شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران‌شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران  ریاست سازمان نظام مهندسی کشور

مسابقه قوام الدین بستری برای همکاری میان دستگاههای دولتی و خصوصی است

ریاست سازمان نظام مهندسی کشور، رویداد کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی را بستری برای همکاری میان دستگاه‌ های اجرایی در بخش‌ های دولتی، نهادها و سازمان‌ های بخش خصوصی و حوزه‌ های علمی دانست .

کد خبر: 970126009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷ - ۳:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشور، رویداد کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی را بستری برای همکاری میان دستگاه‌ های اجرایی در بخش‌ های دولتی، نهادها و سازمان‌ های بخش خصوصی و حوزه‌ های علمی دانست .

مسابقه قوام الدین بستری برای همکاری میان دستگاههای دولتی و خصوصی

مسابقه قوام الدین بستری برای همکاری میان دستگاههای دولتی و خصوصی

مسابقه قوام الدین  بستری برای همکاری میان دستگاههای دولتی و خصوصی است

فرج الله رجبی در جلسه سیاستگذاری کارگاه مسابقه قوام‌الدین شیرازی، با اشاره به پیشینه‌ ی معماری و شهرسازی در شیراز و جایگاه این شهر درعرصه‌ های مختلف، بیان داشت: این شهر و فعالیت ‌ها و رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، هنری و علمی آن باید به گونه‌ ای حمایت و هدایت گردد که الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.
رجبی، رویداد کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی را بستری برای همکاری میان دستگاه‌ های اجرایی در بخش‌ های دولتی، نهادها و سازمان ‌های بخش خصوصی و حوزه‌های علمی دانست.
وی با اشاره به این که شهرداری نیز بعنوان متولی مدیریت شهری می‌ تواند در کنار سایر دستگاه‌ های اجرایی و سازمان ها و نهادهای بخش خصوصی و معماران و شهرسازان، در این حوزه‌ نقش آفرین باشد، کارگاه مسابقه قوام‌الدین را موقعیتی برای بیان اندیشه‌ های معماری و قضاوت آن ها عنوان کرد.
وی مطرح کرد: برای استفاده از ذوق، اندیشه و توان مهندسی معماران و شهرسازان شرکت کننده در این رویداد، می ‌توان از عرصه‌ هایی مانند اطراف بازار وکیل و مجموعه ی زندیه بهره برد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه‌ ی تلخ سال گذشته هارو تخریب سازه ‌های معماری برتر کارگاه مسابقه قوام‌الدین در شیراز، اظهار داشت: سال جاری با همراهی شهرداری شیراز بتوان از آثار برتر به شکلی مناسب در جذب گردشگر استفاده کرد.
باید زندگی را در بافت تاریخی شیراز جاری کرد
شهردار شیراز هم در این جلسه ضمن حمایت از این برنامه، گفت: چنین حرکت‌ هایی به یک رویداد تبدیل شده و جریان ‌سازی مناسبی را رقم بزند.
حیدر اسکندرپور با عنوان این که مکتب شیراز در حوزه‌های مختلف حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد و باید به آن توجه بیش تری معطوف کرد، توجه به ظرفیت‌ های شیراز برای تقویت و رونق اقتصاد گردشگری و استفاده از پیامدهای مثبت آنرا مورد تاکید قرار داد.
وی با عنوان این که می ‌توان دانشگاه ‌های مختلف کشور را در چنین برنامه ‌ای سهیم کرد و مشارکت داد، ادامه داد: اعتقاد دارم که چنین رویدادهایی می‌ تواند پیامد های مثبتی در بخش ‌های مختلف برای شیراز در برداشته باشد و به رونق اقتصادی این شهر کمک کند.
اسکندرپور با قبول این که باید تدبیری برای حفظ آثار منتخب این کارگاه مسابقه اندیشید، افزود: پیش ‌بینی فضایی مناسب برای حفظ و نمایش این آثار می‌ تواند سیری تاریخی را رقم زده و بستر ساز یک رویداد جداگانه و بستری برای جذب گردشگر طی سال ‌های آتی باشد.
شهردار شیراز که معتقد است شهر را باید برای مردم ساخت، توجه به پروژه‌ هایی که آرامش، امنیت و رفاه برای مردم به ارمغان آورد را اولویت دانست و ادامه داد: سال جاری در نوروز سعی کردیم تا نورز را به یک رویداد تبدیل کنیم و با تعریف گذرهای گردشگری تا حدود زیادی موفق شدیم.
وی با عنوان این که نوروز سال جاری در گذرهایی نظیر عفیف‌آباد، ارگ کریمخانی و حافظیه شاهد حضور پرشمار گردشگران بودیم، اظهار کرد: البته اشکالاتی نیز وجود داشت که برای سال‌ های آینده باید در مسیر رفع آن ها سعی کرد.
وی با عنوان این که باید زندگی را در بافت تاریخی فرهنگی شهر جاری کرد، مطرح کرد: سال جاری در نوروز با ایجاد گذرهای مختلف، تا حدودی در این راستا موفق عمل شد.

