برای اولین بار در سطح استان خوزستان، سامانه برخط الکترونیک نظام مهندسی در شهرداری آبادان برای اولین بار در سطح استان خوزستان، سامانه برخط الکترونیک نظام مهندسی در شهرداری آبادان

برای اولین بار در سطح استان خوزستان، سامانه برخط الکترونیک نظام مهندسی در شهرداری آبادان

برای اولین بار در سطح استان خوزستان، سامانه برخط الکترونیک نظام مهندسی در شهرداری آبادان ، در راستای سهولت در ارائه خدمات شهرسازی به شهروندان، راه اندازی شد

کد خبر: 020626003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ شهریور ۰۲ - ۸:۰۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برای اولین بار در سطح استان خوزستان، سامانه برخط الکترونیک نظام مهندسی در شهرداری آبادان ، در راستای سهولت در ارائه خدمات شهرسازی به شهروندان، راه اندازی شد

برای اولین بار در سطح استان خوزستان، سامانه برخط الکترونیک نظام مهندسی در شهرداری آبادان

برای اولین بار در سطح استان خوزستان، سامانه برخط الکترونیک نظام مهندسی در شهرداری آبادان
برای اولین بار در سطح استان خوزستان:
سامانه برخط الکترونیک سازمان نظام مهندسی در شهرداری آبادان راه‌اندازی گردید
در راستای سهولت در ارائه خدمات شهرسازی به شهروندان، برای اولین بار در سطح استان خوزستان سامانه آنلاین الکترونیک سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در شهرداری آبادان رونمایی و راه‌اندازی گردید.
«یاسین کاوه‌پور» در این مراسم بیان کرد: بعد از اتفاقات تلخ حادثه ریزش ساختمان متروپل در نظر گرفتیم تا سامانه‌ای را راه‌اندازی کنیم تا در بحث سرعت بخشی در خدمات دهی به شهروندان و نیز در بخش کنترل نقشه‌ها به ما و همشهریان گرامی کمک کند.
شهردار آبادان گفت: ما به دنبال آن هستیم تا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب خدمات با کیفیتی را به شهروندان و مراجعه کنندگان ارائه دهیم.
شهردار آبادان ادامه داد: در این سامانه گزارشات مرحله‌ای مهندسان ناظر و همچنین نقشه‌ها به صورت ایمن و کامل و با آرشیوهای الکترونیکی قابل دسترسی خواهند بود تا خطاهای انسانی به حداقل ممکن کاهش یابد.
وی به ساختمان‌هایی که احتمال ناایمن بودن آن‌ها در سطح شهر آبادان وجود دارد، اشاره کرد و افزود: اظهار نظر در این مورد، در کمیته پایش ساختمان‌های ناایمن بررسی می‌گردد.
کاوه‌پور با عنوان اینکه برخی از ساختمان‌های سطح شهر آبادان، احتمالا دارای اشکالاتی هستند، گفت: مشاوران ذی‌صلاح در حال بررسی ساختمان‌ های ناایمن سطح شهر آبادان هستند که پس از اظهار نظر نهایی کارشناسان در خصوص آنها تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
وی اظهار داشت: در مورد برخی از این ساختمان‌هایی که بحث ناایمن بودن آنها مطرح می گردد، نیز فعلا مالکین در حال بهره برداری از آنها هستند، اما پس از اظهار نظر نهایی و با حکم دادستانی و مرجع قضایی اقدامات لازم و قانونی در این زمینه انجام می شود.
در ادامه نیز «کوروش خواجوی» بیان کرد: با توجه به تخلفاتی که در گذشته در زمینه ساخت و سازها خصوصا در بحث ساختمان متروپل آبادان رخ داده بود، در نظر گرفتیم به منظور کاهش تخلفات طرح اتصال سامانه آنلاین الکترونیک خدمات شهرسازی سازمان نظام مهندسی را به شهرداری آبادان ارائه دهیم که خوشبختانه مورد استقبال بسیار خوب شهردار این شهر قرار گرفت.
وی گفت: به همین منظور و در راستای سهولت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، پس از طی نمودن مراحل اداری و قانونی برای نخستین بار در سطح شهرداری‌های استان خوزستان این سامانه امروز در شهرداری آبادان راه‌اندازی گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، گفت: از این پس نیز شهرداری آبادان می تواند به آرشیو نقشه‌ها و اسناد فنی استان دسترسی داشته باشد.
خواجوی ادامه داد: هم‌چنین این امکان برای شهرداری آبادان فراهم شده تا تمامی مراحل کنترل نقشه و صدور پروانه را سریع تر پیش ببرند.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم این سیستم را به همه شهرداری‌های استان تعمیم دهیم، افزود: راه اندازی این سامانه ضمن جلوگیری از تخلفات و اشکالات بعدی، در کیفیت ساخت و سازها و دیگر موارد مربوط به آن، اثر بخش خواهد بود.
خواجوی در خاتمه افزود: از امروز نیز شهرداری آبادان یک آرشیو مطمئن از اسناد فنی پروژه‌های ساختمانی سطح شهر را در دسترس خواهد داشت.
منبع: خبرآنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ شهریور ۰۲
103 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0