از سبوس گرانتر از گندم تا قراردادهای صوری نظام دامپزشکی مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران

از سبوس گرانتر از گندم تا قراردادهای صوری نظام دامپزشکی

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران بیان کرد: اگر دامداران سنتی به مسائل بهداشتی، درمانی و پیش گیری آشنا باشند یقینا شاهد افزایش بهره وری تولید دامی خواهیم بود، ولی بیش از نود درصد قراردادهای نظام دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی صوری هستند، تمامی دامداران و تولیدکنندگان دامی با هزینه شخصی از دامپزشک بهره میبرند.

کد خبر: 970128001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷ - ۷:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران بیان کرد: اگر دامداران سنتی به مسائل بهداشتی، درمانی و پیش گیری آشنا باشند یقینا شاهد افزایش بهره وری تولید دامی خواهیم بود، ولی بیش از نود درصد قراردادهای نظام دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی صوری هستند، تمامی دامداران و تولیدکنندگان دامی با هزینه شخصی از دامپزشک بهره میبرند.

از سبوس گرانتر از گندم تا قراردادهای صوری نظام دامپزشکی

از سبوس گرانتر از گندم تا قراردادهای صوری نظام دامپزشکی

از سبوس گرانتر از گندم تا قراردادهای صوری  نظام دامپزشکی

نود درصد تولید دامی استان در دامدارایهای سنتی که در روستاها و حاشیه شهرها است صورت میگیرد، بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار راس دام سبک در استان وجود دارد که تنها پنجاه هزار راس آن بصورت صنعتی و نیمه صنعتی هستند. این تعداد دام ظرفیت بسیار مناسبی در اشتغالزایی و ارزش افزوده بخش کشاورزی ایجاد کرده بگونه ای که بدون در نظر گرفتن نقش تولید دامی در حوزه کشاوررزی نمیتوان از توسعه تولیدی استان سخن به میان آورد.
اتحادیه صنعت دامپروری مازندران که یکی از بزرگ ترین تشکلهای کشاورزی استان است توانسته با پوشش بیست و شش شرکت تعاونی از شرق تا غرب استان نود درصد دام سبک استان را تحت پوشش و حمایتهای خود قرار دهد. این اتحادیه با برنامه ای تبلیغی و رسانه ای توانسته نقش موثری در پی گیری مطالبات تولیدکنندگان داشته باشد، مطالباتی که به حق هستند و دولتمردان باید به آن توجه کنند.
ورود افراد ناشایست در نظام دامپزشکی
مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری استان مازندران، حساسیت در بحث تولید را یک بحث ملی عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید روی بحث اقتصاد مقاومتی دارند و به علت عملیاتی نشدن واقعی آن در کشور سرفصل اقدام و عمل را به آن اضافه کردند که تحقق این شعار، امری واجب بر مسئولان است.

از سبوس گرانتر از گندم تا قراردادهای صوری نظام دامپزشکی

الله یار ولی زاده وند چالی تولیدات دامی را دچار مشکلات زیادی دانست و ادامه داد: نظام دامپزشکی یکی از مشکلات پیش روی دامدارای و دامپروری استان است.
ولی زاده، مدیران نظام دامپزشکی مازندران را افراد ناشایست و غیر حرفه ای در صنعت دام معرفی کرد و اظهار داشت: قانون تعیین کرده که نظام دامپزشکی باید وجود داشته باشد و با اصل آن مخالف نیستیم ولی مطالبه اصلی دامداران دستورالعملهای ناهمخوان با شرایط اقلیمی مازندران و مدیریت ناکارآمد این نهاد است.
وی، مشکلات مربوط به نظام دامپزشکی را مطالبه اکثر تولیدکنندگان دامی عنوان کرد و افزود: مشکلات فوق الذکر سبب شده تا بیش از نود و پنج درصد دامداران استان بدنبال دریافت مجوز نروند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری در ادامه عنوان داشت: اگر دامداران استان، ساماندهی و دارای پروانه شوند میتوانند نقش بسزایی در تولید و افزایش سطح درآمدی روستاییان داشته باشند.
ولی زاده با عنوان این که اگر دامداران سنتی به مسائل بهداشتی، درمانی و پیشگیری آشنا باشند یقینا شاهد افزایش بهره وری تولید دامی خواهیم بود، خاطر نشان ساخت: بیش از نود درصد قراردادهای نظام دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی سوری هستند، تمامی دامداران و تولیدکنندگان دامی با هزینه شخصی از دامپزشک بهره میبرند.
وی با اشاره به این نکته که نباید به بهای اشتغال فارغ التحصیلان دامپزشکی، نابودی تولید را رقم بزنیم، یاد آور شد: دامداران را مجبور به عقد قرارداد با نظام دامپزشکی میکنند در حالیکه هیچ تعهدی در قبال آن وجود ندارد شاید این کار قانونی باشد ولی عملی نیست.
نظام دامپزشکی تابع مقررات نظارتی نیست.

منبع :کاسپین ۲۴

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ فروردین ۹۷
952 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0