رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: معماری جدید نیازمند بازگشت به ریشه‌ها است رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: معماری جدید نیازمند بازگشت به ریشه‌ها است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: معماری جدید نیازمند بازگشت به ریشه‌ها است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: معماری جدید نیازمند بازگشت به ریشه‌ها است ، معماری جدید کشور نیازمند آن است که با نگاه به گذشته و حفظ ریشه و اصالت ها، توامان پیشرفت پذیری داشته باشد

کد خبر: 010807017 تاریخ انتشار: شنبه ۷ آبان ۰۱ - ۱۱:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: معماری جدید نیازمند بازگشت به ریشه‌ها است ، معماری جدید کشور نیازمند آن است که با نگاه به گذشته و حفظ ریشه و اصالت ها، توامان پیشرفت پذیری داشته باشد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: معماری جدید نیازمند بازگشت به ریشه‌ها است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: معماری جدید نیازمند بازگشت به ریشه‌ها است
معماری جدید نیازمند بازگشت به ریشه‌ها است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: معماری جدید کشور نیازمند آن است که با نگاه به گذشته و حفظ ریشه و اصالت ها، توامان پیشرفت پذیری داشته باشد.
مجتبی فرهمند در اجلاس ملی سازندگان حرفه ای مسکن و ساختمان ضمن خیر مقدم به حاضرین، گفت: آسایش و آرامش به عنوان مهم‌ترین نیازهای فطری بشر شناخته میشود و مهندسان، طراحان و معماران به عنوان هنرمندانی که ظرف زندگی انسان را طراحی می‌کنند، در طول دوره های مختلف، همه تلاش خود را برای آسایش مردم در ساخت مسکن به کار برده اند.
فرهمند با بیان اینکه خانه ها در گذشته با معیارهای آرامش بخشی همچون استفاده از نور، آسمان، حیاط و… ساخته شده است، ادامه داد: متاسفانه همه آن چیزهایی که در خانه، زمینه ساز ایجاد آرامش بوده است در ساخت و ساز امروزی از بین رفته و به نوعی آرامش از خانه های کنونی رخت بسته است.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به یک کیفیت منحصر به فرد دست پیدا کنیم نیازمند بازگشت به ریشه های خود هستیم، ادامه داد: بازگشت به ریشه ها به منزله کپی برداری از گذشته نیست بلکه باید توام با حفظ ارزشها و اصالتهای گذشتگان تداوم تغییر و پیشرفت نیز در دستور کار قرار گیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: متاسفانه امروزه با انقطاع تاریخی در ساخت و ساز های کشور مواجه هستیم بگونه ای که تداوم و همگونی چندین دوره به یک باره شکسته و ساخت و ساز در شهرهای ایران دگرگون شده و هویت خود را از دست داده است.
وی گفت: آن چیزی که در دوران جدید دگرگون شده است راه حلهایی است که مهندسین با ابتکار عمل برای آسایش و آرامش مردم به دست آورده اند که گواه این مهم کاهش تلفات جانی در زلزله ها اخیر به نسبت زلزله های چند دهه گذشته در بم و … بوده است.
وی در خاتمه تصریح کرد: شهر یزد بعنوان تنها شهر کشور که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است همواره تلاش کرده که کیفیتها بر کمیت غلبه داشته باشد که امیدوار هستیم این نشست نقطه عطفی برای ایجاد گفتمانی جدید برای ساخت بناهایی متناسب با فرهنگ و آیین اسلامی و ایرانی ما
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۰۱
211 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0