عملکرد خوب مکانیکی و مقاومتی مصالح ساختمانی تقویت شده با فیبر عملکرد خوب مکانیکی و مقاومتی

عملکرد خوب مکانیکی و مقاومتی مصالح ساختمانی تقویت شده با فیبر که به صورت ۳ بعدی چاپ شده اند

در سراسر جهان، پروژه های مهمی در مورد زمین و مطالعات مستندات برای نشان دادن توانایی ساخت دیجیتال با بتن ارائه شده است، که بهتر است از آنان به عنوان چاپ سه بعدی بتن شناخته شود . با این پژوهش که در حال انجام است ، تلاش کلیدی در چاپ بتن سه بعدی برای استحکام ساختاری با استفاده از مقاومت بالا و شکل پذیری بالا است. با بهبود در فرآیند چاپ شده این نیاز را می توان از طریق طراحی بتن یا بتن تقویت شده با فیبر قابل چاپ انجام داد . بنابراین ، در این مقاله، یک تحقیق تجربی انجام شده است. نتایج تجربی ما نشان داد که خواص نمونه های چاپ شده با افزایش تا 1% درصد فیبر بهبود یافته است.

کد خبر: 190718010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۷ تیر ۹۸ - ۱۲:۰۱ ب.ظ

در سراسر جهان، پروژه های مهمی در مورد زمین و مطالعات مستندات برای نشان دادن توانایی ساخت دیجیتال با بتن ارائه شده است، که بهتر است از آنان به عنوان چاپ سه بعدی بتن شناخته شود . با این پژوهش که در حال انجام است ، تلاش کلیدی در چاپ بتن سه بعدی برای استحکام ساختاری با استفاده از مقاومت بالا و شکل پذیری بالا است. با بهبود در فرآیند چاپ شده این نیاز را می توان از طریق طراحی بتن یا بتن تقویت شده با فیبر قابل چاپ انجام داد . بنابراین ، در این مقاله، یک تحقیق تجربی انجام شده است. نتایج تجربی ما نشان داد که خواص نمونه های چاپ شده با افزایش تا ۱% درصد فیبر بهبود یافته است.

عملکرد خوب مکانیکی و مقاومتی مصالح ساختمانی تقویت شده با فیبر

عملکرد خوب مکانیکی و مقاومتی مصالح ساختمانی تقویت شده با فیبر

عملکرد خوب مکانیکی و مقاومتی  مصالح ساختمانی تقویت شده با فیبر که به صورت ۳ بعدی چاپ شده اند

معرفی:

در چند سال گذشته چاپ سه بعدی در بخش ساخت و ساز به دلیل آزادی در طراحی آن ، ایجاد ساختارهای پیچیده بدون داشتن هیچ قالب خاصی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. هیچ اسلامپی برای چاپ بتن مورد نیاز نیست و خواص هر دو در حالت تازه و سخت شده به شدت تحت تأثیر عوامل خطرساز قرار دارند مانند مسیر چاپ، سرعت چاپ، شکل نازل، ارتفاع لایه، هندسه بخش و غیره. در امروزه، استانداردهای گواهی شده ای برای بتن چاپ شده وجود ندارد .

نظام مهندسي عمران

منابع آزمون نظام مهندسی عمران اجرا پایه ۳

به تازگی، چند نویسنده در حال تلاش برای اضافه کردن میکرو فیبر در ترکیب قبل از اکستروژن هستند که به عنوان اضافه کردن تقویت فولاد در طول اکسترودس برای بهبود عملکرد ساختاری کاربرد خواهد داشت .

مثل چاپ بتن، در فلز نیز محققان با ترکیب فاز ثانویه در حال پردازش با استفاده از دستگاه ریخته گری لیزری عملکرد چاپ فلز را بهبود داده اند.

به دلیل محدود بودن مواد تحقیق در چاپ سه بعدی بتن ، کار فعلی ما به دنبال تحقیق در باب اثر اضافه کردن فیبر شیشه ای کوتاه  (GF)در ماتریس ژئوپلیمر برای چاپ بزرگ بتن است. در نمونه های چاپ شده با ملات ژئوپلیمر سفارشی با فیبر های مختلف محتوا و طول و بعد از نقاط قوت مکانیکی متفاوت است.

 

نتایج و بحث:

نتیجه آزمون خمشی برای طول ها و درصد های مختلف  GF نشان دهده روند افزایشی مقاومت خمشی است. با توجه به افزودن GF تا  ۱%، با این حال، بر خلاف نمونه قالب گیری شده ، ما وابستگی جهتی خواص را پیدا کردیم اعتقاد بر این است که ویژگی ذاتی فرآیند تولید لایه ای است.

در میان T1، T2 و T3، مقاومت خمشی بیشتر برای جهت T1 به دنبال T2 و T3 است که شبیه به نتایج است به دست آمده توسط Le و همکاران است. استحکام خمشی معمولا تعیین می کند استخراج شده توسط منطقه مرکزی نمونه هایی که حداکثر استرس کششی مادر رخ می دهد. نمونه بارگذاری شده در جهت T1 در پایین بلوک چاپ شده بود و احتمالا این منطقه نسبت به جهت T2 خوب فشرده شده است. بیش از همه، جهت T3 به علت استحکام پایین تر باند بین لایه ها، تغییر شکل یافته است.

درجه آزادی بالاتر در چاپ بتن در حالی که باعث اتصال ضعیف می شود قدرت آن را برای هر بخش جزئی ناشناخته بهینه سازی می کند. پس از مقاومت خمشی، نتایج آزمون فشرده سازی برای فیبر ۳ میلی متری تنها نشان داد که افزودن فیبر میتواند کمی باعث کاهش مقاومت ملات شود به شکل ۲ توجه گردد.

عملکرد خوب مکانیکی و مقاومتی مصالح ساختمانی تقویت شده با فیبر

همانند مقاومت خمشی، استحکام کششی نیز روند رو به رشدی را تا ۱ درصد فیبر برای هر بار بارگذاری موازی و عمود بر جهت نشان داد. برای بارگذاری عمود بر، استحکام باند خوب بین لایه ها معمولا مقاومت کششی خوب را نشان می دهند در صورت توزیع فیبر توزیع موازی یک عامل کلیدی در تصمیم گیری قدرت در این تحقیق، همانطور که قبلا توضیح داده شد، با توجه به استحکام باند کم، ما به طور موازی مقاومت کششی بیشتری به دست آوردیم.

نتیجه گیری:

به عنوان یک تکنولوژی نوآورانه ساخت دیجیتال، در این مقاله ، ما خواص جهت ۳D  چاپ شده   Geopolymer را با طول و محتوای فیبر های مختلف بررسی کرده ایم . این از نتایج تجربی طریق روشن است که اضافه کردن فیبر مقاومت سختی را بهبود می بخشد.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ تیر ۹۸
703 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0