گیلان یکی از قطبهای نقشه برداری کشور بدوی خبر داد:

گیلان؛ یکی از قطبهای نقشه برداری کشور

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بیان کرد: با توجه به این که حدود ششصد مهندس نقشه بردار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند بنابراین استان گیلان بعنوان یکی از قطبهای نقشه برداری کشور هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی مطرح است.

کد خبر: 960531014 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ مرداد ۹۶ - ۲:۱۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بیان کرد: با توجه به این که حدود ششصد مهندس نقشه بردار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند بنابراین استان گیلان بعنوان یکی از قطبهای نقشه برداری کشور هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی مطرح است.گیلان یکی از قطبهای نقشه برداری کشور

گیلان یکی از قطبهای نقشه برداری کشور

گیلان یکی از قطبهای نقشه برداری کشور

گیلان؛ یکی از قطبهای نقشه برداری کشور

مهندس سعید بدوی، با اشاره به این که نقشه بعنوان یکی از پارامترهای رشد یافتگی در جهان مطرح است،عنوان داشت: متولی تهیه و تولید نقشه در مقیاس ملی در کشور سازمان نقشه برداری کشور است.

بدوی بیان کرد: در همین راستا سازمان جغرافیای نیروهای مسلح در برخی موارد به فراخور موضوعات تولید و تهیه نقشه را ارائه میدهد ولی بصورت خاص رشته نقشه برداری بعنوان یکی از ۷ رشته اصلی در قانون نظام مهندسی ساختمان در دو حوزه شهرسازی و ساختمان سازی در حال انجام است.
عضوهیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان ادامه داد: قطعا نظارت نقشه برداری، قدم مهمی در جهت کنترل صحیح سازه ها منطبق با طراحیهای انجام شده است. هر زمانیکه با بُعد مکان در ارتباط هستیم، موضوع نقشه و نقشه برداری در آن مستتر است.

وی گفت: امروز شهرهای هوشمند در دنیا بر مبنای علوم نقشه برداری و در بستر GIS با تلفیق اطلاعات توصیفی و نقشه ها طراحی میشود طبق این اساس عملا مدیریت شهرها بدون امکان برخورداری از این سیستمها امکانپذیر نخواهد بود.

عضو کارگروه تخصصی نقشه برداری سازمان نظام مهندسی کشور خاطر نشان کرد: با پیشرفت روز افزون تکنولوژیها و ورود تجهیزات نوین نقشه برداری نظیر GPS ها و تعیین موقعیتهای ماهواره ای، لیرز اسکنها و پهبادها تحول شگرفی در نقشه برداری رخ داده است.

گیلان یکی از قطبهای نقشه برداری کشور

وی ادامه داد: با توجه به این که حدود ششصد مهندس نقشه بردار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند بنابراین گیلان بعنوان یکی از قطبهای نقشه برداری کشور هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی مطرح است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان افزود: عملا در استان پروژه های ساختمان پیش از طراحی توسط مهندسین معمار و با حضور  مهندسین نقشه بردار جهت تهیه سایت پلان ها شروع میشود که در ادامه با کنترل هندسه ساختمان و بر اساس طرحهای سازه ای نظارت انجام میگیرد؛ در پایان نیز نقشه های چون ساخت (AS Built) وضعیت موجود بمنظور بهره برداری شهرداری ها تهیه و طراحی میشود.

بدوی یاد آور شد: طی تفاهم نامه مشترک با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به موجب قانون خط نگاری و کاداستر اقدام به تهیه نقشه های واسط جهت تنظیم صورت مجلس تفکیک آپارتمانی میگردد که سبب شده در سالهای اخیر ضمن وحدت رویه در ضوابط میان شهرداری و ادارات ثبت موجبات تسریع و تدقیق در این حوزه را در محاکم قضائی به ارمغان آورد.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ مرداد ۹۶
1070 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0