کشت گلخانه‌ای تنها راه برای قم رئیس قوه مقننه بیان کرد:

کشت گلخانه‌ای تنها راه برای قم

علی لاریجانی با عنوان این که استان قم به علت کمبود بارندگی راهی جز کشت گلخانه‌ای ندارد، اظهار داشت: قم نیاز به خیز بلند در اجرای سیستم‌ های گلخانه‌ای دارد.

کد خبر: 971117001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ - ۱۰:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،علی لاریجانی با عنوان این که استان قم به علت کمبود بارندگی راهی جز کشت گلخانه‌ای ندارد، اظهار داشت: قم نیاز به خیز بلند در اجرای سیستم‌ های گلخانه‌ای دارد.

کشت گلخانه‌ای تنها راه برای قم

کشت گلخانه‌ای تنها راه برای قم

قم راهی جز کشت گلخانه‌ای  ندارد/افزایش بودجه کمیته امداد و بهزیستی

رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر ۳‌شنبه در دیدار اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با عنوان این که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید آموزش ‌های عملی لازم را ببینند هر چند که در گذشته این موضوع صورت می‌ گرفت، ادامه داد: در زمینه آبیاری‌ های تحت فشار دویست میلیون یورو، آبخیزداری تحت فشار ضد و پنجاه میلیون یورو و در زمینه کنترل ریزگردها حدودا پنجاه میلیون یورو با اذن از مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی در لابحه بودجه نود و هشت برداشت می گردد.
لاریجانی با اشاره به این که اگر قانون به درستی اجرا گردد می ‌توان ده هزار میلیارد در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در حاشیه روستاها را در لایحه بودجه نود و هشت تمدید کرد، تصریح کرد: ارزیابی دقیقی که مشخص کنند چه میزان از تسهیلات در نظر گرفته شده محقق شده است.
وی در خاتمه با تأکید بر این که به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اعلام می ‌کنم در مورد لایحه هوای پاک پیگیری لازم را انجام دهند، گفت: باید در مورد اجرای سیستم‌ های گلخانه‌ای در استان قم خیز بلندی برداشته شود و لازم است تا بخش خصوصی را وارد اجرای طرح‌ ها کنید، این استان به علت کمبود بارندگی راهی جز کشت گلخانه‌ای ندارد.
لازم به ذکر است اعضای نظام مهندسی کشاورزی قم در این جلسه، مسائلی را در مورد عدم اجرای لایحه هوای پاک، لزوم کشت گلخانه‌ای، وضعیت دامداری ‌های استان و میزان کاهش بارندگی ‌ها عنوان کردند.
رشد چند برابری تسهیلات بهزیستی و کمیته امداد در بودجه
ریاست مجلس شورای اسلامی، هم‌چنین در دیدار اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله) استان قم با عنوان این که باید به مسئله اشتغال توجه ویژه‌ای داشته باشید، افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله) و بهزیستی در لایحه بودجه سال نود و هشت رشد چند برابری داشته است.
لاریجانی با اشاره به این که تسهیلات در نظر گرفته شده برای کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله) جهت اشتغال‌زایی فعال شود برای کشور بسیار مفید واقع می ‌گردد، گفت: با ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد زندگی با کرامتی پیدا می‌کنند و از سرباری خارج می ‌شوند.
رئیس قوه مقننه با تأکید بر این که ابتکارات ایجاد شده در درگاه خداوند نیز ارزشمند هستند، ادامه داد: موضوع اشتغال باید جدی گرفته شود، دوای درد کشور اشتغال محرومین است که با توجه به افزایش اعتبارات صورت گرفته در لایحه بودجه دست مسئولین کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله) برای ایجاد شغل بازتر می‌گردد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله) استان قم نیز در این دیدار با عنوان این که درآمد خانواده‌های تحت پوشش از پرورش و صادرات پرنده‌های تزئینی حدودا سه تا چهار میلیون تومان در ماه است، خاطر نشان کرد: درآمدهای مردمی کمیته امداد استان قم در سال جاری حدود سی و پنج میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته شاهد رشد سی درصدی هستیم.

کشت گلخانه‌ای تنها راه برای قم

میرشکار با اشاره به این که برای نخستین بار موضوع برون سپاری در کمیته امداد امام خمینی(رحمه‌الله) انجام شده است، تصریح کرد: با انجام برون سپاری مددجویان بجای این که تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرد به پایگاه‌ های موجود مراجعه می ‌کند و این موضوع سبب شده تا احساس فقر کاهش پیدا کند، بدنبال مردمی کردن اقدامات کمیته امداد امام خمینی(رحمه‌الله) هستیم.
دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با رییس قوه مقننه
سید جواد هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز عصر ۳شنبه با لاریجانی که به استان قم سفر کرده دیدار کرد.
لازم به ذکر است در این دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در مورد حوزه مسئولیت خود در زمینه درخواست ‌های خانواده شهدا و پیگیری مطالبات آن ها گزارشی را ارائه کرد.
قابل ذکر است رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قول ‌هایی در مورد پیگیری مطالبات خانواده ‌های شهدا و مطالبات آن ها داد.
دیدار امام جمعه شهر کهک با رئیس مجلس شورای اسلامی
حجت الاسلام سید حسن میرمونی امام جمعه شهر کهک نیز با رییس قوه مقننه دیدار کرد.
لازم به ذکر است در این دیدار امام جمعه شهر کهک در مورد مراحل اجرایی مدرسه علیمه پردیسان گزارشی را ارائه و از پی برای ادامه روند اجرا و احداث این مدرسه درخواست کمک کرد.
گفتنی ذکر است لاریجانی نیز در این دیدار در مورد روند اجرا و نحوه کمک به احداث این مدرسه مسائلی را عنوان کرد.
منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ بهمن ۹۷
749 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0