بودجه خوب از طرف شهرداری اصفهان جهت فرو نشست برای سال آینده بودجه خوب از طرف شهرداری اصفهان جهت فرو نشست برای سال آینده

بودجه خوب از طرف شهرداری اصفهان جهت فرو نشست برای سال آینده

بودجه خوب از طرف شهرداری اصفهان جهت فرو نشست برای سال آینده ، در نظر گرفته شده است. به دنبال تغییر در بارگذاری ساخت و سازهای شهر اصفهان هستیم

کد خبر: 000910001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ آذر ۰۰ - ۸:۵۶ ق.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بودجه خوب از طرف شهرداری اصفهان جهت فرو نشست برای سال آینده ، در نظر گرفته شده است. به دنبال تغییر در بارگذاری ساخت و سازهای شهر اصفهان هستیم

بودجه خوب از طرف شهرداری اصفهان جهت فرو نشست برای سال آینده

بودجه خوب از طرف شهرداری اصفهان جهت فرو نشست برای سال آینده
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بیان کرد:
شهرداری اصفهان سال آینده بودجه خوبی برای فرونشست در نظر گرفته است
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال تغییر در بارگذاری ساخت و سازهای شهر اصفهان هستیم، افزود: برای سال آینده بودجه خوبی در شهرداری اصفهان برای موضوع فرونشست در نظر گرفته شده تا بتوانیم راه‌کارهای اجرایی و علمی برای کنترل این بحران را پیاده کنیم.
وحید مهدویان، امروز (۳ شنبه، نهم آذر ماه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی اصفهان ساختمان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه یکی از تکالیف قانونی شهرداری صدور پروانه ساختمان است و بسیاری از دستگاهها برای به سرانجام رساندن آن نقش دارند، گفت: یکی از پررنگ ترین این دستگاه ها، سازمان نظام مهندسی ساختمان است که از زمان شروع تا پایان کار ساختمان دخیل است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اهداف سازمان نظام مهندسی و خط و مشی های آن در قانون مشخص است، افزود: رویکرد جدید مدیریت شهری بر تعامل و همکاری و انجام یک سری وظایف است.
وی با بیان اینکه صدور پروانه ساختمان در شهرداری بر عهده معاونت معماری و شهرسازی است، تصریح کرد: به همین منظور هدف ما تعامل سازنده با دستگاه های اجرایی از جمله نظام مهندسی است.
 به گفته وی، برای تعامل بیشتر بین این ۲ مجموعه تفاهم نامه امروز به دنبال ارتباطات الکترونیک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری، موازی کاری، حذف مراجعات حضوری و کاغذبازی، برپایی دوره های مشترک برای مهندسان جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز است.
مهدویان هم‌چنین ادامه داد: این تفاهم نامه به دنبال راه‌کارهای اجرایی برای اجرای درست و کامل مقررات ملی ساختمان به خصوص مبحث نوزدهم در بحث انرژی است، هم‌چنین اجرای قانون مجری ذیصلاح که هنوز یکی حلقه های مفقوده اصفهان در ساخت و ساز است.
وی گفت: با این تفاهم نامه درحالی که مهندسان ما ملزم به ارائه گزارش تخلفات هستند، میتوانند بلافاصله از طریق سامانه الکترونیک گزارش موجود را به شهرداری و نظام مهندسی ارائه کنند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: تمام این اقدامات در چارچوب قوانین بالادستی و مقررات شهرداری و نظام مهندسی است و حقوق شهروندان در بحث ساخت و ساز رعایت باید شود و امیدوار هستیم در آینده نزدیک در سایه این تعامل سازنده ارائه خدمات را در یک مسیر که ارتقا ساخت و سازهای شهری است، پیاده کنیم.
وی افزود: این تفاهم نامه آغازی برای تعامل سازنده و ‌الگویی برای کشور خواهد بود و امیدوار هستیم شهروندان در اخذ پروانه ساختمان شاهد خدمات پیشرفته و مشترک بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی باشند.
