مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند ریاست سازمان نظام مهندسی معدن مطرح کرد؛

تشکیل کمیته حقیقت یاب معدن یورت در هفته آتی

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: کمیته حقیقت یاب درمورد حادثه معدن زمستان یورت در هفته آتی تشکیل خواهد شد.

کد خبر: 960715007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ مهر ۹۶ - ۹:۰۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی ، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: کمیته حقیقت یاب درمورد حادثه معدن زمستان یورت در هفته آتی تشکیل خواهد شد.تشکیل کمیته حقیقت یاب معدن یورت در هفته آتی

تشکیل کمیته حقیقت یاب معدن یورت در هفته آتی

تشکیل کمیته حقیقت یاب معدن یورت در هفته آتی

تشکیل کمیته حقیقت یاب معدن یورت در  هفته آتی

نادعلی اسماعیلی در جلسه خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به این که لغو برجام، شرایط را بحالت قبل برنمیگرداند، ادامه داد: اروپاییها علاقه مند بکار در معادن ایران هستند و بنظر نمیرسد دیگر سرایط بحالت قبل از برجام برگردد؛ لذا جای نگرانی نیست.
نادعلی اسماعیلی در پاسخ به این پرسش در مورد سهم بخش خصوصی معدنی از فاینانسها گفت: جهت گیری دولت در تخصیص فاینانسها حضور حداکثری بخش خصوصی است که طبق این اساس، مسئولین بخش معدن مصمم هستند تا کار را با بخش خصوصی پیش برند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن افزود: البته کشوری موفق است که بخش خصوصی موفقی داشته باشد و اقتصادی موفق است که دولت در آن نظارت و راهبری داشته باشد؛ البته در نشست های متعددی که با وزیر جدید صنعت برگزار گردیده، تاکید بر حضور بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی است.
وی با تشریح جزئیات آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده معدن زمستان یورت هم عنوان کرد: کمیته حقیت یاب در دومین یا سومین نشست خود به این نتیجه رسید که اتفاقی که در این معدن روی داده، ناشی از تجمع گاز بوده اما دلیل این که چرا انفجار رخ داده است، منوط به این بود که لوکوموتیو مربوطه از زیر آوار خارج گردد، که خوشبختانه هفته پیش این لوکوموتیو از زیر آوار خارج شده و بررسیهای فنی در مورد آن شروع شده است.
اسماعیلی تصریح کرد: هفته پیش دادستان استان در محل حادثه حضور یافته و بررسی نهایی را صورت داده است و قرارست که ظرف هفته جاری و یا هفته آتی، کمیته حقیقت یاب تشکیل نشست داده و با توجه به گزارشهای جدید تهیه شده، اعلام نظر نماید.
وی معتقد است که بیش ترین مشکل در بروز چنین حوادثی مرتبط با سهل انگاری است؛ در حالی که در برخی از معادن، نکات ایمنی بدرستی رعایت میشود و سختگیری‌ های لازم هم صورت می‌ گیرد، لذا باید در تمامی معادن، ایمنی در رتبه اول شروع هر کاری باشد.
اسماعیلی با اعلام این که بدرخواست سازمان نظام مهندسی معدن، از پنج استان دارای معدن ذغال سنگ کشور، گزارشهایی تهیه شده است؛ اظهار داشت: صد و پانزده معدن در این ۵ استان مورد بازرسی قرار گرفته و گزارش آن هم تهیه شده است، طبق این اساس یک گزارش چند صفحه ای هم به وزیر صنعت ارایه داده گردیده که قرار است از طرف وی، در نشست هیات دولت نیز طرح و پیشنهادات لازم برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه، ارایه شود.

تشکیل کمیته حقیقت یاب معدن یورت در هفته آتی

وی خاطر نشان کرد: هشتاد و شش درصد از معادن فعال کشور گازخیز هستند که باید تهویه مناسب داشته باشند و نکات ایمنی در آن ها رعایت گردد؛ ضمن این که توافق شده تا آموزش های لازم به مهندسین داده شود و چند دوره نیز در ارتباط با معادن ذغال برگزار گردد؛ همان طور که در حال حاضر سازمان فنی و حرفه ای و ایمیدرو نیز قراردادی برای آموزش فعالین معدنی دارند.
وی یکی از پتانسیلهای معادن ایران را ژئوتوریسم معدنی دانست و یاد آور شد: ایران میتواند از این ظرفیت برای جذب گردش گر استفاده کرده و البته سازمان نظام مهندسی معدن با همکاری سازمان میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه، سعی دارد تا هر جای کشور که پدیده زمین شناسی دارد، با اولویت متخصصین خارج از کشور، بعنوان ژئوتوریسم معدنی آنرا فعال کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، با اعلام این که قانون سرمایه گذاری خارجی ایران میتواند کمک شایانی به سرمایه گذاران کند، تاکید کرد: این قانون در صورتیکه سرمایه گذار ذخیره کشف کند، حمایت خیلی خوبی را صورت میدهد و میتواند زمینه ساز تشویق سرمایه گذاران خارجی باشد.
اسماعیلی با تاکید بر این که ذخایر طلای کشور خیلی خوب است اما کشفیات پایین است، گفت: تولید در معادن طلای ایران کاملا اقتصادی است.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام تاسیسات برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۶
1099 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0