چهارصد موردبازرسی ماهیانه توسط مهندسان نظام مهندسی استان مرکزی چهارصد موردبازرسی ماهیانه توسط مهندسان نظام مهندسی استان مرکزی

چهارصد موردبازرسی ماهیانه توسط مهندسان نظام مهندسی استان مرکزی

چهارصد موردبازرسی ماهیانه توسط مهندسان نظام مهندسی استان مرکزی ، اجرا می شود. نظارت بر ساخت و سازها در استان مرکزی به ویژه در شهر اراک به شکل بنیادی فرهنگ‌سازی شده است

کد خبر: 020524001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ مرداد ۰۲ - ۲:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، چهارصد موردبازرسی ماهیانه توسط مهندسان نظام مهندسی استان مرکزی ، اجرا می شود. نظارت بر ساخت و سازها در استان مرکزی به ویژه در شهر اراک به شکل بنیادی فرهنگ‌سازی شده است

چهارصد موردبازرسی ماهیانه توسط مهندسان نظام مهندسی استان مرکزی

چهارصد موردبازرسی ماهیانه توسط مهندسان نظام مهندسی استان مرکزی
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی خبر داد؛
اجرای چهارصد موردبازرسی ماهیانه توسط مهندسان نظام مهندسی استان مرکزی
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی از اجرای چهارصد مورد بازرسی ماهیانه توسط مهندسان نظام مهندسی استان مرکزی خبر داد.
علی‌رضا حبیبی در نشست با خبرنگاران در اراک گفت: نظارت بر ساخت و سازها در استان مرکزی به ویژه در شهر اراک به شکل بنیادی فرهنگ‌سازی شده و کنترل‌ها در ساخت و سازها در این استان زیاد است و این امر باعث شده تا با تخلف خاصی در این حوزه مواجه نباشیم.
وی با اشاره به اینکه نظارت‌ها از زمان بتٌن‌ریزی تا جزئیات مختلف ساختمان انجام می‌شود، ادامه داد: عملکرد مهندسان این مجموعه در طول هر ماه به طور متوسط بیش از چهارصد مورد بازرسی می‌شوند.
حبیبی با بیان اینکه رفع مشکلات جامعه مهندسان در زمینه اشتغال مناسب و بیمه با جدیت دنبال می‌گردد، تصریح کرد: یکی از مباحث مهم مغفول مانده، مبحث ۲۲ مقررات ساختمان است که بحث قانونی دارد و امید است به زودی اجرایی گردد.
وی یکی از اهداف و برنامه‌های مهم در هیأت مدیره را اصلاح نرم افزار اتوماسیون سیستم سازمان نظام مهندسی خواند و افزود: قطعاً از این طریق نقشه‌های کاغذی حذف می‌شود و تحقق این مهم موجب می‌شود تا فرایند تأیید و ارسال نقشه‌ها توسط اتوماسیون انجام شود و در این راستا کمک و همراهی شهرداری نیاز است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی یکی از اتفاقات خوب را الزام مجری برای همه ساختمان‌ها دانست و افزود: این مهم باعث می‌شود تا ساخت و سازها توسط افراد ذیصلاح صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازها در دستور کار جدی قرار دارد، ادامه داد: در این راستا ابتدا استفاده از میلگرد و بتن استاندارد در برنامه است و کم کم سایر مصالح نیز اضافه می‌شود.
جامعه مهندسی استان مرکزی شش هزار و ۴۶۰ نفر است
حبیبی با اشاره به اینکه جامعه مهندسی این استان شش هزار و ۴۶۰ نفر است که از این تعداد ۴ هزار و ۴۷۳ نفر دارای پروانه و یک‌هزار و ۹۸۷ نفر بدون پروانه است، افزود: تعرفه مهندسی امسال نسبت به سال قبل از وضعیت بهتری برخوردار است اما هنوز فاصله با مطلوب زیاد است.
وی با بیان اینکه نماهای رومی بسیار سنگین است و اتصالات سازه‌ای آن درست نیست و نظام مهندسی با اجرای آن مخالف است، اظهار داشت: علاوه بر خطرات زیاد اجرای نماهای رومی و احتمال ریزش آنها در زمان زلزله و سایر مواقع، منابع و معادن طبیعی کشور نیز هدر می‌رود که نیاز است فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص صورت گیرد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در مورد تاب‌آوری ساختمان‌ها گفت: مقررات ملی ساختمان از اواخر دهه هفتاد مورد توجه جدی بوده و تاکنون خیلی توسعه یافته است.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در مقررات ملی ساختمان، مقاومت خاک است که این مهم در بیشتر نقاط اراک وجود دارد، گفت: تاکنون اتفاقاتی که در شهرهای دیگر هنگام تخریب و گودبرداری رخ داده، در اراک صورت نگرفته است.
حبیبی عنوان کرد: ضریب زلزله در اراک ۲۵ صدم است که نشانگر خطر نسبی متوسط است و بیشتر شهرهای استان به جز ساوه و زرندیه این وضعیت را دارد، البته در این دو شهر نیز مقداری از خطر نسبی بالاتر است.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مرداد ۰۲
121 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0