رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز: وقتی مترو پل هم درس عبرت نمی‌ گردد! رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز: وقتی مترو پل هم درس عبرت نمی‌ گردد!

رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز: وقتی مترو پل هم درس عبرت نمی‌ گردد!

رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز: وقتی مترو پل هم درس عبرت نمی‌ گردد! ، ۲ نقشه‌ای بودن معضل اصلی صنعت ساختمان کشور است و کل شهرها را درگیر کرده است

کد خبر: 010605012 تاریخ انتشار: شنبه ۵ شهریور ۰۱ - ۸:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز: وقتی مترو پل هم درس عبرت نمی‌ گردد! ، ۲ نقشه‌ای بودن معضل اصلی صنعت ساختمان کشور است و کل شهرها را درگیر کرده است

رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز: وقتی مترو پل هم درس عبرت نمی‌ گردد!

رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز: وقتی مترو پل هم درس عبرت نمی‌ گردد!

وقتی مترو پل هم درس عبرت نمی‌ گردد!

رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز با اشاره به این که براساس بررسی‌ ها اغلب سازه‌ های استان از ایمنی کافی برخوردار نیستند، اظهار داشت: بسیار فریاد زدیم که متروپل‌ های متعددی در مناطق حاشیه ای استان همچون گرمدره وجود دارد اما تاثیرگذار نیست و شرایط تغییری نکرده است.

محسن خیری، رییس نظام مهندسی استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به مشکلات سازه‌ های نا ایمن در البرز، بیان کرد: ۲ نقشه‌ای بودن معضل اصلی صنعت ساختمان کشور است و کل شهرها را درگیر کرده است.

خبری تصریح کرد: اغلب نقشه‌ هایی که سازمان نظام مهندسی قبل از ساخت و ساز تایید می‌ کند، وارد سطل زباله می‌ شود چون مالکان و سازندگان در نهایت نقشه دیگری را اجرا می‌ کنند.

خیری گفت: نقشه‌ هایی که سازندگان اجرایی می‌کنند دارای اشکالات زیادی است و این مساله شروع ساخت و سازهای غیراستاندارد و ناایمن در کشور است.

رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز ادامه داد: باید سازوکاری اتخاذ گردد که نقشه‌ای در سازمان نظام مهندسی کنترل شود که قرار است اجرایی گردد.

وی افزود: ساختمان باید در کنار چشم نواز بودن دلنواز هم باشد و این اتفاق زمانی می‌افتد که ضوابط لازم در ساخت آن رعایت شده باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز گفت: در حال حاضر وضعیت واحدهای مسکونی اطراف گود حصارک به دغدغه جدی تبدیل شده و هر چند ساکنان این محدوده هم برای تخلیه بیش از هفتاد منزل خود همکاری ندارند اما چرا باید شرایطی پیش بیاید که فرزندان این شهر شب در خانه‌های ناایمن سر بر بالین بگذارند؟

وی ادامه داد: نخستین موضوع ساختمان استحکام است و سایر موارد مثل نما، امکانات و … در اولویت بعدی قرار دارد بنابراین باید مشکل ۲ نقشه‌ای بودن حل شود.

خیری با اشاره به وضعیت ساختمان‌ های ناایمن حسن آباد هم توضیح داد: با رسانه ای شدن عدم ایمنی این ساختمان‌ها حدود صد و هفتاد نفر از شهروندان کرجی به مدت یک هفته در مدرسه ای اسکان داده شدند اما پس از یک هفته بلاتکلیفی اغلب آنها مجددا به واحدهای خود بازگشتند چون امکان اسکان آنها در خانه‌های دیگر فراهم نشد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از ساختمان‌ های کرج ناایمن است و بدون شک در طول سال‌های آتی برخی از آنها مشکل ساز خواهند شد.

خیری با بیان اینکه حق مردم این است که با آرامش در واحدهای مسکونی ایمن زندگی کنند، گفت: بسیاری از واحدهای مسکن مهر به علت احداث غیر اصولی بعد از گذشت کم‌تر از پانزده سال از ساخت باید تخریب یا بازسازی شوند و این از عدم نظارت درست نشات می‌گیرد.

خیری، هم‌چنین با تاکید بر لزوم اصلاح طرح تفصیلی کرج بیان کرد: با اصلاح این طرح در کنار حل معضل ۲ نقشه ای بودن، نود درصد مشکلات ساخت و سازها حل خواهد شد.

منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ شهریور ۰۱
643 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0