سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: لزوم اجرای قانون مقررات ملی ساختمان سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: لزوم اجرای قانون مقررات ملی ساختمان

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: لزوم اجرای قانون مقررات ملی ساختمان

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: لزوم اجرای قانون مقررات ملی ساختمان ، چه کسی می‌تواند تضمین کند که ساختمان‌ ها در هنگام بهره برداری از ایمنی لازم برخوردارند

کد خبر: 010312005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ خرداد ۰۱ - ۸:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: لزوم اجرای قانون مقررات ملی ساختمان ، چه کسی می‌تواند تضمین کند که ساختمان‌ ها در هنگام بهره برداری از ایمنی لازم برخوردارند

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: لزوم اجرای قانون مقررات ملی ساختمان

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: لزوم اجرای قانون مقررات ملی ساختمان
قانون مقررات ملی ساختمان الزامی و لازم الاجراست
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: چه کسی می‌تواند تضمین کند که ساختمان‌ ها در هنگام بهره برداری از ایمنی لازم برخوردارند.
ایمن‌سازی ساختمان یک بحث بسیار جدی است و همه نهادها، سازمان و ارگان ‌های مرتبط برای تحقق این مهم باید پای کار باشند.
حمزه شکیب تصریح کرد: قانون مقررات ملی ساختمان الزامی است و همه باید آن را اجرا کنند.
شکیب ادامه داد: مقررات ملی ساختمان مجموعه ایست از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم الرعایه در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و مرمت اساسی، تغییر کاربری و بهره برداری از ساختمان که به منظور تامین ایمنی، بهره دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه وضع می‌ شود.
وی افزود: در حقیقت مقررات ملی ساختمان مجموعه‌ای از حداقل ‌های مورد نیاز و باید‌ها و نباید‌های ساخت و ساز است که با توجه به شرایط فنی، اجرایی و توان مهندسی کشور و با بهره‌ گیری از آخرین دستاورد‌های روز ملی و بین‌المللی و برای آحاد جامعه کشور تهیه و تدوین شده است.
شکیب تصریح کرد: اگر مبحث ببست و دوم مقررات ملی ساختمان در پلاسکو عملیاتی می ‌شد این ساختمان دچار حادثه نمی ‌شد.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: ساختمان یک سرمایه ملی است و عدم کنترل ‌های لازم پس از ساخت خسارت ‌های جبران ناپذیری بر اقتصاد هر کشور بر جای می‌گذارد.
به گفته وی، مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان با عنوان مراقبت و نگهداری از ساختمان ‌ها است و هدف آن ارائه حداقل ضوابط و مقرراتی که با رعایت آن‌ ها شرایط ایمنی، قابلیت بهره برداری مناسب، بهداشت، آسایش ساکنان، بهره دهی مناسب و پایایی ساختمان ‌های موضوع این مبحث فراهم می ‌گردد.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی وقتی مقررات ملی ساختمان را تدوین می‌کند باید الزامات اجرایی این قانون را هم فراهم کند.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: کشور ایران از حیث دانش روز دنیا در بحث عمران و ساخت و ساز هیچ مشکلی ندارد و به تعبیری به لحاظ دانشی جزء ۵ کشور اول دنیاست. متاسفانه این دانش فنی به هیچ گرفته شده، چون نظامات اداری کشور خوب کار نمی ‌کند.
شکیب گفت: شهرداری‌ ها باید به وظایف خود درست عمل کنند و فقط کارشان هندسه نباید باشد.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرماید: قاعده عبور از شرایط سخت، پیچیده و تلخ و رسیدن به پیروزی و موفقیت نیازمند عملکرد جهادی، عزم راسخ، نگاه بلندمدت و نگاه بلند به اهداف و آرمان است.
اگر هر مسئولی به این ۴ نکته کلیدی عمل کند دیگر با نوشتن نامه به دیگران مسئولیت را از سر خود باز نخواهد کرد.
وی گفت: کمبود قانون در کشور وجود ندارد بلکه نبود عملکرد جهادی، نداشتن عزم راسخ، گرفتار شدن به مسائل حاشیه‌ای و مواردی از این دست مشکل اصلی است.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: اگر کار جهادی باشد دیگر کسی به فکر زد و بند، مسائل حاشیه‌ای، توجه به منافع شخصی، امتیاز دادن به دوستان و اطرافیان خود نخواهد بود چرا که کار جهادی یعنی همه چیز در خدمت مردم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ خرداد ۰۱
331 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0