هزینه بالای طراحی نقشه صنعتی برای سرمایه‌گذاران در استان زنجان هزینه بالای طراحی نقشه صنعتی برای سرمایه‌گذاران در استان زنجان

هزینه بالای طراحی نقشه صنعتی برای سرمایه‌گذاران در استان زنجان

هزینه بالای طراحی نقشه صنعتی برای سرمایه‌گذاران در استان زنجان ، ناصر فغفوری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان حضور داشت

کد خبر: 000919002 تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ آذر ۰۰ - ۴:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هزینه بالای طراحی نقشه صنعتی برای سرمایه‌گذاران در استان زنجان ، ناصر فغفوری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان حضور داشت

هزینه بالای طراحی نقشه صنعتی برای سرمایه‌گذاران در استان زنجان

هزینه بالای طراحی نقشه صنعتی برای سرمایه‌گذاران در استان زنجان
رئیس سازمان صمت استان زنجان بیان داشت:
هزینه بالای طراحی نقشه صنعتی برای سرمایه‌گذاران در زنجان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: هزینه طراحی نقشه در شهرک‌ های صنعتی استان با توجه به تعرفه‌های سازمان نظام مهندسی استان پنج برابر بیشتر از دیگر استان‌ها است.
ناصر فغفوری (۱۷ آذرماه) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با بیان اینکه طبق هماهنگی ‌های انجام شده، جلسات این ستاد هر هفته برگزار گردد، گفت: همه مواردی که در این ستاد مطرح می ‌گردد، در مرکز فوریت ‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی بررسی می‌ گردد.
فغفوری با تاکید بر اهمیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: تحقق برنامه ‌های پیش‌بینی شده، کمک به جذب سرمایه‌گذار خارجی، استفاده از پتانسیل طرح‌ های توسعه و جذب سرمایه‌گذار با رعایت مسائل زیست‌محیطی و عدالت اجتماعی از مزایای این کارگروه است که می ‌تواند منجر به توسعه صنعتی و معدنی در استان شود.
وی از راه‌اندازی سامانه تسهیل در استان خبر داد و افزود: از اردیبهشت‌ماه، تقاضاهای مربوطه به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این سامانه ثبت و به دستگاه مربوطه ارجاع می ‌گردد و دستگاه‌ها هفت تا ده روز فرصت بررسی و حل مشکل دارند که در غیر اینصورت باید دلایل حل نشدن مشکل و یا منع قانونی گزارش گردد.
وی با اشاره به هزینه بالای ساخت و ساز در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: هزینه ساخت و ساز در شهرک‌ های صنعتی استان با توجه به تعرفه‌های سازمان نظام مهندسی استان پنج برابر بیشتر از دیگر استان‌ها است که سرمایه‌گذاران را با مشکل مواجه کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، خواستار تجدیدنظر در نحوه برخورد با واحدهای صنعتی که به تملک بانک‌ها درآمده، شد و گفت: بانک ‌ها شرط واگذاری واحدهایی که کاملاً تعطیل شده است را فعالیت مجدد واحد قرار دهند و با واحدهایی که هنوز به تملک بانک درنیامده، در ستاد تسهیل استان مورد بررسی و تصمیم قرار گیرد.
فغفوری با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به زنجان، ادامه داد: مسئله شرکت روغن‌نباتی جهان در کمیته‌ای که برای آن تشکیل شده بود، بررسی شده و منتظر صدور رای است. در حال حاضر در استان بدنبال فعال نگه‌ داشتن خط تولید با تامین مواد اولیه هستیم، پس از سفر رئیس‌جمهور به استان این شرکت رکورد تولید پنجاه و دو تن در روز را نیز داشته و حال روغن دپو شده کم است، به همین دلیل برای جلوگیری از توقف تولید، نیازمند تامین مواد اولیه هستیم.
وی در رابطه شرکت سرجین‌ بافت، تصریح کرد: مشکل رفع تعهدات ارزی سرجین‌ بافت حل و نظرات کارشناسی به نفع این شرکت صادر شده است، اما بعد از صدور هر رای بانک صادرات بعنوان بانک متولی اعلام شکایت کرده و فرآیند رسیدگی طولانی می‌شود ولی نتیجه نهایی باید تا ببست و هشتم آذرماه گزارش گردد.
در ادامه این جلسه، مهدی عباسی مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی استان زنجان از هزینه بالای طراحی نقشه صنعتی در استان خبر داد و گفت: این میزان در زنجان بسیار بیشتر از سایر استان‌ ها است، به طوری که هزینه طراحی برای یک شرکت معین در زنجان پانصد میلیون تومان و در استانی دیگر چهل میلیون تومان برآورد شده که بازگشت سرمایه‌گذاران، ساخت و سازهای غیرقانونی را بهمراه دارد که نیاز است جلسه‌ای در این خصوص با سازمان نظام‌ مهندسی کشور برگزار گردد.
جواد تاراسی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز در ادامه از مشکلات گلخانه‌داران نسبت به صدور فاکتور و نداشتن کد اقتصادی توسط مردم عادی به عنوان خریداران محصول این تولیدکنندگان خبر داد و میرحیدر رضوی، مدیرکل امور مالیاتی استان هم حل مشکل این واحدها را در صدور فاکتور تجمیعی و برخورداری از بخشودگی ماده صد و شصت و نه قانون مالیات‌های مستقیم عنوان کرد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آذر ۰۰
569 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0