انتقاد فرماندار گچساران از عملکرد نظام مهندسی بر نظارت ساختمان ‌های نوساز انتقاد فرماندار گچساران از عملکرد نظام مهندسی بر نظارت ساختمان ‌های نوساز

انتقاد فرماندار گچساران از عملکرد نظام مهندسی بر نظارت ساختمان ‌های نوساز

انتقاد فرماندار گچساران از عملکرد نظام مهندسی بر نظارت ساختمان ‌های نوساز ، مطرح شد. جلسه مناسب سازی اماکن اداری و معابر عمومی برای معلولین، جانبازان و سالمندان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید

کد خبر: 990709001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ مهر ۹۹ - ۸:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز -را مرجع اخبار نظام مهندسی، انتقاد فرماندار گچساران از عملکرد نظام مهندسی بر نظارت ساختمان ‌های نوساز ، مطرح شد. جلسه مناسب سازی اماکن اداری و معابر عمومی برای معلولین، جانبازان و سالمندان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید

انتقاد فرماندار گچساران از عملکرد نظام مهندسی بر نظارت ساختمان ‌های نوساز

انتقاد فرماندار گچساران از عملکرد نظام مهندسی بر نظارت ساختمان ‌های نوساز
علی خوانپایه بیان کرد: چرا اداره‌ای که به تازگی نوسازی شده رمپ در این ساختمان در نظر گرفته نشده است مگر نظام مهندسی برای نظارت بر ساختمانها تشکیل نشده است.
جلسه مناسب سازی اماکن اداری و معابر عمومی برای معلولین، جانبازان و سالمندان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید.
در این جلسه، فرماندار گچساران با اشاره به این که یک بخشی از جمعیت ما سالمندان، معلولان هستند، گفت: با توجه به این که برخی از ادارات شهرستان مناسب سازی برای معلولان و سالمندان را اجرا کرده اند ولی متاسفانه استاندار‌دهای لازم را ندارد که نیاز به رفع اشکال است.
خوانپایه اظهار داشت: برخی از ادارات هم متاسفانه تاکنون این مناسب سازی را اجرا نکرده‌اند که ملزم به اجرا هستند.
وی ادامه داد: شهرداری در زمینه صدور پروانه و پایان کار برای اداراتی که مناسب سازی برای تسهیل در تردد معلولان و سالمندان را در ساخت و ساز رعایت نکرده‌اند، خودداری کند.
وی در ادامه با انتقاد از رئیس نظام مهندسی گچساران بیان کرد: برخی‌ ها چند شغله هستند این افراد هم ریئس نظام مهندسی، کارمند، عضو شورای شهر، نقشه ساختمان را طراحی میکنند ولی متاسفانه رمپ جلوی درب ساختمان نظام مهندسی را رعایت نکرده‌اند.
فرماندار گچساران افزود: با توجه به این که ساختمان نظام مهندسی نوساز است اما رمپ عبور و مرور برای معلولان در نظر گرفته نشده است.
وی ادامه داد: ما به اصل قضایا توجه نمی کنیم این افراد به علت مشغله کاری زیاد نمی‌ توانند به درستی قانون را اجرا کنند.
خوانپایه عنوان داشت: ما به ساختمانهای قدیمی نمیتوانیم ایراد بگیریم ولی ساختمانهای جدید که تازه مهندسی شده و پایان کار گرفته چرا استانداردهای لازم در این ساختمان ‌ها پیش بینی نشده است.
وی با عنوان این که متاسفانه ما به این مسائل توجه نمی ‌کنیم، تصریح کرد: ما بایستی به حداقل ‌ها توجه کنیم و ساختارها را تغییر بدهیم.
وی گفت: چرا اداره‌ای که به تازگی نوسازی شده است رمپ در این ساختمان در نظر گرفته نشده است مگر نظام مهندسی برای نظارت بر ساختمانها تشکیل نشده است.
خوانپایه، خواستار مناسب سازی برای تسهیل در تردد افراد معلول و سالمند شد و گفت: اداراتی که نوسازی و تا کنون پایان کار نگرفته اند در صورت اجرا نکردن رمپ برای معلولان از صدور پایان کار شهرداری امتناع کند و هم‌چنین اداراتی که ایراد و اشکالاتی دارند در صدد رفع مشکل بپردازند.
وی اظهار داشت: یکی از شاخصهای جشنواره شهید رجایی که مد نظر است مناسب سازی مکانها برای معلولان است که بایستی اجرایی گردد.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مهر ۹۹
456 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0