برگزاری نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و اعضای هیات مدیره سازمان برگزاری نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و اعضای هیات مدیره سازمان

برگزاری نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و اعضای هیات مدیره سازمان

برگزاری نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و اعضای هیات مدیره سازمان ،نظام مهندسی قزوین در محل اداره کل راه و شهرسازی در تاریخ 18 خرداد ماه برگزار گردید، اجرای طرح اقدام ملی مسکن، توسعه خدمات مجریان و تعرفه خدمات مهندسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت

کد خبر: 990326004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ - ۱۰:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و اعضای هیات مدیره سازمان ،نظام مهندسی قزوین در محل اداره کل راه و شهرسازی در تاریخ ۱۸ خرداد ماه برگزار گردید، اجرای طرح اقدام ملی مسکن، توسعه خدمات مجریان و تعرفه خدمات مهندسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت

برگزاری نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و اعضای هیات مدیره سازمان

برگزاری نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و اعضای هیات مدیره سازمان
در طرح اقدام ملی مسکن باید از ظرفیت استان قزوین به صورت بهینه استفاده گردد.

در نشستی که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در محل اداره کل راه و شهرسازی در تاریخ ۱۸ خرداد ماه برگزار گردید، اجرای طرح اقدام ملی مسکن، توسعه خدمات مجریان و تعرفه خدمات مهندسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اجرای موفق مسکن مهر و برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، ظرفیت استان را در تولید مصالح استاندارد و همچنین مدیریت پروژه‌های ملی بیش از پیش نمایان کرد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین آمادگی خود را جهت انجام این طرح ملی اعلام می ‌دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به تجربیات این سازمان در اجرای موفق مسکن مهر و برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، بیان داشت: مسکن مهر تجربه موفقی برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از مرحله طراحی، اجرا و نظارت بوده است. هم‌چنین در زمینه تامین مصالح استاندارد در مسکن مهر با تشکیل کمیته مصالح واحدهای تولیدی دارای استاندارد شناسایی شدند که با حذف واسطه‌ها کاهش قیمت را شاهد بودیم.

مجابی با عنوان این که استان قزوین دارای پتانسیل بالایی در زمینه تولیدات استاندارد در حوزه صنعت ساختمان است و بیش از هفتاد درصد این تولیدات را صادر می کند، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان توسط این سازمان باعث شناسایی بیشتر واحدهای تولیدی مصالح دارای استاندارد در استان به بهره‌برداران شد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بانک اطلاعاتی مناسبی از این واحدهای تولیدی تهیه نمود که قطعا می ‌توان با استفاده از تولیدات واحدهای دارای استاندارد داخل استان با نازلترین قیمت و با کیفیت بالا این محصولات را از تولید به مصرف برسانیم.

مجابی، اجرای طرح اقدام ملی مسکن را فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت استان برشمرد و گفت: زمانیکه چنین پروژه‌هایی تعریف می ‌شود باید استفاده از ظرفیت استان در اولویت قرار گیرد که قطعا در کیفیت خدمات اثرگذار خواهد بود و با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد سازمان نظام مهندسی ساختمان می ‌تواند این پروژه را در قالب کارگزاری در بخش طراحی و اجرا با کیفیت مطلوب مدیریت کند.
وی، اجرای طرح اقدام ملی مسکن را در اشتغال مهندسن تاثیرگذار دانست و گفت: نشست های متعددی با انجمن انبوه سازان و انجمن شرکت‌ های ساختمانی در مورد اجرای طرح اقدام ملی مسکن داشتیم که همگی آمادگی خود را برای انجام این پروژه اعلام داشتند. زیرساخت‌های لازم در استان جهت اجرای این طرح ملی وجود دارد و نباید با سیاستگذاری‌های اشتباه این فرصت ‌ها در استان از بین رود و لازم است در این خصوص تاملی ویژه صورت پذیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به اجرای ارجاع کار نظارت از اردیبهشت ماه پرداخت و افزود: اجرای ارجاع نظارت رضایتمندی نسبی اعضا و مالکین را در پی داشته است و باعث کاهش مراجعات و هم‌چنین شفاف سازی در بخش ورود نقشه‌ها به سازمان شده است.
وی در این نشست، خواستار موافقت هیات چهار نفره استان با افزایش تعرفه خدمات مهندسی شد و افزود: تلاش ما این است که تعرفه خدمات مهندسی در استان قزوین به تعرفه واقعی آن نزدیک شود.

