آذربایجان غربی:

واگذاری شهرک گلخانه ای سلماس به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی آغاز شد/خبری خوش برای فارغ التحصیلان کشاورزی در دولت تدبیر و امید

فرماندار سلماس به آغاز طرح واگذاری شهرک گلخانه ای 'درشک' این شهرستان به دانش آموختگان کشاورزی اشاره کرد و گفت: این گلخانه در زمینی به مساحت 57 هکتار و با 40 میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است.

کد خبر: 4084 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ دی ۹۵ - ۱۱:۲۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مسعود حاجی علیلو  در جلسه نحوه واگذاری واحدهای شهرک گلخانه ای درشک این شهرستان افزود: این طرح هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.خبری خوش برای فارغ التحصیلان کشاورزی در دولت

خبری خوش برای فارغ التحصیلان کشاورزی در دولت

فارغ التحصیلان کشاورزی

خبری خوش برای فارغ التحصیلان کشاورزی در دولت

به گفته وی با واگذاری ۳۰ درصد این شهرک به فارغ التحصیلان کشاورزی موافقت شده است و در فاز اول برای ۱۳۰ نفر به طور مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.
حاجی علیلو اشاره کرد: در این ۵۷ هکتار شهرک گلخانه ای، حدود ۸۹ واحد گلخانه با متراژ ۳ هزار تا ۵ هزار متر مربع برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی واگذار می شود که هدف ایجاد اشتغال و تلفیق علم و عمل در کنار یکدیگر است.
مدیر شهرک های کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: با تسهیل و هماهنگی که با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، در طول ۳ ماه آینده ۳۰ درصد شهرک گلخانه ای درشک سلماس به فارغ التصیلان و دانش آموختگان رشته های کشاورزی واگذار می شود.
سعید جفایی افزود: در حال حاضردر سطح استان هفت شهرک گلخانه ای در ۵۰۰ هکتار از اراضی ایجاد می شود و به زودی علاوه بر شهرک گلخانه ای سلماس، بحث واگذاری این شهرک ها در سایر شهرستان های استان نیز آغاز می شود.
وی از فارغ التحصیلان و علاقمندان بخش کشاورزی که با توان و تخصص خود می توانند در این شهرک گلخانه ای فعالیت کنند، عوت به همکاری کرد و افزود: این علاقمندان می توانند با شرایط مناسبی که در شهرک های کشاورزی استان ایجاد شده است، فعالیت اقتصادی مناسبی آغاز کنند.
به گفته وی دولت نیز با حمایت، همکاری لازم و واگذاری اجاره به شرط تملیک این شهرک ها فرصت استفاده از تحصیلات را در این رابطه به علاقه مندان ایجاد کرده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی نیز گفت: واحدهای گلخانه ای، دامپروری، پرورش قارچ و گیاه پزشکی برای اخذ پروانه بهره برداری باید یک نفر کارشناس کشاورزی با رشته مرتبط که دارای رتبه و توان لازم باشد، به عنوان مسئول فنی معرفی کنند.
امین آقایی افزود: یکی از الزام های واحدهایی که برای تمدید پروانه مراجعه می کنند نیز معرفی مسئول فنی است و این کار قدم مثبتی در جهت افزایش دانش فنی واحدهای تولیدی کشاورزی و بسترسازی ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی است.
وی با اشاره به صدور پروانه های جدید کشاورزی در استان گفت: از اول ماه جاری پروانه های کشاورزی در استان با سامانه ای که تعریف شده به صورت الکترونیکی صادر می شود و در صدور آن ها زمان و هزینه کاهش می یابد.
وی افزود: با تسهیل در مسیر اخذ پروانه های کشاورزی استان، سرمایه گذاران در این بخش می توانند با کاهش هزینه ها و در کوتاهترین زمان نسبت به صدور پروانه اقدام و با اخذ موافقت های اصولی، پروانه تاسیس و بهره برداری را از طریق این سامانه دریافت کنند.
آقایی گفت: در سال جاری برای ۵۰۰ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در حوزه محصولات زراعی و باغی مانند سیب، انگور، گندم، چغندر و ذرت علوفه ای زمینه اشتغال ایجاد شده است واین فارغ التحصیلان به عنوان ناظر فنی در کنار کشاورزان فعالیت دارند.
وی اشاره کرد: با اجرای این برنامه و بدون استفاده از بودجه دولتی، فارغ التحصیلان به عنوان همراه کشاورز سطح پوشش برنامه آموزش ترویجی وضریب نفوذ دانش بخش کشاورزی را افزایش و پس از یک سال زراعی ۳۰ درصد از درآمد حاصله از افزایش تولید کشاورزان را به عنوان حق الزحمه دریافت می کنند.

خبری خوش برای فارغ التحصیلان کشاورزی در دولت

منبع: ایرنا

 

 

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ دی ۹۵
1389 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0