رشد چهل درصدی تعداد دوره های آموزشی نظام مهندسی ساختمان یزد در سال جاری رشد چهل درصدی تعداد دوره های آموزشی نظام مهندسی ساختمان یزد در سال جاری

رشد چهل درصدی تعداد دوره های آموزشی نظام مهندسی ساختمان یزد در سال جاری

رشد چهل درصدی تعداد دوره های آموزشی نظام مهندسی ساختمان یزد در سال جاری ، موضوع آموزش یکی از ارکان توسعه مهندسی بوده و اساسا هیچ توسعه‌ای نمی‌ تواند بدون پرداختن به آموزش و برنامه‌ریزی برای آن، اتفاق بیافتد

کد خبر: 991018007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ دی ۹۹ - ۱۰:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رشد چهل درصدی تعداد دوره های آموزشی نظام مهندسی ساختمان یزد در سال جاری ، موضوع آموزش یکی از ارکان توسعه مهندسی بوده و اساسا هیچ توسعه‌ای نمی‌ تواند بدون پرداختن به آموزش و برنامه‌ریزی برای آن، اتفاق بیافتد


رشد چهل درصدی تعداد دوره های آموزشی نظام مهندسی ساختمان یزد در سال جاری

رشد چهل درصدی تعداد دوره های آموزشی نظام مهندسی ساختمان یزد در سال جاری
مديرآموزش، برنامه ريزي و سيستم های سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بیان کرد: در هشت ماهه امسال بيش از سه هزار هشتصد نفر در دوره هاي آموزشي سازمان شرکت داشته که این رقم رشد چهل درصدی تعداد برگزاري دوره و رشد هفتاد و‌ چهار درصدی نفر ساعت دوره هاي آموزشي را در پی داشته است.
مرتضی خانی برون سپاری و همکاری با شرکت‌های آموزشی، توجه به نوآوری و فناوری‌های نوین درصنعت ساختمان، توسعه مخاطبین در حوزه آموزش، توسعه آموزش‌های مهارتی، استفاده از فناوری‌های نوین در بهبود کیفیت آموزشی، پرداختن به مهارت‌های تکمیلی و آموزش‌های مهارتی را از سیاست‌های کلی واحد آموزش نظام مهندسی ساختمان استان یزد برشمرد و گفت: موضوع آموزش یکی از ارکان توسعه مهندسی بوده و اساسا هیچ توسعه‌ای نمی‌ تواند بدون پرداختن به آموزش و برنامه‌ریزی برای آن، اتفاق بیافتد. بویژه اینکه در مبحث مهندسی، در تمام دنیا این دانش دائما در حال تکمیل شدن است.
خانی تصریح کرد: صنعت ساختمان مشخصا و مکررا از این توسعه دانش بهره‌مند می ‌گردد که ما نیز باید شرایطی را فراهم کنیم که این موضوع به عنوان یک الزام در فرایند توسعه مهندسی اتفاق بیافتد.
مديرآموزش، برنامه ريزي و سيستم های سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، جذابیت را یکی از عناصر آموزش عنوان کرد و گفت: آموزش باید برای استفاده کنندگان جذاب باشد و این جذابیت وابسته به آن است که اولا مطالب جدیدی آموزش داده شود و دوما مطالب جدید کاربردی باشد و سوما شیوه ارائه مطالب نیز مهم و تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: بهمین منظور و با مصوبه هیئت مدیره محترم سازمان به موضوع آموزش مهندسین، ساختمان سید گل سرخ با بیش از هشتصد متر مربع زیربنا به واحد آموزش سازمان اختصاص یافت تا واحد آموزش از اتاقی شش متری در طبقه سوم با یک چارچوب و قالب زمخت و خشک با دوره ها و کلاس‌های آموزشی، به فضای مناسب تر، بزرگ‌تر و امکانات و تجهیزات به روز تری همچون کاربری کافه کتاب، گالری، سمعی و بصری، کلاس های آموزشی با بردهای هوشمند، کتاب‌خانه تخصصی و مجازی، سالن جلسات، دفتر انجمن‌های تخصصی حوزه ساختمان، مسابقات و جشنواره های علمی و فناورانه و هم‌چنین آموزش های نرم تر منتقل گردد.
مديرآموزش، برنامه ريزي و سيستم های سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد ادامه داد: البته با توجه به‌ تفاهم نامه منعقده بین سازمان و پارک علم و فناوری یزد محلی برای حضور افراد خلاق و دارای ایده، تیم‌ها و شرکت‌های نوآور و فناور در حوزه تخصصی ساختمان تحت عنوان( مرکز نوآوری و رشد تخصصی ساختمان یزد) نیز ایجاد خواهد شد که نوید اتفاقات مبارکی در حوزه آموزش سازمان در آینده نه چندان دور در ساختمان جدید داده و هویتی والا به واحد و تیم آموزش سازمان که رسالت آن توسعه سرمایه و دانش مهندسی است، میبخشد.
خانی در ادامه به تجهیز کافی شاپ ساختمان جدید اشاره کرد و افزود: این محل میزبان مهندسین و خانواده هایشان هم‌چنین محلی برای گفت وگوهای مهندسین و انتقال تجارب و دانش ضمنی در مجموعه خانه مهندس خواهد بود.
وی ادامه داد: این آموزش ها شامل دوره ارتقا به مدت ۱۷۶۸۸ نفرساعت، دوره تمدید بمدت ۲۰۹۶ نفر ساعت، دوره ورود به حرفه اجرا به مدت ۲۷۸۸ نفر ساعت، ۶۳ دوره آزاد و مهارتی بمدت ۳۰۲۵۵ و جمعا ۵۲۸۲۷ نفر ساعت بوده است.
خانی، برگزاري دوره هاي كسب و كار (DBA)، دوره سوگند و تو جيهي به صورت آنلاين، دوره مهارتي خاتم و بهاباد (پايه ۴)، توليد محتواي ( نظارت كارگاهي، پنج‌شنبه ها با مالكين) و كارآموزي ۲۴۰ ساعته پانزده دانشجو را از اقداماتی برشمرد که برای نخستین بار توسط واحد آموزش اجرایی شده است.
پی در خاتمه ضمن قدردانی از اعضای هیئت مدیره و هیئت رئیسه سازمان، کمیته و تیم آموزش گفت: از آقای دکتر سالاری و دکتر فروغی که به تیم واحد آموزش اعتماد کرده و همکاری های لازم را در این زمینه داشتند تشکر ویژه دارم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ دی ۹۹
1249 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0