انفجار در معدن

معدن یورت گلستان درکش و قوس مسئولین

انفجار در معدن زغال سنگ یورت گلستان چهل و سه کشته و تعدادی زخمی بجای گذاشت ولی چیزیکه در این حادثه جالب است اخبار ضد و نقیض بعضی از مسئولین وزارت صنعت،معدن در رابطه با مشغول بکار شدن کارگران است.

کد خبر: 960323005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ خرداد ۹۶ - ۲:۴۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،انفجار در معدن زغال سنگ یورت گلستان چهل و سه کشته و تعدادی زخمی بجای گذاشت ولی چیزیکه در این حادثه جالب است اخبار ضد و نقیض بعضی از مسئولین وزارت صنعت،معدن در رابطه با مشغول بکار شدن کارگران است.معدن یورت گلستان درکش و قوس مسئولین اخبار

معدن یورت گلستان درکش و قوس مسئولین

معدن یورت گلستان درکش و قوس مسئولین

معدن یورت گلستان درکش و قوس مسئولین اخبار

انفجار در معدن یورت را پس از حادثه پلاسکو میتوان یکی از دردناکترین حوادث کشور خواند که بکشته و زخمی شدن جمعی از هم وطنان زحمتکش در حوزه پیشبرد اقتصاد کشور انجامید.
البته که این معدن جزو معدنهایی بوده که دارای گزارش نظام مهندسی معدن گلستان مبنی بر ایمن بودن و مورد تایید بودن آن ذکر شده و نمره قبولی در میان معدنهای کشور دریافت نموده است.
حال پس از گذشت حدود چهل روز از این حادثه غم انگیز اخبار ضد و نقیضی از مسئولین وزارت صنعت،معدن و تجارت در ارتباط با بازگشت کارگران به این معدن رسانه‌ای میشود و هم چنان خبری از اعلام علت حادثه توسط کمیته حقیقت یاب بگوش نمیرسد.
با این تفاسیر از یک طرف رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان از شروع بکار مجدد برخی از تونلهای معدن یورت در آینده نزدیک خبر میدهد و تاکید میکند، این معدن دارای تونلهای مختلفی بوده و تنها بخشی از تونلهای آن آسیب دیده است.
وی هم چنین بیان کرد: با توجه به برقراری ایمنی در بخشهای زیرین و برخی تونلهای این معدن احتمالا از اواخر خرداد ماه فعالیت کارگران این معدن از سر گرفته خواهد شد.
این در حالی است که جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با بیان اینکه هم چنان ایمنی معدن یورت تامین نشده و تنها کمیته حقیقت یاب اجازه ورود به این محیط را دارد، عنوان کرد: ایمنی در معدن یورت هم چنان برقرار نشده و گروه حقیقت یاب با خاک برداری که انجام شده در حال بررسی بیش تر دلیل حادثه در این معدن بوده و تنها افراد حاضر در این معدن عوامل خاکبرداری و افراد عضو کمیته حقیقت یاب هستند.


سرقینی افزود: تا زمان اعلام نظر کارگروه حقیقت یاب و برقراری ایمنی در این معدن، هیچگونه فعالیتی در آن انجام نخواهد شد و کارگران تا وقتیکه دوباره برای کار بمعدن بازنگشته اند مستمری خود را دریافت خواهند کرد.
لازم به ذکر است محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران از تعطیل بودن معدن یورت گلستان تا موقع تایید شدن ایمنی این معدن خبر داد.
معدن یورت گلستان ،جزو معادنی بوده که دارای گزارش نظام مهندسی مبنی بر ایمنی و مورد تایید بودن آن بوده و نمره قبولی در میان معادن کشور دریافت نموده است.
حال با این وصف باید دید تا چه زمانی کارگران باید چشم امیدشان بمستمری که به آن ها پرداخت میشود داشته باشند و ایمنی این معدن چه روزی تامین خواهد شد، البته که مسئولین باید تمام همت خود را برای بازگردانی این معدن به چرخه تولید و اشتغال دوباره کارگران این معدن به کار گیرند زیرا این افراد علاوه بر غم از دست دادن هم کاران خود، هم چنان بیکار هستند.
منبع: استاد نیوز

 

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ خرداد ۹۶
1242 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0