پیشتازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گيلان در ارائه خدمات الکترونيکی پیشتازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گيلان در ارائه خدمات الکترونيکی

پیشتازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گيلان در ارائه خدمات الکترونيکی

پیشتازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گيلان در ارائه خدمات الکترونيکی ،جهت امور جاري خود و تسريع ارائه خدمات به اعضا برنام ریزی شد تا ضمن پاسخ گويي به نياز مراجعان، حضور و تردد آن ها کاهش يابد و در عين حال به امور ضروري و مورد مطالبه آن ها پاسخ داده شود

کد خبر: 990329005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ خرداد ۹۹ - ۸:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پیشتازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گيلان در ارائه خدمات الکترونيکی ،جهت امور جاري خود و تسريع ارائه خدمات به اعضا برنام ریزی شد تا ضمن پاسخ گويي به نياز مراجعان، حضور و تردد آن ها کاهش يابد و در عين حال به امور ضروري و مورد مطالبه آن ها پاسخ داده شود

پیشتازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گيلان در ارائه خدمات الکترونيکی

پیشتازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گيلان در ارائه خدمات الکترونيکی
رییس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان بیان کرد: این سازمان در ارائه خدمات الکترونيکي پيشتاز است.
عبدالرضا قاسميان بیان داشت: تکريم ارباب رجوع، جلب رضايت اعضا و جلوگيري از بروکراسي اداري سبب شد سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان براي الکترونيکي شدن امور جاري خود و تسريع ارائه خدمات به اعضا برنامه ريزي کند تا ضمن پاسخ گويي به نياز مراجعان، حضور و تردد آن ها کاهش يابد و در عين حال به امور ضروري و مورد مطالبه آن ها پاسخ داده شود.
وی افزود: در مورد کنترل خدمات مهندسي در سازمان مواردي از قبيل کنترل نقشه، ارجاع نظارت و ثبت نقشه بصورت الکترونيکي انجام مي گردد، ضمن این که ارسال مدارک، کنترل آن و رفع نواقص و … نيز از طريق سيستم تبادل پيام که در کارتابل الکترونيکي دفاتر مهندسي طراحي تعريف شده، قابل پي گيري و انجام است.
وی با عنوان این که ارتباط اعضا و مراجعان سازمان با کارکنان از طريق سامانه گفتگو امکان پذير است، تصریح کرد: در اين سامانه افراد بصورت غيرحضوري ميتوانند از طريق گفتمان برخط (آنلاين) با پرسنل سازمان ارتباط داشته باشند و سوالات و درخواست هاي خود را مطرح کنند، هم‌چنین در این سامانه فضاي گفتمان الکترونيکي بصورت متني و گفتاري براي کاربران مهياست تا بتوانند بصورت دوطرفه به پرسش و پاسخ بپردازند و امکان ارسال و دريافت مدارک از اين سامانه ميسر است بطوريکه نياز به مراجعه حضوري را به صفر ميرساند.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان با بیان این که کنترل نقشه از ابتداي سال نود و هشت، بصورت تمام الکترونيکي انجام مي گردد، گفت: از طريق کنترل نقشه الکترونيکي بازه زماني کنترل نقشه کاهش يافته و رفت و آمدهاي مکرر براي تبادل نقشه هاي کاغذي از بين رفته است، ضمن این که از اين طريق عملکرد کنترلرها براحتي مورد پايش قرار مي ‎گيرد و به حضور فيزيکي کنترلر در سازمان و دفاتر نمايندگي نيازي نيست و کنترلرها بصورت يکپارچه و با رعايت قوانين واحد در سطح استان مي توانند کار کنترل نقشه را انجام دهند.
وی در تشريح ثبت نقشه الکترونيکي افزود: دفاتر مهندسي طراحي، فرم درخواست کنترل نقشه و ساير مدارک مربوطه را ميتوانند از طريق کارتابل دفاتر بارگذاري کنند. بعد از ثبت پروژه توسط خدمات مهندسي، بقيه مراحل و نحوه پيگيري از طريق سيستم الکترونيکي و تبادل پيام با دفاتر طراحي صورت ميگيرد. هم چنين در پروژه هاي نوساز دفاتر مهندسي طراحي و کارفرمايان ميتوانند از طريق سايت سازمان نسبت به انجام امور مالي بصورت آنلاين اقدام کنند و نيازي به مراجعه حضوري نیست.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان در ادامه، تدقيق نحوه ثبت تفکيک آپارتمان و صورت مجلس تفکيکي را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه مدارک و نقشه ها بصورت الکترونيکي ارسال شده و پس از طي روال اداري مربوطه، نقشه ها در محل سازمان استان توسط کنترلرهاي منتخب کنترل و بعد از تاييد، توسط دفاتر نمايندگي چاپ و مهر مربوطه بر روي آنها درج مي گردد و بهمراه نامه و با هماهنگي قبلي در اختيار نقشه بردار پروژه قرار ميگيرد.
