رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خبر داد

آغاز به کار دومین همایش تخصصی زلزله در بجنورد

دومین همایش تخصصی زلزله در بجنورد با حضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین متخصصان این رشته به مناسبت سالروز وقوع زلزله خسارت بار بهمن سال 75 در بجنورد و با هدف معطوف کردن توجه مسئولان، مردم و سازندگان به لزوم رعایت ضوابط ایمن‌سازی ساخت و سازها آغاز به کار می کند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این سازمان در زمینه مقاوم بودن بناها، سکونت مردم در منازل فرسوده و بافت فرسوده شهری و منازل غیر مقاوم در مناطق حاشیه شهر است. خراسان شمالی جزو پنج استان حادثه‌خیز در وقوع زلزله و سیل است.

کد خبر: 6447 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ بهمن ۹۵ - ۳:۲۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: فردا پنجشنبه دومین همایش تخصصی زلزله در بجنورد با حضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین متخصصان این رشته به مناسبت سالروز وقوع زلزله خسارت بار بهمن سال ۷۵ در بجنورد آغاز به کار می کند.آغاز به کار دومین همایش تخصصی زلزله در بجنورد

آغاز به کار دومین همایش تخصصی زلزله در بجنورد

آغاز به کار دومین همایش تخصصی زلزله در بجنورد

آغاز به کار دومین همایش تخصصی زلزله در بجنورد

علی اکبر رمضانی بیان کرد: این همایش دو روزه و با هدف معطوف کردن توجه مسئولان، مردم و سازندگان به لزوم رعایت ضوابط ایمن‌سازی ساخت و سازها است. وقوع حوادث طبیعی، یکی از چالش‌های صنعت ساخت و ساز است و البته خراسان شمالی که در کمربند زلزله قرار دارد با مخاطرات بیشتری روبه رو است. سرمایه‌های زیادی در صنعت ساختمان هزینه می‌شود و نیاز است تا برای حفاظت و صیانت از این سرمایه‌ها، مقاوم‌سازی بناها و ساختمان‌ها مورد توجه قرار گیرد. البته مهم‌ترین موضوع در مقاوم‌سازی‌ها، حفاظت و تامین ایمنی ساکنان و حفاظت از جان بهره‌برداران است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی همچنین، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های این سازمان در زمینه مقاوم بودن بناها و منازل مسکونی، سکونت مردم در منازل فرسوده و بافت فرسوده شهری و منازل غیر مقاوم در مناطق حاشیه شهر است.

خراسان شمالی جزو پنج استان حادثه‌خیز در وقوع زلزله و سیل است. در حادثه زمین لرزه ۱۶ بهمن سال ۷۵ در بجنورد، ۸۴ نفر کشته و بیش از ۱۷۰ روستا آسیب رسید و سه روستای ‘ناوه قزل قان’ و ‘شیخ’ ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ بهمن ۹۵
1228 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0