چهار میلیون فارغ التحصیل بیکار در رشته مهندسی تا سال هزار و چهارصد عضو هیئت مدیره سازمان مهندسی ساختمان بیان کرد

چهار میلیون فارغ التحصیل بیکار در رشته مهندسی تا سال هزار و چهارصد

عضو هیئت مدیره سازمان مهندسی ساختمان بیان کرد: اگر سیاستگذاریها تغییر نکند، تا سال هزار و چهارصد حدود یازده میلیون فارغ التحصیل بیکار در جامعه خواهیم داشت که چهار میلیون آن مربوط به رشته های مهندسی، صنعت و تولید است.

کد خبر: 970205008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۹۷ - ۲:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عضو هیئت مدیره سازمان مهندسی ساختمان بیان کرد: اگر سیاستگذاریها تغییر نکند، تا سال هزار و چهارصد حدود یازده میلیون فارغ التحصیل بیکار در جامعه خواهیم داشت که چهار میلیون آن مربوط به رشته های مهندسی، صنعت و تولید است.

چهار میلیون فارغ التحصیل بیکار در رشته مهندسی تا سال هزار و چهارصد

چهار میلیون فارغ التحصیل بیکار در رشته مهندسی تا سال هزار و چهارصد

چهار میلیون فارغ التحصیل بیکار در رشته مهندسی  تا سال هزار و چهارصد

جابر نصیری، عضو هیات مدیره سازمان مهندسی ساختمان و استاد ارتقا پایه مهندسی در تهران با اشاره به ضعفهای آماری در مورد بیکاری و اشتغال فارغ التحصیلان در رشته های دانشگاهی، گفت: در سال نود و یک طبق آماری که ارائه گردید
۴۶,۱ درصد فارغ التحصیلان بیکار را رشته های فنی و مهندسی تشکیل میداد.
نصیری، آمار بیکارین در رشته های فنی را به تفکیک اعلام کرد و ادامه داد: رشته های فنی و مهندسی ۲۲,۲ درصد، کل صنعت و تولید ۴۱.۶ درصد و معماری و ساختمان سازی ۲۳.۱ درصد بیکار دارند. بیشتر شاغلان در رشته معماری و ساختمان سازی به نظام مهندسی بر میگردد که حداقل شغلی را برای اعضای مهندسین هر رشته ایجاد کرده است که طبق قانون هم نمیتوان آن را شغل تمام وقت محسوب کرد.
عضو هیئت مدیره سازمان مهندسی ساختمان افزود: اگر سیاست گذاریها تغییر نکند و مدیریت جامعه حساسیتی نسبت به این موضوع نشان ندهد، تا سال هزار و چهارصد حدود یازده میلیون فارغ التحصیل بیکار در جامعه خواهیم داشت که ۴ میلیون این جمعیت مربوط به رشته های مهندسی، صنعت و تولید است.

چهار میلیون فارغ التحصیل بیکار در رشته مهندسی تا سال هزار و چهارصد

وی در مورد ریشه های این معضل، اظهار کرد: امروز جوانانی که از مسیر دانشگاه به بازار کار حرکت میکنند، با تفاوت اساسی در مباحث تئوریک و نیاز بازار کار روبرو میشوند که این مسئله سختتر شدن مسئله پذیرش متقاضی را توسط کارفرمایان منجر می گردد.
نصیری در مورد این موضوع که چرا دانشجویان ایرانی در کشورهای دیگر در حوزه عملی موفق هستند، خاطر نشان ساخت: در این موضوع ۴ علت عمده وجود دارد؛ نخست اعضای هیئت علمی، دوم خود دانشجویان، سوم نحوه آموزش و چهارم مدیریت دانشگاهها و کلان کشوری است. اکثر اعضای هیئت علمی انگیزه لازم را در کلاسهای درس ندارند و چهل و چهار ساعتی که این اساتید باید کار علمی انجام دهند، وجود ندارد.
نصیری در مورد دانشجویان یاد آور شد: دانشجویان دیروز با دانشجویان امروز متفاوت هستند یعنی انگیزه هایی که دانشجویان باید داشته باشند و بدنبال بحثهای کاربردی و آزمایشگاهی بروند، وجود ندارد و دانشجویان فقط بدنبال گرفتن مدرک و بعد از آن رفتن به سراغ یک کار دولتی هستند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اردیبهشت ۹۷
980 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0