برگزاری جلسه خبری و تقدیر از فعالین حوزه رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزاری جلسه خبری و تقدیر از فعالین حوزه رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار

برگزاری جلسه خبری و تقدیر از فعالین حوزه رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار

برگزاری جلسه خبری و تقدیر از فعالین حوزه رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار ، در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی صورت گرفت

کد خبر: 990520001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹ - ۷:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری جلسه خبری و تقدیر از فعالین حوزه رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار ، در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی صورت گرف

برگزاری جلسه خبری و تقدیر از فعالین حوزه رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار

برگزاری جلسه خبری و تقدیر از فعالین حوزه رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار

برگزاری جلسه خبری و تقدیر از فعالین حوزه رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار و تقدیر از صاحبان تفکر و راویان اخبار عرصه ساخت و ساز و خدمات مهندسی، با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، مراسمی در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی برگزار گردید.

در آغاز، نماینده هیأت مدیره سازمان در امور رسانه، ضمن خیر مقدم و تبریک روز خبرنگار، گزارشی از نحوه عملکرد سازمان و تعامل ویژه هیأت مدیره دوره هشتم با اصحاب رسانه ارائه کرد.

افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سال نود و نه

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بیان کرد: یکی از داعیه‌ های ما این است که نظام‌مهندسی به ‌عنوان بزرگ‌ترین جامعه صنفی-تخصصی کشور باید در بخش علمی و تخصصی نظام‌ های توسعه‌ی شهر نقشی پررنگ و مسوولیت پذیر داشته باشد.

مزدا نوبری افزود: تمامی اعضاء سازمان‌نظام‌مهندسی از بابت عضویت خود در این سازمان، شخصیتی از بخش غیردولتی محسوب می ‌شوند و علی‌رغم پی‌گیری‌های استانی، توقف در ابلاغ افزایش تعرفه‌های خدمات مهندسی سال نود و نه، تا این لحظه، روا نبوده و لازم است هرچه سریعتر در این زمینه اقدام اجرایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر در پروژه‌های شهری، از نگرش تخصص‌مدار مهندسین بهره‌گیری نشود، شهری غیرمهندسی و دور از مبانی عالمانه ساخت‌وساز خواهیم داشت.

الزام به رعایت قوانین و مبانی فنی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در ادامه نشست، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: امروز صاحبان رسانه و فکر سرنوشت ‌ها را تعیین می ‌کنند و با شفاف سازی و آشکارسازی مسائل زمینه ساز تصمیم گیری مسوولان می‌شوند. اهالی رسانه نباید هیچ فرد یا جریانی را به حال خود رها کنند، باید پنهان ‌ها را آشکار کنند.

محمدحسین شرکاء تصریح کرد: از اهالی رسانه انتظار می ‌رود از عملکرد دستگاه ‌های اجرایی و مدیران آنها گزارش تهیه کنند و میزان هزینه و سلامت کار، شفاف سازی و عملکرد هر مدیر مشخص گردد.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در پاسخ به پرسش های خبرنگاران، با عنوان این که هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی از دو سال گذشته تغییرات ساختاری و عملکردی زیادی داشته، افزود: طی این زمان هشتمین هیأت مدیره سازمان در جهت ارتقای دانش صاحبان حرفه، ارتقای کیفی ساختمان سازی، سلامت و شفاف سازی روند کار و جلوگیری از امضاء فروشی تلاش بسیار کرد و مباحث آموزشی را در پیش گرفت.

شرکا ادامه داد: متأسفانه در ساخت‌وسازها قوانین به درستی رعایت نمی ‌گردد و کنترل درستی نیز بر اجرای آن صورت نمی ‌گیرد. طی دو سال گذشته با وجود رکود اقتصادی و با رشد منفی ۱۲.۵ درصد، حجم ساخت‌وسازها از چهار به هشت میلیون متر مربع رسیده است.

وی در ادامه پاسخ‌گویی به پرسش ها، بیان داشت: برای ساختمان ‌های ناایمن شهری نشست های متعددی با دستگاه ‌های مختلف تشکیل و برگزار گردیده و همه ساختمان ‌های ناایمن شناسایی شده‌ است. در حال حاضر و به مرور در حال بازدید از ساختمان‌ های ناایمن هستیم و گزارش آن و نواقص پروژه‌ها را بصورت مکتوب به مرجع نظارتی تحویل می ‌دهیم. هم‌چنین در تلاش برای اصلاح نواقص قبل از بروز اتفاق و مشکلات جدی هستیم.

حسین‌پور، عضو هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی نیز در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران بیان کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان نظام مهندسی ساختمان، ثبت اسناد و شهرداری منعقد گردید که طبق آن ظرف مدت ۱ هفته نقشه‌های پایه پایان کار با قوانین سخت‌گیرانه توسط نظام مهندسی تهیه گردید. بر این اساس قرار شد بعد از صدور پایان کار، نقشه‌های پایه به اداره ثبت ارجاع شود تا طبق همین اسناد، سند برای واحدهای تفکیکی صادر شود.

قابل ذکر است؛ در خاتمه مراسم، از فعالین رسانه ای در حوزه ساخت و ساز با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.

منبع: مشهد عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مرداد ۹۹
387 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0