مسابقه قوام الدین بستری برای همکاری میان دستگاههای دولتی و خصوصی

اسکندرپور، اردی بهشت این شهر را یک فرصت دانست و گفت: علاوه بر اردی بهشت شیراز باید فرصت‌ های دیگری را نیز ایجاد کنیم، لذا پیشنهاد می ‌کنیم که کارگاه مسابقه قوام‌الدین در ایامی غیر از اردی بهشت برگزار گردد تا بتوانیم فرصت دیگری را برای شیراز تعریف کنیم.
مسابقه قوان الذین یک رویداد بزرگ شهری است
در ادامه ریاست سازمان نظام مهندسی استان فارس هم گفت: این رویداد تنها یک مسابقه نیست بلکه به‌ عنوان رویداد بزرگ شهری می‌ توان به آن عطف توجه داشت.
نامورچی تجربه ‌ی ۳ دوره برگزاری این رویداد را موفق ارزیابی و عنوان کرد: با برگزاری چنین رویدادهایی می ‌توان اعتماد از دست رفته‌ی مردم را جلب و نشاط و پویایی در شهر جاری کرد.
وی با عنوان این که همه ساله فارغ‌التحصیلان زیادی در رشته‌ های مختلف مهندسی به جامعه وارد می ‌شوند، به خلاء موجود بین فارغ‌التحصیلی و ورود به حرفه‌ ی مهندسان اشاره و تاکید کرد که برگزاری چنین رویدادهایی امکان از بین بردن این خلاء را فراهم خواهد کرد.
وی ادامه داد: این سازمان برای پر کردن این خلاء سالانه اعتبارات زیادی در حوزه‌ِ آموزش هزینه کرده است، از انعقاد تفاهم ‌نامه ای با وزارت راه و شهرسازی برای برگزاری دوره‌های مهندس کارآموز خبر داد و افزود: شیراز بعنوان پایلوت برگزاری این دوره‌ها انتخاب شده و مراحل نهایی کار را طی می‌ کنیم.
رییس نظام مهندسی فارس با تاکید بر ضرورت استفاده از دست ‌آوردهای کارگاه مسابقه قوام‌الدین شیرازی، به شهرداری شیراز پیشنهاد داد که سازه و المان‌ های طراحی و احداث شده توسط شرکت کنندگان برتر این دوره را حفظ کرده و با آینده‌ نگری، این دست‌آوردها را به ‌عنوان میراث معماری نگاه کند.
میتوان مسابقه قوام الدین را در سظح ملی برگزار کرد
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با عنوان این که شورا و شهرداری شیراز رویکردی انسان‌ محور را مد نظر داشته و از چنین رویکردهایی نیز استقبال می‌ کنند، افزود: اعتقاد داریم که چنین اقداماتی می ‌تواند بسترساز جذب گردشگر باشد.
ابراهیم صبوری ضمن استقبال از این رویداد، برای حمایت شورا، اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: می ‌توان این رویداد را به شکلی ملی و بین‌المللی هم برگزار کرد تا زمینه ‌ای برای جذب گردشگران باشد.
نایب رییس شورای شیراز با عنوان این که شهر شیراز این قابلیت را دارد که هر هفته یک رویداد شهری خوب و تاثیرگذار را میزبانی کند، خاطر نشان کرد: رویدادهای مشارکتی نباید تنها به یک هفته و مقطع زمانی خاص محدود باشد بلکه با اجرای آن ها در دوره‌ی زمانی مختلف و در ایام سال علاوه بر تأثیرات اجتماعی، شهری و فرهنگی به رونق اقتصادی شهر نیز کمک کند.
بافت تاریخی فرهنگی شیراز یک نگین است
مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی نیز با عنوان این که بافت تاریخی فرهنگی شیراز یک نگین است، تصریح کرد: مهم ترین مشخصه‌ ی این برنامه، خلوص برگزار کنندگان آن است؛ شاخصه ‌ای که عامل تعدد مخاطبان محسوب می گردد.
عرفانیان با تصریح این که شیراز به‌ عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران، بانی چنین حرکتی است، یاد آور شد: چنین رویدادهایی در جهان در دو سطح آکادمی و حرفه‌ ای اجرا می گردد؛ چنین برنامه ‌ای در فضای عمومی جامعه، علاوه بر تاثیرات مطلوب بر معماری و شهرسازی می ‌تواند خلاء ایونت ‌های تفریحی را هم پر کند.
وی، شهردار شیراز را مخاطب قرار داد و بعنوان یک شهروند از اسکندرپور تقاضا کرد که برای حفظ بافت تاریخی شیراز سعی مضاعفی را در دستور کار خود قرار دهد.
عرفانیان ابراز تاسف کرد که در شهرهایی مانند شیراز، مشهد و تبریز، نهضتی با عنوان تخریب بافت‌ های تاریخی وجود دارد؛ تخریب بافت بدون اندیشیدن به آن چه باید جایگزین آن گردد.
ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز نیز بیان کرد: کارگاه-مسابقه قوام الدین شیرازی نه یک مسابقه علمی بلکه یک همایش هنری بر پایه اصول مهندسی است؛ البته یک رویداد مهم اجتماعی فرهنگی نیز محسوب می گردد.
لیلا دودمان، ابراز امیدواری کرد که این مسابقه به سمت طراحی المان ‌های مدرن شهری برای افزودن به جذابیت‌ های محیطی شیراز حرکت کند و یاد آور شد: در بودجه سال نود و هفت شهرداری شیراز، سهمی برای ساخت المان ‌هایی و سردیس ‌هایی از مشاهیر و بزرگان شهر و کشور در نظر گرفته شده است.

منبع :سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ فروردین ۹۷
1101 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0