رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس

کشت گلخانه‌ای چاره کشاورزان فارس در پی کم‌آبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: با توجه به تسهیلات خوب دولتی برای کشت گلخانه‌ای و نیز نبود آب، کشاورزان فارس رو به کشت گلخانه‌ای بیاورند. با توجه به خشک شدن تالاب بختگان در استان فارس، برای نجات آن باید آب را روانه این تالاب کرد. کشاورزانی که چغندر می‌کارند نیز می‌توانند از کشت نشاء استفاده کنند که این کار تا حدود زیادی از مصرف آب صرفه‌جویی خواهد کرد. اگر قرار باشد مقداری آب نیز به‌سوی تالاب‌ها روانه شود، دیگر آبی برای کشاورزان نمی‌ماند که به شیوه سنتی بخواهند کشت کنند.

کد خبر: 6452 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ بهمن ۹۵ - ۳:۴۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: با توجه به تسهیلات خوب دولتی برای کشت گلخانه‌ای و نیز نبود آب، کشاورزان فارس رو به کشت گلخانه‌ای بیاورند.کشت گلخانه‌ای چاره کشاورزان فارس در پی کم‌آبی

کشت گلخانه‌ای چاره کشاورزان فارس در پی کم‌آبی

کشت گلخانه‌ای چاره کشاورزان فارس در پی کم‌آبی

کشت گلخانه‌ای چاره کشاورزان فارس در پی کم‌آبی

محمدمهدی قاسمی گفت: با توجه به خشک شدن تالاب بختگان در استان فارس، برای نجات آن باید آب را روانه این تالاب کرد و با این وضعیت به شکل سنتی دیگر کشاورزی ممکن نیست و کشاورزان استان باید کشت گلخانه‌ای را در پیش بگیرند.

وی افزود: حدود ۸۵ درصد تسهیلات آبیاری تحت‌ فشار را دولت تقبل می‌کند و کشاورزان می‌توانند در زمین خود و تنها ۶ درصد آورده، الگوی کشت خود را تغییر دهند. استان فارس در منطقه خشک و نیمه‌خشک است و توصیه ما به کشاورزان این است که از تسهیلات دولتی برای آبیاری تحت‌فشار استفاده کنند، چراکه اگر قرار باشد مقداری آب نیز به‌سوی تالاب‌ها روانه شود، دیگر آبی برای کشاورزان نمی‌ماند که به شیوه سنتی بخواهند کشت کنند.

قاسمی اظهار داشت: توصیه دیگر ما کاشت گلخانه‌ای است که در حال حاضر منابع صندوق توسعه ملی به این نوع کشت اختصاص می‌یابد و این مسئله تغییر کاربری نیز محسوب نشده و از سوی سازمان نظام‌مهندسی بلافاصله مجوزها صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: صیفی و سبزی به دلیل نیاز به آب بسیار، باید کشت گلخانه‌ای شوند. اگر الگوی کشت تغییر نکند، همین منابع محدود آبی نیز به‌سرعت به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسؤول همچنین، بیان کرد: کشاورزانی که چغندر می‌کارند نیز می‌توانند از کشت نشاء استفاده کنند که این کار تا حدود زیادی از مصرف آب صرفه‌جویی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ بهمن ۹۵
1119 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0