تشکیل اتحادیه معماری ایران معاون وزیر راه و شهرسازی

تشکیل اتحادیه معماری ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل اتحادیه معماری ایران خبر داد و افزود: کارگروهی مامور شده است تا متن مصوبه را تهیه کند که موضوع فوق در نشست های آتی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارایه و مورد بررسی قرار می‌ گیرد.

کد خبر: 971023013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ دی ۹۷ - ۳:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل اتحادیه معماری ایران خبر داد و افزود: کارگروهی مامور شده است تا متن مصوبه را تهیه کند که موضوع فوق در نشست های آتی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارایه و مورد بررسی قرار می‌ گیرد.

تشکیل اتحادیه معماری ایران

تشکیل اتحادیه معماری ایران

اتحادیه معماری ایران  تشکیل می‌ گردد

ایزدی در سیزدهمین جلسه کمیته اعتلای معماری بیان داشت: کمیته اعتلا در ادامه نشست گذشته در باره لزوم نهادسازی در عرصه معماری به ارایه پیشنهادی از طرف یکی از معماران که پیشنهادی را در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ارایه کرده بودند پرداخت.
ایزدی ادامه داد: اعضای کمیته اعتلای معماری به این جمع بندی رسید که موضوع معماری و معماران را در ۳ سطح بررسی کرده و پیگیریهای لازم را برای اعتلا انجام دهد.
وی افزود: جمع‌بندی ۳ گانه‌ای صورت گرفت و تصمیم بر آن شد تا موضوع نهادسازی در ۳ سطح پیگیری و دنبال گردد. بخشی که بیش تر به امور صنفی می ‌پردازد و کاری مرتبط با سازمان نظام مهندسی ساختمان است در لایه و سطح اول قرار دارد. لایه دوم به تشکیل یک اتحادیه و جامعه معماری می‌ پردازد که بهمین ترتیب نقش صنفی آن پررنگ ‌تر خواهد بود و در نهایت لایه سوم به سطح اقداماتی در حوزه سازمان های مردم نهاد، NGO ها و اقداماتی که گروه‌ های تخصصی در عرصه معماری انجام می ‌دهند مربوط میشود.
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری با عنوان اینکه این ۳ لایه و ۳ سطح در ارتباط با هم هستند و به تبع در این ۳ لایه میزان حضور و حمایت دولت از سطح ۱ به ۳، کمرنگ‌تر می‌ گردد، ادامه داد: آن چه کمیته در باره آن به جمع‌بندی رسید این بود که سطح ۲ که تشکیل یک اتحادیه معماری است را در قالب ۱ مصوبه و در قالب ۱ کارگروه تکمیل کرده و به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارایه کنیم. مشروعیت دادن به چنین اتحادیه و جامعه‌ای از سوی دولت صورت می‌ گیرد با این تاکید که محور اقدام خود حرفه معماری و تشکل‌ های بخش خصوصی حرفه معماری خواهند بود.

تشکیل اتحادیه معماری ایران

وی تصریح کرد: با تشکیل اتحادیه معماری ایران در واقع می‌ توانیم امیدوار باشیم تا معماران در فضایی همدل و همراه در حرفه معماری بتوانند کم کم نقش پررنگ‌تری در دفاع از حقوق خود و هم چنین تقویت حرفه معماری داشته باشند.
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری با تاکید بر این مطلب که اتحادیه معماری ایران با کمک و همراهی شورایعالی ‌شهرسازی و معماری شکل می ‌گیرد، افزود: کارگروهی در نشست فوق مامور شد تا متن مصوبه را تهیه کند و در نشست های آتی شورایعالی شهرسازی و معماری ارایه گردد.
ایزدی در مورد پیگیری تشکیل نظام معماری نیز خاطر نشان ساخت: تصمیم گیری در این مورد منوط به طرح و بررسی موضوع با مشارکت معاونت مسکن و ساختمان است. قطعا تشکیل این نظام در دستور جلسات آتی کمیته اعتلا معماری بررسی می گردد.

منبع: فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ دی ۹۷
673 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0