مهدویان در ادامه درباره نقاط بی دفاع شهری و ساختمان های نیمه ساز و زمین های بایر که به علل رها شده اند، افزود: این نقاط به دلایل ناهماهنگی بین شهرداری و نظام مهندسی رها شده اند که این موجب تخلفات ساختمانی توسط سودجویان می گردد.
وی گفت: در این تفاهم نامه فی مابین، یکی از موارد گزارشات تخلفات توسط مهندسان و مردم است و در سامانه گزارش تخلفات موارد به شهرداریها اطلاع رسانی می شود و شهرداری ها بعد از اطلاع رسانی اقدامات اجرایی خود را در چارچوب قوانین انجام می دهند.
مهدویان اظهار داشت: هم‌چنین در بحث نقاط بی دفع شهری موضوع ارتقای سطح آگاهی شهروندان از این نقاط، و مشکلاتی که ایجاد می کنند و راه‌کارهای حل این مشکل بسیار اهمیت دارد و این تفاهم نامه سبب میشود که گزارشات بیشتری در این باره داشته باشیم و به طور قطع با آنها برخورد می گردد.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره پیش‌روی فرونشست در اصفهان و ضرورت پیاده سازی راه‌کارهای افزایش ایمنی ساختمانها، افزود: در مباحث محیط زیستی شهر اصفهان با مشکلات زیادی گرفتار است اما باید توجه داشت برای هر مشکلی راه‌کاری وجود دارد.
مهدویان با بیان اینکه در دنیا ۱۵۰ شهر همانند اصفهان با مشکل فرونشست روبرو بودند که حتی شرایطی بدتر از اصفهان داشتند، اما با ارائه راه‌کارهایی این بحران را کنترل کرده اند، گفت: طبق مطالعات صورت گرفته، در حال حاضر فرونشست در شمال شهر اصفهان بیشتر از جنوب آن است.
وی ادامه داد: در سنوات گذشته مطالعات مختلف در این مورد، صورت گرفته و اخیرا نیز عکس برداری لیزری هوایی در حال انجام است و میزان فرونشست بصورت مشخص در اصفهان اعلام می گردد تا طبق آن تصمیم درستی اتخاذ کنیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: برای سال آینده بودجه خوبی در شهرداری اصفهان برای موضوع فرونشست در نظر گرفته شده تا بتوانیم راه‌کارهای اجرایی و علمی برای کنترل این بحران را پیاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه فرونشست زمین را نمی توان از بین برد، بلکه با راه‌کارهای علمی و اجرایی امکان کنترل آن وجود دارد، ادامه داد: یکی از اقدامات بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی بعد از بررسی های علمی، بحث تغییر در طراحی ساختمان ها از لحاظ سازه ای است، هم‌چنین الزام آزمایشهای ژئوتکنیک و به نوعی به دنبال تغییر در بارگذاری ساخت و سازها در شهر اصفهان هستیم تا در نقاطی که بیشترین میزان فرونشست وجود دارد، بتوانیم با تدبیر مهندسی و علمی بارگذاری ارتفاعات ساخت و ساز را کم‌تر کنیم.
مهدویان گفت: فرونشست دامنه های گسترده ای دارد که یکی از موارد آن به ساخت و سازهای شهری بر می گردد که امیدوار هستیم در ساختمان ‌های موجود و ساخت و سازهایی که قرار است انجام گردد، تدابیر علمی در نظر بگیریم.
وی با اشاره به بحران کم آبی اصفهان، تصریح کرد: یکی از مباحثی که از ابتدای امسال بطور جد دنبال آن بودیم اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان است و اجرای ساختمانهای پایدار است.
مهدویان گفت: یکی از مواردی که به دنبال آن هستیم و اکنون در مراحل تصویب قرار دارد، آبهای خاکستری است که دستورالعمل و ضوابط آن تهیه شده و در حال چکش کاری آن هستیم که با تصویب نهایی در شورای شهر و مراجع قانونی به صورت الزامی در ساختمانها اجرا خواهد شد.
منبع: ایسنا
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آذر ۰۰
451 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0