حامد مانی فر: صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌ گردد حامد مانی فر: صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌ گردد

حامد مانی فر: صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌ گردد

حامد مانی فر: صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌ گردد ، نمی‌ توانیم نمره خوبی در حوزه معماری و شهرسازی به خودمان بدهیم

کد خبر: 010807020 تاریخ انتشار: شنبه ۷ آبان ۰۱ - ۱۱:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حامد مانی فر: صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌ گردد ، نمی‌ توانیم نمره خوبی در حوزه معماری و شهرسازی به خودمان بدهیم

حامد مانی فر: صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌ گردد

حامد مانی فر: صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌ گردد
صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌ گردد
مدیرکل دفتر کنترل مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه نمی‌ توانیم نمره خوبی در حوزه معماری و شهرسازی به خودمان بدهیم، اظهار داشت: صلاحیت فوق تخصصی در عرصه ساختمان‌سازی کشور تعریف می‌ گردد.
حامد مانی‌فر در اجلاس ملی سازندگان حرفه‌ای مسکن و ساختمان تصریح کرد: یزد در حوزه‌ های معماری و شهرسازی باعث افتخار ایران است و ویژگی‌ های بسیار خاصی در حوزه معماری به تمام جهان ارائه کرده است.
مانی فر گفت: در شهر یزد عبادت صرفا کلامی نبوده بلکه شاهد عبادت عملی بوده‌ایم که منجر به شناخت صحیح و درست از جهان هستی و عالم شده و توانسته تمامی اجزا، روابط و ضوابط حاکم بر عالم هستی را به خوبی بشناسد و بهمین علت، با کشف این رمز و رازها و ارتباطات توانسته ارتباط مناسبی بین ۴ عنصر اصلی آب، باد، خاک و آتش پیاده کرده و رابطه این ۴ عنصر را به درستی در رفتار و اعمال خود به نمایش بگذارد.
وی گفت: اگر یک اتفاق مثبت در منطقه‌ای به وجود می‌آید هیچ علتی جز زندگی مردم فرهیخته و فهیم در این منطقه ندارد و مردم یزد به صورت ویژه این ویژگی را دارند.
مدیرکل دفتر کنترل مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: این موضوع در پهنه ایران زمین مختص شهر یزد نیست بلکه در جای جای ایران زمین ما این عبادت عملی را که منجر به شناخت درست از طبیعت شده را بخوبی می‌ بینیم اما در برخی نقاط از جمله مناطق کویری از جمله یزد این روند بسیار سخت‌تر بوده است.
مانی فر در ارتباط با جریان دریافت و اعطای صلاحیت بیان کرد: این جریان و ارائه کار ناشی از این صلاحیت نشان می‌ دهد که چقدر ما توانستیم موفق باشیم و میراث‌دار مناسبی برای پیشینیان خود بوده‌ایم یا نبودیم.
وی با بیان اینکه نمی‌ توانیم در این حوزه نمره خوبی به خودمان بدهیم تصریح کرد: باید تلاش کنیم که از ظرفیت موجود حداکثر ظرفیت را انجام دهیم در حالی که الان بهره‌برداری مناسبی از ظرفیت موجود نداشتیم.
مدیرکل دفتر کنترل مقررات ملی ساختمان به حادثه متروپل اشاره کرد و افزود: این حادثه بخوبی نشان داد که ما در استفاده از ظرفیت موجود که آن هم کمبودهایی دارد نتوانستیم حداکثر بهره‌برداری را انجام دهیم چرا که همین قوانین و مقررات موجود را به خوبی رعایت نکردیم.
مانی فر افزود: شهرداری باید برای این ساختمان به شرط داشتن عوامل ذی صلاح و همچنین درج کامل و دقیق مشخصات پروانه صادر کند؛ نظام مهندسی هم باید به موقع وارد این موضوع می‌ شد که نشد و وقتی هم ورود کرد به روش درست وارد جریان نشد و سازنده هم بدنبال تامین منافع خودش بود و مجموع این موارد منجر به چنین اتفاق ناگواری است.
وی گفت: بسیاری از مواردی که در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی مشکل ایجاد می‌کند به علت عدم رعایت الفبای کار است که با وجود اهمیت بسیار بالایی که دارد متاسفانه بعضا نادیده گرفته می‌ شود.
وی گفت: شهر یزد هم از جریان ساخت و سازهای انبوه و پرشمار بدون پروانه‌ای که رخ می‌ دهد در حال خسارت دیدن است و قطعا این اتفاق چه در شهر یزد و چه در سایر شهرهای ما اگر وجود داشته باشد، در خورشان شهرهای تاریخی ما و شهرهایی که زبانزد خاص و عام هستند نیست.
مدیرکل دفتر کنترل مقررات ملی ساختمان افزود: بدنبال آن هستیم که با تعریف صلاحیت‌ های فوق تخصصی بتوانیم ساختمان‌ سازی در کشور را هرچه بیشتر به سمت کیفیت بهتر سوق دهیم و از ظرفیت‌ های خوبی که در حوزه انسانی در تخصص ساختمان‌سازی حرفه‌ای داریم استفاده کنیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۰۱
243 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0