رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: در حال تهیه سامانه یکپارچه شفافیت هستیم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: در حال تهیه سامانه یکپارچه شفافیت هستیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: در حال تهیه سامانه یکپارچه شفافیت هستیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: در حال تهیه سامانه یکپارچه شفافیت هستیم ، حداکثر تا ده ماه آینده این سامانه رونمایی خواهد شد تا اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور بدانند ساز و کارها از طریق همین سامانه انجام می‌شود

کد خبر: 020912002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۰۲ - ۲:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: در حال تهیه سامانه یکپارچه شفافیت هستیم ، حداکثر تا ده ماه آینده این سامانه رونمایی خواهد شد تا اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور بدانند ساز و کارها از طریق همین سامانه انجام می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: در حال تهیه سامانه یکپارچه شفافیت هستیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: در حال تهیه سامانه یکپارچه شفافیت هستیم
در حال تهیه سامانه یکپارچه شفافیت هستیم
حمزه شکیب _چهارشنبه هشتم آذرماه_ در همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان، اظهار کرد: ما در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دوره نهم به دنبال ایجاد شفافیت در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان هستیم که برای انجام این کار در حال تهیه سامانه‌ یک‌پارچه هستیم.
شکیب گفت: حداکثر تا ده ماه آینده این سامانه رونمایی خواهد شد تا اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور بدانند ساز و کارها از طریق همین سامانه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، در شورای مرکزی به دنبال آن هستیم که مهارت اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان را افزایش دهیم. چندین محور مشخص شده که در استان‌های مختلف آموزش داده می‌شود. انرژی، مقاوم‌سازی و طراحی طبق عملکرد از جمله این موضوعات است که منجر به تحولی در بین اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: دولت در سال ۸۴ وزارت راه و شهرسازی را به عنوان ناظر برای مباحث انرژی اعلام کرد اما تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و همچنان سه برابر استانداردهای جهانی و بیش از ۵ درصد بالاتر از کشورهای اروپایی انرژی مصرف می‌کنیم.
شکیب با بیان اینکه از آبان ۱۴۰۰ پایان کار ساختمان‌ها به تأیید برچسب انرژی منوط شده است، اظهار داشت: در تحلیل‌های سازه از روش تحلیل عملکردی بهره می‌بریم، براین اساس ظرفیت‌ها مشخص و آن نیاز برطرف می‌گردد.
شکیب با بیان اینکه در بخش انرژی باید تلاش کنیم خود را به استانداردهای جهانی برسانیم، افزود: ظرفیت‌سازی از طریق آموزش اعضای سازمان اتفاق می‌افتد. برگزاری این همایش‌ها نیز منجر می‌شود که مباحثی از جمله عایق‌سازی و هوشمندسازی در ساختمان‌ها بیشتر اتفاق افتد.
قابل ذکر است همایش ملی مدیریت انرژی ساختمان با محورهای مدیریت و ممیزی انرژی، مدل سازی و رتبه بندی ساختمان‌ها، انواع ساختمان‌های پایدار، ویرایش مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، کاربرد انرژی‌های تجدید پذیر در ساختمان، معماری و شهرسازی پایدار، مصالح و تجهیزات نوین ساختمانی، نقش ساختمان‌های هوشمند در بهره‌وری انرژی و راه‌کاری های توسعه، در اصفهان از تاریخ هشتم لغایت دهم آذر ماه در حال برگزاری است.
وی افزود: امید است مهندسان بتوانند در سطح دانش روز دنیا حرکت کنند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۰۲
132 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0