حمزه شکیب: مقررات ملی ساختمان باید در ساختمان‌های بلندمرتبه اجرایی گردد حمزه شکیب: مقررات ملی ساختمان باید در ساختمان‌های بلندمرتبه اجرایی گردد

حمزه شکیب: مقررات ملی ساختمان باید در ساختمان‌های بلندمرتبه اجرایی گردد

حمزه شکیب: مقررات ملی ساختمان باید در ساختمان‌های بلندمرتبه اجرایی گردد ، هم‌چنین هفتاد درصد ساختمان‌هایی که از قبل از سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسیده‌اند ناایمن‌ هستند

کد خبر: 021115003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ بهمن ۰۲ - ۲:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حمزه شکیب: مقررات ملی ساختمان باید در ساختمان‌های بلندمرتبه اجرایی گردد ، هم‌چنین هفتاد درصد ساختمان‌هایی که از قبل از سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسیده‌اند ناایمن‌ هستند

حمزه شکیب: مقررات ملی ساختمان باید در ساختمان‌های بلندمرتبه اجرایی گردد

حمزه شکیب: مقررات ملی ساختمان باید در ساختمان‌های بلندمرتبه اجرایی گردد
مقررات ملی ساختمان باید در ساختمان‌های بلندمرتبه اجرایی گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: به علت آن که به سمت بلند مرتبه‌سازی می‌رویم، در اصفهان ساختمان‌های بیش از هشت طبقه باید بررسی و مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در آنها اجرایی شود تا شاهد حوادثی مانند پلاسکو نباشیم.
حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در همایش ملی بهسازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها به میزبانی اصفهان که در محل سالن همایش‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار گردید، گفت: سی درصد از ساختمان‌هایی با عمر کم‌تر از ۳۲ سال در کشور، ناایمن هستند.
شکیب ادامه داد: هم‌چنین هفتاد درصد ساختمان‌هایی که از قبل از سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسیده‌اند ناایمن‌ هستند.
وی با اشاره به ابلاغ مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در سال ۱۳۹۲ تصریح کرد: این مبحث مربوط به تعمیر، نگه‌داری و مقاوم‌سازی است که تاکنون اجرایی نشده است.
وی افزود: این مبحث مالکان را موظف می‌کند که ساختمان‌هایشان را تخصصی مقاوم سازی و نگهداری کنند و لازمه اجرا شدنش ورود دولت و مجلس است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با اشاره به فعالیت ششصد هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گفت: ساختمان‌ها به ویژه چند طبقه‌ها باید ادواری بررسی شوند و مالکان برای حفظ امنیت ساختمان‌های خود می‌توانند از ظرفیت این مهندسان استفاده کنند.
وی، حریق، زلزله و فرونشست را از جمله حوادث خطرساز برای ساختمان‌ها اعلام کرد و گفت: در کلانشهر اصفهان به نسبت شهرهای دیگر خطر زلزله کمتر است اما فرونشست وجود دارد و باید ساختمان‌های که مقاوم نیستند، ایمن سازی شوند.
وی گفت: به دلیل آنکه به سمت بلند مرتبه‌سازی می‌رویم، مثلاً در تهران بیش از هزار و دویست ساختمان بیش از دوازده طبقه داریم و از جمله در اصفهان ساختمان‌های بیش از ۸ طبقه باید بررسی و مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در آنها اجرایی شود تا شاهد حوادثی مانند پلاسکو در آنها نباشیم.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ بهمن ۰۲
232 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0