جلسه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

برگزاری جلسه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

کد خبر: 990211005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۹ - ۱۰:۲۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
با موضوع زمین پادگان ارتش برگزار گردید؛

جلسه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

برگزاری جلسه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

برگزاری جلسه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

برگزاری جلسه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

نخستین جلسه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در سال نود و نه، با موضوع زمین پادگان شهید چمران اردبیل در راستای ارایه نقطه نظرات و مشارکت جامعه ی مهندسی استان در تصمیم گیریهای مدیریت شهری با حضور اعضای سازمان، مشاور طرح پادگان، مدیران و معاونان دستگاههای اجرایی استان، اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل و مدیرکل دفترفنی استانداری اردبیل در محل سالن آمفی تئاتر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردییل برگزار گردید.
میر محمد سیدهاشمی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: در نشست هایی که با استاندار اردبیل و معاون امور عمرانی برگزار شده همواره بر استفاده از ظرفیت ‌های فنی نظام مهندسی تاکید شده و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل طبق رسالت و مسئولیتهای اجتماعی و قانونی خود به موضوع انتقال پادگان اردبیل ورود پیدا کرده و در این جلسه، سعی دارد تا راه‌کارهای مناسبی جهت حل مشکلات شهروندان و مدیریت شهری ارایه کند.

وی با اشاره به دستورالعمل انتقال پادگان‌ها از داخل محدوده شهرها به خارج از محدوده بیان کرد: انتقال پادگان ارتش به خارج از محدوده ی شهری فرصتی است بسیار مناسب برای تامین بخشی از نیازهای شهری در قالب کاربری های عمومی که باید در طراحی کاربری جدید، ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ترافیکی، فنی و مهندسی آن در جهت آرامش و امنیت شهروندان به دقت مورد مطالعه قرار گیرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی که در طول سالیان گذشته همواره مسئولان شهری را در بحث انتقال این پادگان به چالش کشیده، مسئله تامین مالی و همچنین مباحث فنی و رعایت اصول شهرسازی و نیز استفاده بهینه از این زمین تقریباً بیست و هفت؟ هکتاری بوده که در ماههای اخیر مجموعه مدیریت شهری و در راس آن ها استاندار تلاشگر اردبیل، با جدیت و پذیرش همه ریسکها و چالش ها به این مسئله ورود پیدا کرده و تا حدود زیادی پیشرفت‌ هایی هم در این زمینه حاصل شده است.

سیدهاشمی گفت: در موضوع انتقال پادگان وظایفی اساسی برای کل شهروندان و جامعه فنی و مهندسی استان متصور است که اعتماد به مسئولین و ارائه کمک و یاری به آنها و هم‌چنین ارائه نقطه نظرات بدون حب و بغض فنی، مهندسی و شهرسازی به مسئولین در چارچوب ضوابط فنی و با در نظر گرفتن نحوه تامین مالی پروژه و سایر شرایط و قوانین موجوداز وظایف اصلی بشمار میرود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل خاطر نشان ساخت: بحث انتقال پادگان از طریق سازمان الکترونیکی سازمان مورد نظرخواهی اعضای سازمان قرار گرفت که بررسی پیشنهادات رسیده عمدتاً تکیه بر استفاده از اراضی برای کاربریهای عمومی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی دارد تا از این فرصت بعنوان تنفس گاه شهری بهره‌برداری گردد.

برگزاری جلسه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

سیدهاشمی هم‌چنین گفت: گروههای تخصصی شهرسازی و ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل میتوانند نقش اثربخشی در این طرح داشته باشند و این ظرفیت سازمان تا پایان مراحل انتقال در اختیار مدیریت شهری استان و استانداری است.

موسی کنعان پور، مدیرکل دفتر فنی استانداری اربیل نیز ضمن تقدیر از حرکت ارزشمند سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در برگزاری جلسه تخصصی تصریح کرد: مطالعه سوابق انتقال پادگان اردبیل در طول سالیان گذشته نشان از کار بسیار سنگین مدیریتی و چالشی این موضوع دارد که استاندار پرتلاش اردبیل در این زمان و شرایط به این امر مهم پرداخته است و باید همه علاقه مندان و دلسوزان شهر در به سرانجام رساندن این امر مهم تلاش و حمایت کنند.

وی، با اشاره به حضور و نقش تمامی مدیران شهری از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و شورای اسلامی شهر در موضوع پادگان اردبیل بیان کرد: تلاش استانداری بر این است که کار ارزشمند و آینده نگرانه ای در مورد کاربری زمین پادگان اردبیل انجام گیرد و در این مسیر از نقطه نظرات منطقی و علمی اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه های فنی، مهندسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با لحاظ شرایط قانونی بهره خواهیم برد تا بهترین طرحی که برای عموم مردم قابل استفاده باشد اجرایی گردد.

علی‌رضا غریبی، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز ضمن تجلیل از عملکرد مطالبه گرانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در بحث انتقال پادگان اردبیل عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی باید همواره به دور از هرگونه حاشیه، نظرات فنی و کارشناسی خود را در امور عمران شهری به صورت جزء به جزء ارایه کند.

غریبی با عنوان این که گروههای تخصصی شهرسازی و ترافیک نظام مهندسی باید در موضوع انتقال پادگان موثر عمل کنند، گفت: شورای اسلامی شهر اردبیل نیز موافق انتقال پادگان از محل فعلی می باشد به شرط این که منافع شهروندان تامین گردد.

در ادامه هر یک از اعضای پیشنهاد دهنده حاضر در جلسه در مورد برآورد سهم ریالی مالک، مصوبات کمیسیون ماده پنج، طرح تفکیکی و لکه گذاری، طراحی فضاها عمومی، کاربریهای غیر مسکونی و تجاری، دقت در مطالعات مربوط به طرح، بار ترافیکی طرح، تجربیات ناموفق گذشته در مورد باغ ملی و نارین قلعه و…، درصدهای مورد توافق در طرح و هم‌چنین طرح موضوع و اخذ کمک از فرماندهی معظم کل قوا در جهت منافع عمومی شهروندان مطالب خود را ارایه کردند که مشاور طرح پادگان اردبیل نیز جهت تشریح مسائل مربوط به طرح، پاسخ‌گوی پرسش های اعضای حاضر در جلسه بودند.

منبع: مرز نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۹
546 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0