برای نخستین بار مجوز پروانه بهره برداری یک واحد تولید قارچ گانودرما در فارس برای نخستین بار مجوز پروانه بهره برداری یک واحد تولید قارچ گانودرما در فارس

برای نخستین بار مجوز پروانه بهره برداری یک واحد تولید قارچ گانودرما در فارس

مدیر صدور مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس بیان کرد: برای نخستین بار مجوز پروانه بهره برداری یک واحد تولید پرورش قارچ گانودرما در زمینی به مساحت هزار و ششصد مترمربع در شهرستان فسا توسط این صادر گردید.

کد خبر: 990129009 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ - ۵:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی مدیر صدور مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس بیان کرد: برای نخستین بار مجوز پروانه بهره برداری یک واحد تولید پرورش قارچ گانودرما در زمینی به مساحت هزار و ششصد مترمربع در شهرستان فسا توسط این صادر گردید.

برای نخستین بار مجوز پروانه بهره برداری یک واحد تولید قارچ گانودرما در فارس

برای نخستین بار مجوز پروانه بهره برداری یک واحد تولید قارچ گانودرما در فارس

مصطفی اوجی، جمعه بیست و نهم فروردین اظهار داشت: واحد پرورش و تولید قارچ کانودرما در مساحت هزار و ششصد مترمربع با ظرفیت تولید سالانه پنج تن و سرمایه گذاری بخش خصوصی بدون دریافت تسهیلات بعنوان بزرگ‌ترین مجموعه قارچ دارویی گانودرما در جنوب استان فارس به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به خواص این‌گونه قارچ از نظر درمانی و منبع غنی ترکیبات آلی، گفت: در جهان این قارچ یکی از کاملترین مواد غذایی و دارای گونه‌های متعددی است که نوع قرمز (هلندی) آن با دارا بودن خواص درمانی بالا در این واحد تولید، توانسته در بازار جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

اوجی تصریح کرد: مطالعات بر روی گونه لوسیدیوم نشان از اور بالای این قارچ در تقویت ایمنی بدن، ضد سرطان، مبارزه با افسردگی و خستگی، کنترل قند خون و خاصیت آنتی اکسیدان و کاهش التهاب است.

مدیر صدور مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس، بهره گیری از تجارب و دانش فنی و تخصصی کارشناسان مجرب در این مجتمع را عامل موثری در توسعه و ترویج کشت ‌های نوین در سطح استان دانست و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان حمایت همه جانبه خود را برای معرفی و اشاعه کشت ‌های نوین و تسهیل و تسریع در فرایند صدور مجوزها را اعلام می ‌کند.

وی هم‌چنین به نقل از مدیر عامل مجتمع قارچ خوراکی بیان داشت: با توجه به نیاز بازار فاز دوم آن در فضای با مساحت چهار هزار متر مربع و ظرفیت دویست و پنجاه تن با برند تبتی پساچین در حال راه‌اندازی است.

وی افزود: استان فارس با سیصد و هفتاد و پنج واحد قارچ خوراکی و با تولید دوازده هزار تن قارچ در سال مقام چهارم کشور را بعد از استان‌ های تهران، قزوین و خوزستان را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ فروردین ۹۹
476 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0