سرپرست سازمان نظام مهندسی: آغاز ساخت ساختمان متروپل پیش از اخذ پروانه سرپرست سازمان نظام مهندسی: آغاز ساخت ساختمان متروپل پیش از اخذ پروانه

سرپرست سازمان نظام مهندسی: آغاز ساخت ساختمان متروپل پیش از اخذ پروانه

سرپرست سازمان نظام مهندسی: آغاز ساخت ساختمان متروپل پیش از اخذ پروانه ، صورت گرفته است. ساختمان ‌های بلند شهر آبادان بسیار کم است

کد خبر: 010311015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ خرداد ۰۱ - ۷:۱۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سرپرست سازمان نظام مهندسی: آغاز ساخت ساختمان متروپل پیش از اخذ پروانه ، صورت گرفته است. ساختمان ‌های بلند شهر آبادان بسیار کم است

سرپرست سازمان نظام مهندسی: آغاز ساخت ساختمان متروپل پیش از اخذ پروانه

سرپرست سازمان نظام مهندسی: آغاز ساخت ساختمان متروپل پیش از اخذ پروانه
سرپرست سازمان نظام مهندسی بیان کرد: شروع ساخت و ساز «متروپل» پیش از اخذ پروانه ساخت بود
سرپرست سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: ساختمان متروپل پیش از آن که پروانه خود را اخذ کرده باشد، آغاز ساخت کرده بود و پس از آن پروانه خود را اخذ کرده بود.
حمزه شکیب، در شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان متروپل، گفت: ساختمان ‌های بلند شهر آبادان بسیار کم است و ساختمان متروپل پیش از آنکه پروانه خود را اخذ کرده باشد شروع ساخت کرده بود و پس از شروع و ساخت پروانه خود را اخذ کرده بود.
شکیب ادامه داد: این ساختمان به شکل عجیب و غریب ساخته شده بود و ابتدا پروانه ساخت نه طبقه را دریافت کرده بود اما سازنده به قدری قدرت داشته است که هیچ فردی از ساختمان او نظارت نکرده بوده است.
وی با اشاره به زمین ساختمان متروپل گفت: تیمی برای بررسی زمین این ساختمان در حال کار هستند در زمین آنجا توانایی ساخت وجود داشت اما الزامات نیز باید رعایت می‌ شد.
سرپرست سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: متأسفانه در زمان ساخت این ساختمان سازمان نظام مهندسی در جریان کار نبوده است و اگر این ساختمان به بهره برداری می‌رسید تعداد بیشتری از شهروندان ممکن بود جان خود را از دست بدهند.
وی با اشاره به ساختمان پلاسکو افزود: این ساختمان بعنوان نماد ساختمان بلند در کشور بشمار می ‌رود اما به علت عدم نگه‌داری مناسب دچار آن سرنوشت شد.
وی گفت: باید نقشه‌ هایی دقیقی از ساختمان ‌ها تهیه گردد و باید به آتش نشانی آموزش دهیم و باید مصوباتی به تصویب برسد تا ساختمان‌ های بزرگ الزامات را انجام دهند.
شکیب در مورد ساختمان ‌های مسکن مهر ادامه داد: از لحاظ کمیتی کاری بزرگ انجام شده است ولی باید از لحاظ کیفیت نیز اقدامات لازم را انجام دهیم در زلزله سرپل ذهاب استان کرمانشاه مشاهده کردیم که این ساختمان‌ ها تخریب شدند متأسفانه هنگام ساخت ساختمان‌ها از کیفیت غافل می ‌شویم.
سرپرست سازمان نظام مهندسی گفت: تنها سی درصد هزینه ‌ها برای اسکلت ساختمان بکار می‌رود و هفتاد درصد مابقی هزینه‌ها برای هزینه‌های دیگر است ولی متأسفانه ما تمامی این هفتاد درصد را نادیده می‌گیریم و کافی است که ما طراحی ‌های مناسبی را برای ساختمان‌ ها انجام دهیم.
شکیب گفت: ایران کشوری زلزله خیز است و باید سرمایه‌ های خود که ساختمان ‌های کشور هستند را حفظ کنیم متأسفانه هنگام ساخت ساختمان ‌ها تنها به کمیت توجه می‌کنیم و به کیفیت هیچ توجهی نداریم ما باید با توجه به دانشی که در اختیار داریم ساختمان ‌ها را با کیفیت‌تر بسازیم تا در مقابل زلزله مقاوم باشند.
سرپرست سازمان نظام مهندسی افزود: لحاظ دانش ما در علم ساختمان می ‌توان گفت جز ۵ کشور اول جهان هستیم اما متأسفانه این دانش پیاده سازی نمی ‌شود و یکی از دلایل آن است که ما نظامات درون سازمانی و برون سازمانی را رعایت نمی‌ کنیم با رعایت تمامی این نظامات می‌ توان به سمت استانداردسازی حرکت کرد.
منبع: خبر فوری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ خرداد ۰۱
296 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0