ساختمان‌ های بلند مرتبه عامل پایداری آلودگی هوا در کلانشهرها رضوی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد:

ساختمان‌ های بلند مرتبه عامل پایداری آلودگی هوا در کلانشهرها

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: ساختمان ‌های بلند مرتبه و برج ‌ها با جلوگیری ازگردش هوای آزاد و ورود بیش از ظرفیت مردم به این مناطق بعنوان عاملی مهم در آلودگی هوا مطرح هستند.

کد خبر: 960929002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ - ۶:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: ساختمان ‌های بلند مرتبه و برج ‌ها با جلوگیری ازگردش هوای آزاد و ورود بیش از ظرفیت مردم به این مناطق بعنوان عاملی مهم در آلودگی هوا مطرح هستند.ساختمان‌ های بلند مرتبه عامل پایداری آلودگی هوا در کلانشهرها

ساختمان‌ های بلند مرتبه عامل پایداری آلودگی هوا در کلانشهرها

ساختمان‌ های بلند مرتبه عامل پایداری آلودگی هوا در کلانشهرها

ساختمان‌ های بلند مرتبه عامل پایداری آلودگی هوا در  کلانشهرها

کامبیز رضوی با اشاره به ساخت و ساز بی رویه فروشگاه‌ های بزرگ تجاری در شهر گفت: برای احداث ساختمان‌ های خاص و بلند مرتبه که دارای جاذبه سفر هستند ارایه مجوز باید طبق پیوست ترافیکی باشد به این معنا که مشخص گردد راه‌ ها ،خیابان ‌ها و دسترسی ‌هایی که در این مناطق وجود دارند ظرفیت پذیرش بار ترافیکی را که ایجاد می‌ شود دارند یا خیر.
رضوی ادامه داد: اگر طبق طرح‌ های تفصیلی شهرها ساخت‌ و سازها انجام گردد، بلند مرتبه ‌سازی نمی ‌تواند بعنوان یک عامل آلودگی هوا مطرح باشد.
وی افزود:‌ بطور حتم ساخت ‌و ساز در شهرها و بویژه در شهر تهران باید طبق طرح تفصیلی انجام گردد.
رضوی تصریح کرد: ‌متاسفانه از سال هفتاد و سه که ساخت ‌و سازهای بی‌ رویه در شهر تهران صورت گرفته است برخی نقاط شهر با حجم زیاد مراجعان روبرو است و این در حالیست که این نقاط ظرفیت محدودیتی دارند و ورود بیش از حد مردم به این مجموعه ‌ها ترافیک و تاخیر در عبور و مرور ایجاد می ‌کند که خود یک عامل آلوده‌ کننده هواست .
وی مطرح کرد: ‌اگر فضای مناسب برای گردش هوا در طراحی ساختمانهای بلند مرتبه در نظر گرفته نشود برج ‌ها وساختمان ‌های بلند می‌ توانند بعنوان یک عامل جلوگیری کننده از گردش هوا در شهرهای بزرگ محسوب گردند و این موضوع میتواند به پایداری آلودگی کمک کند .
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطر نشان ساخت:‌ طبق مطالعات صورت گرفته در جهان، ساختمان‌ های بلند مرتبه در مناطق مرکزی و تجاری شهر مستقر هستند و بخش‌ هایی از شهر که بصورت شعاع ‌هایی از خیابان‌ ها و راه ‌های دسترسی حول این برجها مستقرهستند دارای هوای آزاد و قابلیت عبور هوا هستند.
وی یاد اور شد:‌ ساخت وسازهای بلند مرتبه در اطراف شهرها می تواند بعنوان یک سد از ورود جریانهای آزاد هوا به درون شهرها جلوگیری کند .

ساختمان‌ های بلند مرتبه عامل پایداری آلودگی هوا در کلانشهرها

رضوی اظهار داشت :‌در شهر تهران بیش ترین ساختمان های بلند مرتبه در منطقه یک تهران هستند که بدون توجه به بافت و راه ‌های دسترسی، ساخت و ساز بسیاری در آن انجام شده است. البته عوامل زیادی در میزان آلودگی شهرها یا مناطق مختلف شهرها موثر است و موضوع آلودگی را نمی‌ توان تنها به یک یا چند عامل مربوط دانست.
رضوی افزود :‌ طبق حجم ورودی ترافیکی که در مناطق مختلف وجود دارد باید درمورد احداث این ساختمان ‌ها مجوز ارایه گردد .
منبع : پانا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۶
1190 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0