دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان شهردار بجنورد مطرح کرد:

اداره های دولتی آسیب دیده از زلزله در بجنورد اخطار تخلیه گرفتند

شهردار بجنورد بیان کرد: بعضی از ساختمانهای اداری آسیب دیده از زلزله بیست و سوم اردی بهشت ماه امسال در این شهر دویست هزار نفری بعلت شدت خسارت وارده اخطار تخلیه دریافت کردند.

کد خبر: 960307018 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ خرداد ۹۶ - ۵:۱۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،شهردار بجنورد بیان کرد: بعضی از ساختمانهای اداری آسیب دیده از زلزله بیست و سوم اردی بهشت ماه امسال در این شهر دویست هزار نفری بعلت شدت خسارت وارده اخطار تخلیه دریافت کردند.اداره های دولتی آسیب دیده از زلزله در بجنورد اخطار تخلیه گرفتند

اداره های دولتی آسیب دیده از زلزله در بجنورد اخطار تخلیه گرفتند

اداره های دولتی آسیب دیده از زلزله در بجنورد اخطار تخلیه گرفتند

اداره های دولتی آسیب دیده از زلزله در بجنورد اخطار تخلیه گرفتند

کیوان دژهوت گفت: آتش نشانی بجنورد در حال بازدید از ساختمانهای اداری و بررسی میزان خسارتهای وارد شده به این اماکن هستند.
دژهوت ادامه داد: بعضی از نهادها هم متقاضی بازدید و بررسی وضعیت خسارتهای ناشی از زلزله شده اند که بازدید از این اماکن هم توسط آتش نشانی در حال انجام است.
شهردار بجنورد درمورد خسارتهای وارد شده به مدارس افزود: در صورتیکه سازمان نوسازی مدارس متقاضی ورود آتش نشانی در این زمینه باشد، آماده ایم تا وضعیت ایمنی آموزشگاهها بعد از زلزله، مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.
* تاکید بر استفاده از مصالح استاندارد
وی در بخش دیگر سخنان خود به خسارتهای وارد شده به واحدهای گلستان شهر بعد از وقوع زلزله اشاره نمود و افزود: جای تاسف است که این میزان خسارت در این مجموعه مسکونی وارد شده است.
شهردار بجنورد تصریح کرد: البته خسارتها در این واحدها، سازه ای نیست و بیش تر خسارتها مربوط به نازک کاریها و نماها است.
وی بر ضرورت جلوگیری از استفاده از مصالح غیراستاندارد در ساخت و ساز تاکید کرد و اظهار داشت: برای افزایش استحکام و استاندارد سازی منازل باید از مصالح مرغوب و استاندارد استفاده نماییم.
وی عنوان کرد: نهاد های مربوط به ویژه سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی و اداره کل استاندارد باید اندیشه ای داشته باشند که مصالح غیر استاندارد که کیفیت مناسب و مرغوب ندارند تولید نگردد و در ساخت و ساز ها مورد استفاده قرار نگیرد.
* پروانه رایگان برای زلزله زده های بجنورد


دژهوت در قسمت دیگر سخنان خود از صدور پروانه رایگان برای بازسازی واحدهای خسارتدیده از زلزله در بجنورد خبر داد و اذعان نمود: لایحه صدور پروانه رایگان برای این خسارت دیدگان بشورای شهر ارسال گردید و شب پیش اعضای شورای شهر با آن موافقت نموده اند.
زلزله بیست و سوم اردی بهشت ماه امسال با قدرت ۵٫۷ ریشتر بخشهایی از خراسان شمالی لرزاند که مرکز کانونی آن در شهر پیش قلعه حدفاصل دو شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. این زلزله چهارصد مصدوم و دو کشته داشت.
استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران می باشد که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ واقع شده است.
این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار میگیرد که در این زون گسلهای فعال و مهمی وجود دارد، این گسلها بعضی مواقع با حرکاتی که انجام میدهند موجب وقوع زمین لرزههای مخرب میشوند.
مهمترین گسلهای خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود صدوهفتاد کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر میکند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای پنجاه و پنج تاپنجاه کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.
طبق آمارهای موجود درسده اخیر سیزده زمین لرزه با قدرت بیش از ۵٫۵ ریشتر در استان خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن با قدرت ۶٫۲ درجه درمقیاس امواج درونی زمین ریشتر بهمن سال هفتادوپنج بود که خسارات جانی و مالی فراوانی بدنبال داشت.
منبع: ایرنا

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ خرداد ۹۶
1192 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0