وی به فعالیت مجریان ذی صلاح از سال هشتاد و پنج، پرداخت و ادامه داد: از آغاز فعالیت مجریان ذیصلاح توجه لازم به این موضوع صورت نگرفته است در صورتی که حضور مجریان ذیصلاح در کیفیت و کمیت خدمات مهندسی بسیار تاثیرگذار است و لازم است اقدامات لازم جهت واقعی شدن خدمات آنان صورت گیرد.
این مسئول، حضور مجریان ذیصلاح تا پایان نازک کاری را امری الزامی دانست و گفت: لزوم حضور مهندس و تفکر مهندسی در خدمات مهندسی در مرحله نازک کاری هم بسیار حائز اهمیت است که لازم است از این ظرفیت خدمات مهندسی به نحو احسن استفاده کرد.

در ادامه وثیق نیا، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز با تاکید بر استفاده از پتانسیل این سازمان در انجام پروژه‌ هایی که داخل استان صورت می گیرد، گفت: طراحی مسکن مهر در سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شد و سازه‌ها در چند مرحله محاسبه و اقتصادی‌ترین حالت انتخاب شد. هم‌چنین در بخش مصالح با هماهنگی با اداره کل راه و شهرسازی مدیریت لازم صورت گرفت که این تجربه موفق سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌ تواند در طرح اقدام ملی مسکن مورد نظر قرار گیرد.
در ادامه بهرام، عضو هیات مدیره سازمان نیز در این نشست با تاکید بر استفاده از تکنولوژی ‌های نوین در طرح اقدام ملی مسکن، ادامه داد: باید از ساخت در محل کارگاره به سمت صنعتی سازی حرکت کنیم. هم‌چنین در حوزه تاسیسات باید به روزترین موضوعات در اجرای این طرح ملی صورت گیرد، به طوری که بتوان گفت الگوی نوین شهرسازی و تکنولوژی ساختمان در این پروژه انجام شده است.
بهرام، هم‌چنین به اهمیت موضوع شناسنامه فنی ملکی ساختمان پرداخت و گفت: باید به شناسنامه فنی ملکی بها داده شود و برای هر واحد ساختمانی شناسنامه جداگانه صادر گردد که عوامل سازنده، مجری و ناظرین مشخص باشند و در نقل و انتقالات اسناد رسمی، شناسنامه فنی ملکی نیز تکلیف و ضمیمه گردد که با توجه به اهمیت پیدا کردن آن، حضور مجری در پروژه‌ها دیگر صوری نخواهد بود و تکلیف و پاسخ‌گویی ناظر و مجری در برابر وظایفشان روشن‌تر و واضح‌تر خواهد بود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این نشست با تاکید بر استفاده از ظرفیت جامعه مهندسی استان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن کفت: جامعه مهندسین استان قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان یکی از بهترین سازمان‌ های کشور است که لازم است در اجرای پروژه‌ های استانی از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
مبارک قدم گفت: نباید تعاملات و قید و بندها باعث نادیده گرفتن مواد قانون و مقررات ملی ساختمان شود و لازم است مهندسین با دقت نظر کافی در اجرای این قوانین جایگاه و وجهه مهندسی را ارتقا بخشند.
مبارک قدم، استفاده از تکنولوژی‌های نوین را از موارد حایز اهمیت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن برشمرد و گفت: در طرح اقدام ملی مسکن لازم است فناوری‌های نوین استان احصاء و در مرحله اجرا و در نقشه‌های آن لحاظ شود. هم‌چنین در ساخت این مجموعه هزار و دویست واحدی و دیگر پروژه‌ها در نظر گرفتن کیفیت و قیمت مناسب باید مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرای موفق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در مسکن مهر گفت: با توجه به کارنامه موفق این سازمان در اجرای مسکن مهر، انجام طرح اقدام ملی مسکن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن انبوه سازان مسلما نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت.
هم‌چنین در این نشست، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به مشکلات برج‌ های دوقلوی فرهنگیان گفت: برجهای دوقلوی فرهنگیان پروژه‌ای منحصر به فرد در استان بوده و با توجه به خاص بودن، باید دقت و توجه به همه موارد آن از ابتدا مورد تاکید قرار می ‌گرفت و موضوعات حریق و پدافند مطابق الزامات آیین نامه‌ای باید اجرا گردد.
وی با عنوان این که برخی ایرادات این پروژه در زمان خود مرتفع نشده و پروژه ادامه پیدا کرده، گفت: با توجه به لزوم حفظ حقوق عامه و بهره‌برداران؛ در صورت رعایت نکردن موارد ابلاغ شده، عملیات اجرایی پروژه متوقف خواهد شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ خرداد ۹۹
489 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0