پی گیری تخلفات مهر و امضا فروشی برخی مهندسان در استان کرمان پی گیری تخلفات مهر و امضا فروشی برخی مهندسان در استان کرمان

پی گیری تخلفات مهر و امضا فروشی برخی مهندسان در استان کرمان

پی گیری تخلفات مهر و امضا فروشی برخی مهندسان در استان کرمان ،شدت گرفت. متاسفانه مقوله بی تفاوتی و عدم نظارتهای دقیق موجب بروز مشکلاتی در سطوح مختلف بویژه نظارتها شده است

کد خبر: 990411003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹ - ۹:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پی گیری تخلفات مهر و امضا فروشی برخی مهندسان در استان کرمان ،شدت گرفت. متاسفانه مقوله بی تفاوتی و عدم نظارتهای دقیق موجب بروز مشکلاتی در سطوح مختلف بویژه نظارتها شده است

پی گیری تخلفات مهر و امضا فروشی برخی مهندسان در استان کرمان

پی گیری تخلفات مهر و امضا فروشی برخی مهندسان در استان کرمان

تخلفات مُهر و امضافروشی برخی مهندسین در کرمان پی‌گیری می‌گردد
سرپرست معاونت اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: باید برحوزه سازمان نظام مهندسی نظارت جدی تر شده و به تخلفاتی اعم از امضا و مُهر فروشی رسیدگی گردد.
سیدمهدی قویدل روز ۳ شنبه  در جمع اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کرمان گفت: متاسفانه مقوله بی تفاوتی و عدم نظارتهای دقیق موجب بروز مشکلاتی در سطوح مختلف بویژه نظارتها شده است.
قویدل با اشاره به این که در حوزه نظام مهندسی گزارشهایی از امضا فروشی و مهر فروشی، عدم صلاحیت علمی، عدم توانمندی در اجرا و ضعف در نظارتها وجود دارد که نتیجه این مشکلات در سطح جامعه سبب بروز تخلفات و حتی جرائمی شده، گفت: یکی از موضوعات مورد استقبالِ این معاونت، راه‌کارهای پیش‌گیرانه در راستای کاهش تخلفات و جرایم است.
قویدل افزود:  برخی از این ترک فعلها عنوان مجرمانه دارد لذا از آنجا که این مسائل همان احقاق حقوق عامه است و شخص دادستان نیز به جد پی‌گیر این مساله است، به این نتیجه رسیده ایم که گزارشها را مُصرانه پی‌گیری و به دادستان منعکس کنیم.
وی ادامه داد: در زمینه ساخت و ساز و شهرسازی نیز گاهی عدم نظارتها از سوی مراکز دولتی و گاهی از طرف سازمان نظام مهندسی است، ضمن این که گاهی دستورالعملهای متفاوت و متکثری ابلاغ می گردد در حالی‌که بعضی از آن ها بصورت کشوری تهیه شده و بومی سازی و منطقه بندی نشده و سبب بروز مشکلاتی شده است.
قویدل ادامه داد: برخی اقدامات کارشناسان این حوزه با توجه به تبلیغات غیرواقعی و قراردادهای صوری، عدم تخصص و تعهد و عدم حضور در نظارت، اجرا و تکمیل پروژه ها میتواند عنوان مجرمانه داشته باشد که بعضا عنوان کلاهبرداری نیز پیدا میکند و ضرورت دارد به این موضوعات رسیدگی گردد چرا که برخی ساختمانها تکمیل و تحویل شده در حالی که مهندس ناظر آن حتی اطلاعی از محل احداث بنا ندارد.
وی تصریح کرد: موارد دیگری از استحکام بنا وجود دارد که به هیچ وجه رعایت نمیشود و در برخی موارد باید شهرداری، سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاههای مرتبط نیز پاسخگو باشند، از این رو مقوله مسئول سازی باید به جد در همه زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی  دنبال و در دستور کار قرار داده شود.
قویدل گفت: در وهله اول لازم است بانک اطلاعاتی از تمام مهندسین زیرپوشش سازمان نظام مهندسی فراهم گردد، سپس افراد از لحاظ توانمندی و سوابق رتبه بندی شوند و در نهایت نسبت به آموزشهای لازم اقدام شود.
وی ادامه داد: باید در مراحل بعدی با استانداری، شهرداری، اداره کل بازرسی استان، سازمان نظام مهندسی و ارگانهای مربوطه جلساتی را برگزار و مشکلات را گوشزد کنیم تا خودمان به شیوه نامه نظارتی واحد دست یابیم.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: سامانه جامع ارتباط مردمی(سجام) که توسط واحد مشارکتهای مردمی معاونت اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان رصد میشود، مشکلات و آسیبهای اجتماعی در زمینه های مختلف را دریافت و با سرعت به دادستانهای هر شهرستان یا سازمان بازرسی کل کشور ارجاع میدهد، بنابراین از طریق این سامانه مسائل و مشکلات حوزه نظام مهندسی نیز دریافت و رصد میشود و هدف ما از پی‌گیری این موضوعات پیش‌گیری از وقوع جرم در حفظ حقوق عامه و حمایت از سرمایه گذاری و تولید است.
در این جلسه، هم‌چنین “پورسیدی” عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با اشاره به این که این سازمان سیزده هزار نفر عضو در رشته های محتلف دارد، تصریح کرد: هدف اصلی این سازمان ارتقا کیفیت ساختمان سازی است که جز با ارائه خدمات واقعی میسر نمی شود، بعبارت دیگر اگر خدمات صرفا جنبه ظاهری داشته باشد نه تنها کیفیت افزایش نمی یابد بلکه به حقوق مصرف کننده خدشه وارد میشود و این مساله مصداق هدر دادن بیت المال است.
پورسیدی، سپس در مورد تبیین مجری ذیصلاح برای سازمان نظام مهندسی بیان کرد: مجری ذی صلاح بسیار خوب است مشروط به این که ابتدا زیرساختهای لازم فراهم گردد.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: اگر معاونت اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به مسائل سازمان نظام ورود کند قطعا شاهد تحول در روند نظارت، اجرا و شفاف سازی امور خواهیم بود.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ تیر ۹۹
431 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0