داشتن قدرت ایستادگی سازمان نظام مهندسی در مقابل تخلفات احتمالی شهرداری داشتن قدرت ایستادگی سازمان نظام مهندسی در مقابل تخلفات احتمالی شهرداری

داشتن قدرت ایستادگی سازمان نظام مهندسی در مقابل تخلفات احتمالی شهرداری

داشتن قدرت ایستادگی سازمان نظام مهندسی در مقابل تخلفات احتمالی شهرداری ، الزامی است. مسئله بسیار حائز اهمیت، کنترل و نظارت بر اجرای دقیق قواعد و ضوابط فنی تعیین شده است

کد خبر: 010309006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ خرداد ۰۱ - ۸:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، داشتن قدرت ایستادگی سازمان نظام مهندسی در مقابل تخلفات احتمالی شهرداری ، الزامی است. مسئله بسیار حائز اهمیت، کنترل و نظارت بر اجرای دقیق قواعد و ضوابط فنی تعیین شده است

داشتن قدرت ایستادگی سازمان نظام مهندسی در مقابل تخلفات احتمالی شهرداری

داشتن قدرت ایستادگی سازمان نظام مهندسی در مقابل تخلفات احتمالی شهرداری
نظام مهندسی باید بتواند در مقابل تخلفات احتمالی شهرداری‌ ها بایستد
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اختیار لازم به مجموعه نظام مهندسی داده شود تا اگر شهرداریها در اجرای قواعد و ضوابط فنی تعیین شده در ساخت و ساز کوتاهی کرد این مجموعه بتواند در دادسرا و دستگاه قضایی طرح موضوع کرده و با جدیت از حقوق مردم دفاع کند.
غلام‌رضا شریعتی در مورد درسهایی که باید از ریزش ساختمان متروپل گرفت، اظهار داشت: نخستین درسی که باید از وقوع این حادثه بگیریم این است که باید قواعد و الزاماتی که در حوزه ساخت و ساز در نظر گرفته شده است را جدی تلقی کنیم. تذکراتی که از طرف ناظران ساختمان داده میشود باید با جدیت دنبال شده تا اصول کار طبق استانداردهای فنی و مهندسی پیش رود.
شریعتی در ادامه گفت: نکته بعدی این است که باید یک سامانه ای تعریف شود و در آن اصول فنی ساختمانهایی نظیر مجتمعهای تجاری، برجها، هتلها و تمام اماکنی که جمعیت بالایی در آن رفت و آمد دارند بصورت کاملا شفاف اعلام شود. از سوی دیگر مسئله بسیار حائز اهمیت، کنترل و نظارت بر اجرای دقیق قواعد و ضوابط فنی تعیین شده است.
نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه قصور شهرداری آبادان و اقدام مالک ساختمان در افزایش تعداد طبقات، بار بیشتری به ساختمان متروپل تحمیل کرد و به عاملی برای ریزش این ساختمان تبدیل گردید. از طرف دیگر نقش سازمان نظام مهندسی نیز قابل توجه است. اگر قواعد و نظاماتی برای کنترل و نظارت بر بحث ساخت و ساز پیش بینی می گردد، باید اختیار لازم به مجموعه نظام مهندسی داده شود تا اگر شهرداری کوتاهی کرد این مجموعه بتواند در دادسرا و دستگاه قضایی طرح موضوع کرده و با جدیت از حقوق مردم دفاع کند.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خاتمه افزود: در بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان باید این موضوع پیش بینی گردد که اگر شهرداریها پذیرای تذکرات مهندسین ناظران ساختمانی نبودند این نهاد بتواند از حق مردم دفاع کرده و جلوی تخلف را بگیرد.
منبع: وانا نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ خرداد ۰۱
383 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0