برگزاری دوره آموزشی کابل کشی و تجهیزات فیبر نوری در ساختمانها برگزاری دوره آموزشی

برگزاری دوره آموزشی کابل کشی و تجهیزات فیبر نوری در ساختمانها برای مهندسین رشته برق در استان یزد

با توسعه شبکه های ارتباطی مخابراتی طبق فیبر نوری، از این پس در مراکز استانها و شهرهای بزرگ ، کابل کشی داخل ساختمان و محوطه آنها از طریق فیبر نوری خواهد بود.

کد خبر: 960705004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ مهر ۹۶ - ۴:۵۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان با توسعه شبکه های ارتباطی مخابراتی طبق فیبر نوری، از این پس در مراکز استانها و شهرهای بزرگ ، کابل کشی  داخل ساختمان و محوطه آنها از طریق فیبر نوری خواهد بود.برگزاری دوره آموزشی کابل کشی و تجهیزات فیبر نوری در ساختمانها

برگزاری دوره آموزشی کابل کشی و تجهیزات فیبر نوری در ساختمانها

برگزاری دوره آموزشی کابل کشی و تجهیزات فیبر نوری در ساختمانها

برگزاری دوره آموزشی کابل کشی  و تجهیزات فیبر نوری در ساختمانها برای مهندسین رشته برق در استان یزد

با هدف ساماندهی نحوه ارائه خدمات طراحی، اجرا، کنترل و بازرسی در زمینه خدمات مهندسی و سرویسهای  مبتنی بر فیبر نوری، یک کارگروه مشترک متشکل از نماینده های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و کارشناسان شرکت مخابرات تشکیل و نخستین جلسه خود را در محل شرکت مخابرات برگزار کرد. بدنبال این جلسه، مهندس فرشید ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، نیازسنجی آموزشی و برگزاری دوره های علمی و عملی برای تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت ساختمان و همکاریهای تحقیقاتی و پژوهشی را از مهم ترین برنامه های این کارگروه توصیف نمود.

به گفته وی در مرحله اول اجرای طرح، مهندسین دارای سابقه اجرایی و آموزشی در رشته تاسیسات الکتریکی در سطح استان یزد بعنوان مدرس برگزاری دوره های آموزشی مربوطه انتخاب و معرفی می گردند.

برگزاری دوره آموزشی کابل کشی و تجهیزات فیبر نوری در ساختمانها

در همین ارتباط دکتر اسدی نائب رئیس دوم سازمان، هوشمند سازی واحدهای مسکونی را رو به گسترش خواند و بیان کرد: با کابل کشی فیبرنوری درون منازل و بکارگیری یک دستگاه مودم میتوان از خط اینترنت با کیفیت عالی و پهنای باند تا صد مگابیت بر ثانیه استفاده کرد که در اینصورت امکان رویت وضع منزل از راه دور به کمک دوربینهای آنلاین و صدور دستورهای ضروری در هر لحظه به هر یک از تجهیزات درون خانه فراهم می گردد و بستر استفاده از شبکه های داخلی و تلفن IP  و تلویزیون کابلی مهیا خواهد شد.
اسدی افزود : با توجه به حرکت مخابرات به سمت تکنولوژی ALL IP و با تحقق همکاریهای سازمان و شرکت مخابرات، از هم اکنون لوله گذاری و بسترسازی خطوط مخابراتی داخل واحدهای مسکونی  و مجتمعهای آپارتمانی بگونه ای انجام می گردد که در زمان وصل فیبر نوری هیچ گونه تخریب و دوباره کاری روی ندهد.
لازم به ذکر است این اقدام بر اساس تفاهم نامه ای است که اخیراً میان شورای مرکزی سازمان و شرکت مخابرات ایران امضا و مبادله گردیده است.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مهر ۹۶
1945 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0