به گفته قاسمیان، مکاتبات سازمان با مراجع صدور در مواردي از قبيل تفکيک آپارتمان، نوساز و توسعه بنا نيز بصورت الکترونيکي انجام مي ‎گردد که علاوه بر سهولت دسترسي، امنيت مکاتبات نيز تامين مي ‎شود.
وی هم‌چنین به ارائه خدمات الکترونيکي واحد عضويت از طريق کارتابل مهندسي از قبيل پرداخت آنلاين حق عضويت، درخواست الکترونيکي صدور کارت المثني، صدور پروانه اشتغال، تمديد، ارتقا، تجديد و صدور پروانه اشتغال المثني اشاره کرد.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان، در مورد دغدغه مهم ناظران در ارسال گزارشات به مراجع صدور پروانه گفت: ارسال گزارشات نظارت مرحله اي و تخلف با امضاي الکترونيکي ناظران به سازمان و مراجع صدور پروانه از طريق کارتابل مهندسي از زمستان نود و هفت، امکان پذير شده است. هم چنين ناظراني که تمايل به همکاري در ارجاع نظارت دارند، ميتوانند فرم مربوط را از کارتابل خود تکميل و به سازمان ارسال کنند د و آن دسته از ناظراني که تمايل به پذيرش پروژه ندارند، ميتوانند از طريق گزينه اعلام عدم حضور ارجاع نظارت بازه زماني خاصي را براي خود بعنوان مرخصي مشخص کنند. رويت سوابق مالي و واريزي هاي سازمان براي اعضاي محترم نيز از کارتابل امکان پذير است.
وی تصریح کرد: خدمات الکترونيکي کارفرمايان شامل مشاهده رونوشت گزارشهاي ناظرين، پرداختهاي کارفرمايان، تقاضاي صدور پايان کار، صورت مجلس تفکيکي و درخواست کارشناس ماده نود و هفت، از طريق سايت سازمان بصورت الکترونيکي مقدور است.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان گفت: تمام تلاش سازمان بر اين است تا ضمن حفظ ارج نهادن به اعضا و مراجعان و کاهش حضور افراد خللي در انجام امور سازمان وارد نيايد.
وی با عنوان اين که برشماري خدمات الکترونيکي سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان در يک مصاحبه نمي ‎گنجد، ادامه داد: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان در اکثر قريب به اتفاق امور خود الکترونيکي است و در حرکت به سمت سازمان تمام الکترونيک تلاش ميکند.
قاسمیان از آماده بودن زيرساخت آموزش مجازي و دوره هاي غيرحضوري در سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان سخن گفت و افزود: با توجه به محدوديتهاي حقوقي و قانوني و عليرغم آماده بودن بستر LMS (سامانه مديريت آموزش) مجوز برگزاري دوره ها توسط سازمان از نهادهاي بالادست صادر نشده ولی برگزاري سمينارهاي مجازي در حال انجام است. بعنوان مثال وبينار درس هايي از زلزله منجيل به مناسبت سي‎امين سالگرد زلزله منجيل سال شصت و نه در تاريخ سی و یکم خرداد نود و نه برگزار خواهد شد.
به گفته وی، از ديگر خدمات الکترونيکي این سازمان ارائه رفاه کارت براي مواردي از جمله رزرو هتل و محل اسکان، خريد بليط استخر، باشگاه و … بدون مراجعه به سازمان و تنها از طريق کارتابل مهندسان است.
وی، به توانايي بالاي فني و اجرايي سازمان نظام مهندسی استان گیلان در حوزه فناوري اطلاعات اشاره کرد و افزود: نشريه الکترونيکي این سازمان بعنوان نخستین نشريه تخصصي – الکترونيکي در بين سازمان هاي نظام مهندسي ساختمان استانها در دي ماه نود و شش، آغاز به کار کرده است.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان در خاتمه ضمن تشکر از همراهي هيات مديره در به روزرساني امور سازمان و ارائه خدمات الکترونيکي و هم چنين تلاش هاي واحد فناوري اطلاعات سازمان در محقق ساختن اين امر گفت: بمنظور رفاه مخاطبان سازمان اعم از اعضاي محترم و يا کارفرمايان ارجمند و بهره گيري از نظرات آن ها سامانه هاي «نظام پيشنهادات» و «ارتباط با ما» بر روي سايت سازمان پذيراي انتقادات و پيشنهادات است, هم چنين براي ارتباط با واحدهاي مختلف سامانه http://eservices.guilan-nezam.ir/eservices.htm در دسترس عموم قرار دارد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ خرداد ۹۹
431 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0