نیمی از گلخانه‌داران یزد اتباع بیگانه هستند ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان کرد:

نیمی از گلخانه‌داران یزد اتباع بیگانه هستند

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به وجود سه هزار و هفتصد واحد گلخانه ای در استان یزد، ادامه داد: نیمی از گلخانه داران یزد اتباع بیگانه هستند.

کد خبر: 971202016 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ اسفند ۹۷ - ۴:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به وجود سه هزار و هفتصد واحد گلخانه ای در استان یزد، ادامه داد: نیمی از گلخانه داران یزد اتباع بیگانه هستند.

نیمی از گلخانه‌داران یزد اتباع بیگانه هستند

نیمی از گلخانه‌داران یزد اتباع بیگانه هستند

نیمی از گلخانه‌داران یزد اتباع بیگانه  هستند/ نود و شش درصد گلخانه‌ها بدون مسئول فنی هستند

محمدرضا خلف باغی در جلسه خبری با اصحاب رسانه استان با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، گفت: سرمایه گذاری در این بخش همراه با رشد و تولید اشتغال تاثیر بسزایی در فعالیتهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بهمراه دارد.
خلف بافی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی در جهت نیل به اهداف خود که بسترسازی جهت ایجاد اشتغال پایدار همراه با حفظ و پایداری محیط زیست است همه تلاش خود را در حمایت از سرمایه گذاران انجام میدهد.
وی افزود: هم اکنون این سازمان با دارا بودن بالغ بر صد و بیست نفر مسئول فنی، چهل نفر کارشناس بازدید و شرکتهای مشاور و پیمانکار حقیقی و حقوقی در بخش گلخانه ها آمادگی همه جانبه در مورد اجرای طرحهای مجتمع گلخانه ای در سطح استان دارد.
خلف باغی با عنوان این که صدور پروانه در حوزه های شیلات، دام و طیور، گیاه پزشکی، گلخانه و قارچ خوراکی بعهده این سازمان است، تصریح کرد: در بخش گلخانه ای پانصد و نود و نه پروانه در سال گذشته صادر شده و در حوزه شیلات نیز از ششصد و هشتاد پروانه در سال گذشته به بیش از هزار و پنجاه پروانه در سال جاری رسیده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با عنوان این که بیش ترین گرایش فارغ التحصیلان در رشته زراعت و بعد از آن گیاه پزشکی است، گفت: وضعیت استان نیز در حوزه کشاورزی به سمت محصولات کم آبخواه و گلخانه ای هدایت شده و وجود این فارغ التحصیلان جایگاه خوبی را ایجاد کرده است.
خلف باغی، هم‌چنین از وجود ۳ هزار و هفتصد واحد گلخانه ای در سطح استان خبر داد و افزود: نیمی از گلخانه داران در شهرستان یزد را اتباع بیگانه تشکیل میدهند که در زمینه تولید محصولات نظارت جدی تری از سوی نهادهای مربوطه میطلبد.

نیمی از گلخانه‌داران یزد اتباع بیگانه هستند

وی با انتقاد از عدم استقبال گلخانه داران به وجود مسئول فنی در گلخانه ها، افزود: نود و شش درصد از گلخانه ها در سطح استان بدون مسئول فنی هستند در حالی که اگر از مسئول فنی در تولید استفاده گردد، کاهش هزینه ها میتواند هزینه پرداختی به مسئول فنی را پوشش دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد، از دیگر مشکلات در این حوزه را موازی کاری دستگاهها در بحث استعلام واگذاری زمین عنوان کرد و گفت: این موازی کاری هم مردم را خسته کرده و هم هزینه هایی را به متقاضیان تحمیل میکند که اگر پاسخ یک استعلام منفی باشد، ضمن تکرار پروسه باید هزینه ها نیز مجددا پرداخت گردد.
وی یاد آور شد: این موضوع با مسئولان استان و دوازده دستگاه مربوطه در میان گذاشته شده ولی هنوز اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته و کماکان به قوت خود باقی است که امیدوار هستیم بزودی و با همت استاندار یزد این مهم نیز حل گردد.

منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ اسفند ۹۷
632 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0