گرداوری ساختار دانشکده مهارت و کارآموزی در استان یزد و اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت گرداوری ساختار دانشکده مهارت و کارآموزی در استان یزد و اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت

گرداوری ساختار دانشکده مهارت و کارآموزی در استان یزد و اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت

گرداوری ساختار دانشکده مهارت و کارآموزی در استان یزد و اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت ، الزامی است. تغییرات اساسی در آموزش به علت سرعت بسیار بالای تکنولوژی ساخت و مهندسی است

کد خبر: 001107013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ بهمن ۰۰ - ۲:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گرداوری ساختار دانشکده مهارت و کارآموزی در استان یزد و اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت ، الزامی است. تغییرات اساسی در آموزش به علت سرعت بسیار بالای تکنولوژی ساخت و مهندسی است

گرداوری ساختار دانشکده مهارت و کارآموزی در استان یزد و اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت

گرداوری ساختار دانشکده مهارت و کارآموزی در استان یزد و اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت
لزوم گرداوری ساختار دانشکده مهارت و کارآموزی در استان یزد
رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت و ایجاد دانشگاه مهارت و کارآفرینی بیان کرد: لازم است ساختارهای برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی، بصورت جامع تدوین و هر چه سریع‌تر تبدیل به قرارداد یا تفاهم نامه اجرایی با دانشگاه شود.
«مجتبی فرهمند» در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، یکی از اصلی ترین ماموریتهای نهادهایی نظیر نظام مهندسی که ریشه‌های دانش بنیانی دارند را ارتباط با دانشگاه و توجه به بحث آموزش عنوان کرد.
فرهمند با اشاره به تغییرات اساسی در آموزش به علت سرعت بسیار بالای تکنولوژی ساخت و مهندسی گفت: امروزه، هم در بحث نرم افزاری و سخت افزاری و هم در بحث مصالح و تکنولوژیهای نوین ساخت و ساز فاصله بسیار زیادی با کشورهای توسعه یافته داریم و به همین جهت آموزش مداوم و مستمر امری ضروری است.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای سریع تفاهم نامه نظام مهندسی و دانشگاه آزاد و تبدیل آن به یک شیوه نامه اجرایی گفت: با توجه به زیرساختهای مناسب دانشگاه آزاد در استان لازم است تا در این تفاهمنامه برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری در شهرستان‌ ها بصورت ترکیب حضوری و آنلاین مورد توجه قرار گیرد.
فرهمند با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت و ایجاد دانشکده مهارت و کارآفرینی بیان کرد: با توجه به دستورالعملهای سازمان نظام مهندسی مبنی بر برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی، لازم است ساختارهای آن به صورت جامع تدوین و هر چه سریع‌تر تبدیل به قرارداد یا تفاهم نامه اجرایی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد با تاکید بر ضرورت هم افزایی بیشتر دستگاه‌ ها و نهادهای مختلف در بحث موضوعات رفاهی کارمندان و مهندسین، گفت: با توجه به زیرساختهای رفاهی و ورزشی دانشگاه آزاد خواستار استفاده بیشتر از این امکانات برای ارتقاء نشاط و شادابی مهندسین و عمل به مسئولیت های اجتماعی هستیم.
وی از انتقال و توسعه تکنولوژی ساخت و ساز به عنوان یکی از ظرفیت‌های طرح ساخت شصت هزار واحد مسکونی در استان یزد نام برد و افزود: از آنجا که تکنولوژی ساخت و ساز هر ساله با پیشرفت ‌های گسترده‌ای همراه است، نهادهای علمی نظیر دانشگاه و نظام مهندسی می‌ توانند به این موضوع ورود کنند و چگونگی ارزان سازی و سریع سازی این واحدها و استفاده از مصالح نوین را بررسی و ایده های جدید و موضوعات نوآورانه را مطرح کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه بیان داشت: دانشجویان عمران، معماری و… نیاز به فضای واقعی کار دارند و می توانند بسیاری از کلاس ‌های خود را در صنعت بگذرانند.
دهقانی اشکذری با بیان اینکه دانشگاه آزاد تغییر سبک آموزشی را در دستور کار قرار داده است ادامه داد: امیدوار هستیم این تفاهم‌نامه که از ظرفیتهای زیادی در حوزه آموزش و کارآفرینی برخوردار است بصورت عملیاتی و واقعی منعقد گردد.
دهقانی در خاتمه گفت: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در استان آماده همکاری در طرح جهش مسکن هستند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۰۰
297 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0