برگزاری همایش 4 شنبه هفتم اردیبهشت 1401 به مناسبت روز ملی صنعت برق برگزاری همایش 4 شنبه هفتم اردیبهشت 1401 به مناسبت روز ملی صنعت برق

برگزاری همایش ۴ شنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ به مناسبت روز ملی صنعت برق

برگزاری همایش 4 شنبه هفتم اردیبهشت 1401 به مناسبت روز ملی صنعت برق ، صورت گرفت. به دنبال راهکار مؤثر برای افزایش تعرفه مهندسان برق هستیم

کد خبر: 010210006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۱ - ۷:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری همایش ۴ شنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ به مناسبت روز ملی صنعت برق ، صورت گرفت. به دنبال راهکار مؤثر برای افزایش تعرفه مهندسان برق هستیم

برگزاری همایش ۴ شنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ به مناسبت روز ملی صنعت برق

برگزاری همایش 4 شنبه هفتم اردیبهشت 1401 به مناسبت روز ملی صنعت برق
گزارش همایش نقش مهندسان برق در صنعت ساختمان / حمزه شکیب: به دنبال راهکار مؤثر برای افزایش تعرفه مهندسان برق هستیم.
۴ شنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ به مناسبت روز ملی صنعت برق، همایشی با عنوان نقش مهندسان برق در صنعت ساختمان از طرف گروه تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.
در این همایش شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن خوش آمدگویی به حضار، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، قبولی طاعات و عبادات همه روزه‌داران را آرزو کرد.
وی با اشاره به نقش خلاقانه مهندسان برق در میان رشته‌های مرتبط با ساختمان، یادآور شد: با آغاز فصل جدید فعالیت ‌ها انتظار داریم دغدغه‌ها تنها در حوزه تعرفه نباشد و هنر مهندسان برق در جهت رشد و تعالی ساخت‌وسازهای آتی، قرار بگیرد.
وی ادامه داد: بدنبال این هستیم تا در آینده به همت همه اعضا به‌ویژه مهندسان برق، شاهد ساختمان ‌های هوشمند باشیم.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: با توجه به درخواست ‌ها و تقاضاهای مکرر مهندسان به‌منظور افزایش تعرفه، جلسات متعددی با استان ‌ها برگزار شده و در همین راستا به دنبال یک راهکار مؤثر هستیم.
وی با عنوان اینکه تعرفه‌های موجود متناسب با مسئولیت همکاران نیست، تصریح کرد: علی‌رغم همه تلاش ‌ها باید به این موضوع اشاره کنیم که به سرانجام رسیدن تلاش‌ ها یک‌باره نخواهد بود و باید به مسئولین فرصت داد تا مبانی تعرفه دستخوش تغییر گردد.
در ادامه این همایش، کریمی آنچه عضو هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز با اشاره به برگزاری چنین گردهمایی ‌ها گفت: هدف ما بازگشت به رویکردها و ترجمان جدیدی است که مهندسان برق می‌توانند در ساختمان ایفا کنند.
وی ادامه داد: اقدامات مهندسان برق به‌نوعی پیشرو از نظر فناوری ‌های جدید و کاهش خسارات جانی و مالی است و در این راستا ۳ رویکرد را باید پیش برد. رویکرد اول ایجاد ایمنی، رویکرد دوم فناوری‌ های نوین و رویکرد سوم صرفه‌جویی انرژی خواهد بود.
وی گفت: مهندسان برق در صورتی که بتوانند این ۳ رویکرد را توسعه بدهند، طبق گزارشات مربوط به افزایش نظارت ‌ها میزان مرگ‌ومیرها به علت مشکلات برقی به‌شدت کاهش پیدا کرده است.
این عضو هیئت‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در بحث صرفه‌جویی انرژی نیز گفت: هیئت دولت در اواخر سال گذشته الزام نصب برچسب انرژی ساختمان ‌های دولتی را مصوب کرد. هم‌چنین ساختمان ‌های جدید دولتی نیز ملزم به رعایت رده‌ های انرژی شدند و در ادامه ساختمان‌ های بخش خصوصی و ساختمان ‌های نوساز نیز مجبور به رعایت حداقل رده انرژی در سطح EC طبق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان شده‌اند.
کریمی آنچه تصریح کرد: از سال جاری طبق مصوبه هیئت دولت دو اقدام مهم پیش رو است. نخست مناسب‌ سازی ساختمان ‌های قدیمی دولتی است که با استفاده از شرکت‌ های ممیزی انرژی باید به سمت صرفه‌جویی بروند. اقدام دیگر در زمینه ساختمان ‌های جدید هستند که ملزم به رعایت رده EC هستند که شامل بخش های مکانیک، معماری و برق است که شامل صرفه‌جویی در موتورخانه و روشنایی و سایر موارد خواهد بود.
وی با اشاره به بحث سیستم ‌های نوین افزود: گاهی اوقات فناوری‌های راهی بازار می‌ شود که نسبت به اجرای آنها غفلت صورت می ‌گیرد؛ مانند خودروهای برقی و هیبریدی. در ساختمان ‌های جدید نحوه شارژ این خودروها پیش‌بینی نشده است. در حالیکه خودروهای فوق در حال توسعه و ورود به بازار هستند. بنا بر این مسائل فوق باید به‌سرعت وارد مهندسی برق و ساخت‌وساز شوند.
در طول همايش، آموزش ۲ موضوع اينترنت أشياء IOT و فیبر نوری FTTH توسط متخصصان مربوطه ارائه شد.
در این مراسم تقدیر و تجلیل از یعقوب آصفی، مهرداد عابدی و حامد احمدی از مهندسان پیشکسوت و متخصص صنعت برق نیز با حضور اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید. هم‌چنین در طول مدت همایش، کارگاه‌ های جانبی سیستم‌های نوین اعلام حریق، دوربین مدار بسته، هوشمندسازی ساختمان، ارتینگ و همبندی و کنتورهای الکترونیکی نیز برقرار گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اردیبهشت ۰۱
378 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0