عضو شورای مرکزی خواستار شد

در نظر گرفتن مهندسی ارزشی-فرهنگی

دکتر طاهره نصر از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواستار توجه بیشتر به نقش سازمان در بهبود ایمنی ساختمان ها شد.

کد خبر: 7904 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ بهمن ۹۵ - ۵:۳۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی، دکتر طاهره نصر از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواستار توجه بیشتر به نقش سازمان در بهبود ایمنی ساختمان ها شد.در نظر گرفتن مهندسی ارزشی-فرهنگی

در نظر گرفتن مهندسی ارزشی-فرهنگی

در نظر گرفتن مهندسی ارزشی-فرهنگی

در نظر گرفتن مهندسی ارزشی-فرهنگی

وی با تفکیک جایگاه مهندسی در دو مقوله ارزشی و فرهنگی پیشنهاد داد: کارگروه هایی به منظور آسیب شناسی ساختمان هایی که بنا به دلایلی اخذ پایان کار آنها دچار مشکل شده تشکیل گردیده و کمیته ای جهت نظارت بر این فرایند معرفی شود.
دکتر نصر با اشاره به اصل ایمنی ساختمان گفت: علاوه بر توجه به دقت در ایمنی بعد از وقوع حوادث، مواردی مانند ایمنی در هنگام تخریب، ایمنی در زمان ساخت و ساز و ایمنی در هنگام بهره برداری نیز دارای اهمیت است.
وی با تاکید بر جدیت بیشتر در کنترل مفاد مبحث سوم مقررات ملی ساختمان اضافه کرد: آسیب شناسی نحوه اجرای این موارد دارای اهمیت زیادی بوده چرا که در اغلب موارد به عنوان نمونه توجه به فاصله پله فرار از بنا، طراحی ورود و خروج ساختمان های عمومی، محبوس ماندن دود موقع حریق و ایمنی ساختمان کمتر مورد توجه قرار می گیرد.


عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره بر اهمیت کنترل پدافند غیر عامل در بناهای عمومی، تصریح کرد: این کنترل اهمیت خاصی در هنگام بحران داشته که متاسفانه فعلا توجه کمتری به آن می شود.

منبع: روابط عمومی شورای مرکزی

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ بهمن ۹۵
1197 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0