حقوق چهل و‌ چهار میلیون تومانی مدیر نظام مهندسی به علت حقوق چهل و‌ چهار میلیون تومانی مدیر نظام مهندسی به علت

حقوق چهل و‌ چهار میلیون تومانی مدیر نظام مهندسی به علت “کار خاص”

حقوق چهل و‌ چهار میلیون تومانی مدیر نظام مهندسی به علت "کار خاص"  ، اعلام شد. مدیر مافوق این کارمند معتقد است این میزان دریافتی نجومی نیست

کد خبر: 000522004 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ مرداد ۰۰ - ۹:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حقوق چهل و‌ چهار میلیون تومانی مدیر نظام مهندسی به علت “کار خاص”  ، اعلام شد. مدیر مافوق این کارمند معتقد است این میزان دریافتی نجومی نیست

حقوق چهل و‌ چهار میلیون تومانی مدیر نظام مهندسی به علت “کار خاص”

حقوق چهل و‌ چهار میلیون تومانی مدیر نظام مهندسی به علت "کار خاص"

در حالی یکی از کارکنان سازمان نظام مهندسی استان تهران حقوق چهل و چهار میلیون تومانی دریافت کرده که مدیر مافوق این کارمند معتقد است این میزان دریافتی نجومی نیست.
طی ۸ سال دولت حسن روحانی پرداخت‌ های حقوق‌ های نجومی در دستگاه ‌ها و ارگان ‌های دولتی به یک رویه عادی تبدیل گردید. در راس این سازمان ‌ها، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد قرار دارد که هم‌چنان با چراغ سبز مشاور رئیس‌جمهور حقوق‌ های نجومی به کارکنان آن پرداخت می گردد.
به‌ عنوان نمونه برخی از مدیران میان رده مناطق آزاد حقوق بالای پنجاه میلیون تومانی دریافت می ‌کنند که در مواردی از دریافتی مدیران عامل مناطق آزاد نیز بیشتر است. حتی تعدادی از مدیران روابط عمومی سازمان ‌های مناطق آزاد نیز از مدیر مافوق خود حقوق بیشتری دریافت می ‌کنند.
از طرف دیگر بنظر می ‌رسد دریافت حقوق ‌های نجومی به سایر دستگاهر‌ها و سازمان‌ ها تسری پیدا کرده است. اخیرا خبری در مورد دریافت حقوق حدود چهل و‌ چهار میلیون تومانی توسط یکی از مدیران سازمان نظام مهندسی منتشر گردید. شخص موردنظر در آخرین ماه بهار امسال حدود چهل و‌ چهار میلیون تومانی دریافتی داشته است.
فارغ از این ‌که این میزان دریافتی طبق چه معیاری پرداخت شده، واکنش مدیر مافوق شخص مورد نظر در نوع خود تامل‌برانگیز و تاسف‌آور است.
وی در این مورد گفته است: اولا اعلام کنید چهل میلیون تومان حقوق نجومی است یا خیر. فقط ۱ ماه این اتفاق افتاده و به علت اضافه کاری روز تعطیل بوده است.
وی ادامه داد: این حقوق به علت یک کار خاص، انباشت اضافه کار داشته و این حقوق را دریافت کرده است.
در همین حال سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص از پرداخت و دریافت حقوقهای نامتعارف و نجومی در مجلس، اظهار داشت: یکی از مسایل مهم مورد مطالبه مقام معظم رهبری و مردم این موضوع بوده و بارها ایشان فرمودند، پرداخت ‌های نامتعارف و غیرمشخص ظلم به مردم است و نباید به فراموشی سپرده شود.
میرتاج الدینی تصریح کرد: موضوع درخواست تحقیق و تفحص از پرداخت و دریافت حقوقهای نامتعارف و نجومی سال گذشته در کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات تصویب شد اما در نوبت دستور صحن علنی مجلس قرار گرفت و امروز تعیین تکلیف گردید.
وی با عنوان این که در این تحقیق و تفحص زمینه ها و بسترهای اصلی شکل‌گیری پرداخت ‌های نجومی و نامتعارف باید گرفته شود، گفت: بیشتر موارد پرداختی‌ های نامتعارف در شرکتهای دولتی، بانک ها، بیمه ها و برخی مجموعه هایی که بصورت مستقیم از دولت بودجه دریافت نمی ‌کنند اما در کل زیرمجموعه این دستگاه ها قرار دارند، اتفاق افتاده است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: این مجموعه‌ها ذینفع بوده و مبالغ پاداش مورد نظرشان را در مجامع خود تصویب میکنند، همان‌طور که فیلمی اخیرا از یکی از جلسات آنها در فضای مجازی منتشر گردید.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید بر اینکه باید تمام دریچه‌ های پرداخت ‌های نجومی و نامتعارف از نظر قانونی بسته شود، گفت: این موضوع نیاز به یک بررسی کامل و حقوقی دارد که دیوان محاسبات کل کشور و کمیته تحقیق و تفحص به این موضوع خواهند پرداخت.
وی با اشاره به نقش سامانه متمرکز فیش حقوق و دستمزد کارکنان در جلوگیری از پرداختهای نامتعارف در کشور بیان کرد: اگر قانون ایجاد این سامانه در تمام رده ها بطور کامل و شفاف برای مردم ارائه می ‌شد، شاهد این‌گونه پرداختی ‌ها در کشور دیگر نبودیم.
وی گفت: میزان پرداخت حقوق ‌ها برای کارکنان دولت هر ساله در قانون بودجه تصویب می‌ شود و بنابراین هرگونه پرداختی خارج از این ضوابط تخلف بوده و باید جلوی آن گرفته شود، البته دیوان محاسبات بعنوان دستگاه ناظر اصلی در کنار مجلس باید بر روند اجرای این قانون نظارت کند.
مردم مدارک‌ های خود را برای کمیسیون ارسال کنند
میرتاج الدینی در مورد روند انجام این تحقیق و تفحص هم بیان کرد: کمیته تحقیق و تفحص ابتدا در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با حضور متقاضیان شکل میگیرد و نمایندگان بعد از آن مشغول جمع‌آوری اطلاعات و مدارک خواهند شد و از مردم میخواهیم تا در این تحقیقات به ما کمک کرده و در صورت در اختیار داشتن مدارک، آن را به این کمیسیون بفرستند.
وی ادامه داد: با جمع‌آوری تمام مدارک مورد نیاز، آنها را از نظر حقوقی و قانونی مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ضمن شناسایی متخلفان، زمینه‌های شکل گیری پرداخت ‌های نجومی و نامتعارف از نظر قانونی اصلاح شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: در این تحقیق و تفحص آخرین تصمیمات دولت سابق در این مورد و پرداختی ‌ها به دولت‌مردان مورد بررسی قرار میگیرد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۰۰
493 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0