داروخانه گیاه‌پزشکی عنوان مناسب‌تری به جای فروشگاه‌های عرضه سموم داروخانه گیاه‌پزشکی عنوان مناسب‌تری به جای فروشگاه‌های عرضه سموم

داروخانه گیاه‌پزشکی عنوان مناسب‌تری به جای فروشگاه‌های عرضه سموم

داروخانه گیاه‌پزشکی عنوان مناسب‌تری به جای فروشگاه‌های عرضه سموم ، است. به دنبال این هستیم که نسخه تجویز سموم برای کشاورزان نوشته شود

کد خبر: 001209021 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۱۰:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، داروخانه گیاه‌پزشکی عنوان مناسب‌تری به جای فروشگاه‌های عرضه سموم ، است. به دنبال این هستیم که نسخه تجویز سموم برای کشاورزان نوشته شود

داروخانه گیاه‌پزشکی عنوان مناسب‌تری به جای فروشگاه‌های عرضه سموم

داروخانه گیاه‌پزشکی عنوان مناسب‌تری به جای فروشگاه‌های عرضه سموم
رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در نشست خبری:
به دنبال نسخه‌نویسی برای تجویز سموم به کشاورزان هستیم
رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه داروخانه گیاه‌پزشکی عنوان مناسب‌تری به جای فروشگاه‌های عرضه سموم است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که نسخه تجویز سموم برای کشاورزان نوشته شود.
حجت اله علی محمدی در نشستی با خبرنگاران که در سالن جلسات نظام مهندسی کشاورزی برگزار گردید با اشاره به اهمیت امنیت غذایی گفت: در جهاد کشاورزی باید برنامه‌ها به روز باشد زیرا با سفره مردم در ارتباط است و جهادی عمل کردن رمز موفقیت است.
محمدی ادامه داد: سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی با عضویت شانزده هزار و هفتصد نفر که از این تعداد ده هزار نفر جویای کار هستند، پنجاه و چهار مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی و نود و پنج مرکز مهارت آموزی کشاورزی در استان فعال است و شورای استان متشکل از یازده نفر که هفت نفر انتخابی و چهار نفر نماینده دولتی است و می ‌توان گفت، به شکل خصولتی اداره می‌ شود.
وی تصریح کرد: پانصد و هفتاد کارشناس در زمینه ارائه خدمات فنی شامل صدور مجوز، طرح، نقشه، ساخت و پیمان‌کاری فعالیت دارند و صفر تا صد صدور مجوز آبزیان و بحث ‌خدمات فنی، خدمات کشاورزی، آبزی پروری، پرورش‌ماهی و میگو در این سازمان انجام میشود، هم‌چنین صدرو مجوزها بصورت آنلاین بوده و این اقدام در راستای شفاف سازی انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین نقطه کلیدی، رتبه بندی‌های کشاورزی مختص سازمان نظام مهندسی کشاورزی است، گفت: در حال حاضر تمامی فرایندهای صدور مجوز در سامانه انجام می ‌شود و این نشان از شفافیت دارد.
محمدی ادامه داد: ۱۵۰۰ کارشناس تحت پوشش این سازمان بوده و دارای رتبه و پروانه هستند و با وجود اینکه رتبه کشاورزی مختص سازمان نظام مهندسی است اما شاهد آن هستیم که این رتبه از سوی دیگر سازمان‌ها نظیر برنامه و بودجه انجام می‌ شود.
وی با تاکید بر اینکه داروخانه گیاه پزشکی عنوان مناسب تری به جای سم فروشی ها است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که نسخه تجویز سموم برای کشاورزان نوشته شود و تاکنون دویست و نود داروخانه گیاه پزشکی در استان فعال شده است.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران افزود: سموم کشاورزی باید براساس نسخه مهندسان کشاورزی ارائه و عرضه شود و از این رو در هر داروخانه گیاه پزشکی باید مسئولان فنی وجود داشته و اگر خود شخص در رشته‌های مرتبط تحصیل کرده، نیز می‌تواند بعنوان مسوول فنی باشد.
محمدی با اشاره به تغییر رویکرد نظام مهندسی در دوره پنجم و خروج از دستمزد محوری، بر اجرای دانش محوری تاکید کرد و افزود: در این راستا با اجرای طرح سداد، کارشناسان در ازای مشورت‌هایی که موجب افزایش تولید کمی و کیفی محصول شوند، درآمد دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: نصب کد “کیوآر” (QR) بر روی محصولات با ارائه جزئیات تولید محصول کشاورزی، مکان، محل و شیوه تولید قابلیت اجرایی دارد و به سه زبان‌ ترجمه خواهد شد.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با تاکید بر تولید غذای سالم بر سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: کمیت در کنار کیفیت حائز اهمیت است، هرچند بخش گردشگری و صنعت اهمیت دارد، اما مازندران بدون کشاورزی بی معنی است.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
564 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0