مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از نیازمندی‌های حاشیه‌‌نشینان گفت

حاشیه‌نشینان شهری استان گلستان نیازمند اشتغال، بهداشت و عمران

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان اشتغال پایدار، ارتقای بهداشت و سلامت خانواده و انجام اقدامات عمرانی را سه نیازمندی زندگی حاشیه‌نشینان شهرهای استان بیان کرد. معاون استاندار گلستان اعلام کرده بود براساس آمار دستگاه‌های اداری 410 هکتار از مساحت استان به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی معرفی شده، اما واقعیت‌ها حاکی از 5 برابر بودن این عرصه‌ها است. در ساخت و سازهای حاشیه شهری و نیز اماکنی که تحت نظارت فنی و مهندسی نیستند میزان آمار تلفات و حوادث ساختمانی بیشتر است که باید جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.

کد خبر: 5638 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ دی ۹۵ - ۵:۲۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیر کل راه و شهرسازی گلستان اشتغال پایدار، ارتقای بهداشت و سلامت خانواده و انجام اقدامات عمرانی را سه نیازمندی زندگی حاشیه‌نشینان شهرهای استان بیان کرد.

حاشیه‌نشینان شهری استان گلستان نیازمند اشتغال، بهداشت و عمران

اشتغال، بهداشت و عمران

حاشیه‌نشینان شهری استان گلستان نیازمند اشتغال، بهداشت و عمران

ابراهیم مبارک قدم در نشست چهارجانبه با مدیران کل فنی و حرفه‌ای و کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اظهارداشت: با اجرایی شدن این اصول، سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق ناکارآمد استان ساماندهی می‌شود.

به گزارش اخبار نظام مهندسی، پیش از این، معاون استاندار گلستان اعلام کرده بود براساس آمار دستگاه‌های اداری ۴۱۰ هکتار از مساحت استان به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی معرفی شده، اما واقعیت‌ها حاکی از ۵ برابر بودن این عرصه‌ها است.

مبارک قدم همچنین اقدامات ضروری را آموزش و فرهنگ‌سازی و نظارت مستقیم در بخش‌های ایمنی کارگاه‌های ساختمانی و ارتقای مهارت کارگران ساختمانی دانست و افزود: کارگروه تخصصی از بین ادارات و سازمان‌های حاضر و دیگر متولیان تشکیل شود. وی ایمنی را اصل اجتناب‌ناپذیر در ساخت و ساز دانست و اظهارکرد: فرهنگ‌سازی رعایت مسایل ایمنی و آموزش و نظارت دقیق بر ساخت و سازها منجر به کاهش ۸۰ درصدی حوادث ناشی از کار می‌شود.

احمد تجری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، نیز به افزایش ساخت و ساز و بلند مرتبه‌سازی در استان اشاره و بیان کرد: باید در همه پروژه‌ها با هر متراژی مبحث ایمنی به خوبی رعایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز گفت که بخش زیادی از کارگران ساختمانی با مسایل ایمنی آشنایی کافی ندارند که در این حوزه باید آموزش کارگران و دیگر عوامل جدی گرفته شود. سعید مازندرانی پیشنهاد کرد از مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان به عنوان مسئولان ایمنی پروژه‌ها نیز استفاده گردد. وی همچنین بیان کرد در ساخت و سازهای حاشیه شهری و نیز اماکنی که تحت نظارت فنی و مهندسی نیستند میزان آمار تلفات و حوادث ساختمانی بیشتر است که باید جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.

مدیر کل فنی حرفه‌ای گلستان هم از آمادگی برای آموزش مهندسان به منظور نظارت بر ایمنی ساختمان‌سازی خبر داد و گفت که برای مهندسان و سایر عوامل دخیل در ساخت و ساز دوره‌های آموزشی لازم برگزار می‌شود.

حاشیه‌نشینان شهری استان گلستان نیازمند اشتغال، بهداشت و عمران

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ دی ۹۵
1036 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0