ساماندهی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان کردستان معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان کردستان

ساماندهی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان کردستان

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان کردستان بیان داشت: واحدهایی که در آن ها شرایط بهداشتی برای پرورش طیور اعمال نمی ‌گردد، می‌تواند منشأ بیماریهای مشترک میان انسان و پرندگان باشد.

کد خبر: 971115006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷ - ۹:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان کردستان بیان داشت: واحدهایی که در آن ها شرایط بهداشتی برای پرورش طیور اعمال نمی ‌گردد، می‌تواند منشأ بیماریهای مشترک میان انسان و پرندگان باشد.

ساماندهی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان کردستان

ساماندهی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان کردستان

ساماندهی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان کردستان با جدیت بیش تر انجام گردد

سید احمد ذکریایی نژاد در نشست کارگروه مشترک که با حضور نماینده اداره کل دامپزشکی استان، سازمان نظام دامپزشکی و  و منابع طبیعی برگزار گردید، ادامه داد: شیوع بیماری طیور در این واحدها سبب اشاعه آن به دیگر مرغداریها و اتلاف سرمایه‌ ها می گردد.
ذکریایی نژاد گفت: تشکلهایمان باید فعال‌تر گردد و نباید به واحدهای غیر مجازی که پروانه بهره برداری ندارند خدماتی ارائه داد و کلیه دستگاههای مربوطه باید با همکاری و هماهنگی یک دیگر تلاش جدی تری در برخورد با واحدهای مرغداری غیر مجاز داشته باشند.
وی، گفت: باید در شهرستان‌ها نشست ماهانه کارگروه ساماندهی فعال گردد و شهرستان موظف است گزارش ماهانه را به استان ارجاع دهد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: اشخاصی که مرغداری اجاره میکنند موظف به رعایت ضوابط و مقررات جوجه ریزی از طرف دستگاههای مربوطه هستند.
ذکریایی نژاد تصریح کرد: واحدهای غیر مجاز به علت نداشتن پروانه بهره برداری نمیتوانند وارد سامانه “سماصط” گردند و ما باید در نشست کمسیون صدور پروانه به مرغداریهای غیر مجازی که شرایط داشتن پروانه بهره برداری دارند پروانه بدهیم.
سید مادح حسامی، در رابطه با سامانه سماصط گفت: در این سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور کشور، واحدهای مرغ مادر گوشی، مرغ گوشتی و جوجه کشی ها مدیریت می شود.

ساماندهی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان کردستان

حسامی یاد آور شد: کلیه واحدهای فعال پرورش نیمچه های گوشتی بایستی نسبت به جوجه ریزی انجام شده در این سامانه اقدام کنند طبق این اساس میزان جوجه ریزی در دی دی ماه امسال بالغ بر ۳ میلیون و پانصد و نود و دو هزار و شانزده قطعه بوده است.
وی گفت: مرغدارانی که جوجه ریزی را در سامانه سماصط ثبت نکنند نمی توانند از خدمات دولتی و بخش خصوصی که خدمات دولتی ارائه می کنند بهره مند گردند.

منبع: عصر کرد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته نقره ای آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ بهمن ۹۷
726 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0