پی‌گیری تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیرمجاز در شهرستان تفت پی‌گیری تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیرمجاز در شهرستان تفت

پی‌گیری تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیرمجاز در شهرستان تفت

پی‌گیری تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیرمجاز در شهرستان تفت ، با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان تفت، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان برگزار شد

کد خبر: 020621010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ شهریور ۰۲ - ۷:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پی‌گیری تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیرمجاز در شهرستان تفت ، با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان تفت، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان برگزار شد

پی‌گیری تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیرمجاز در شهرستان تفت

پی‌گیری تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیرمجاز در شهرستان تفت
نشست هم اندیشی تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیرمجاز با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان تفت، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولان در فرمانداری تفت برگزار گردید.
سرپرست دفتر نمایندگی شهرستان تفت در این نشست ضمن تبیین جایگاه نظام مهندسی ساختمان، آن را تخصصی ترین صنف در زمینه ساخت و ساز خواند و خواستار فرهنگ‌سازی عمومی دستگاه ها برای استفاده مردم از خدمات این سازمان شد.
وی با تاکید بر ضرورت عزم همگانی برای حفظ بافت ارزشمند باغات، این بافت را میراث باارزش گذشتگان خواند و خواستار شدت عمل در برخورد با متخلفین در ساخت و ساز در این محدوده شد.
ابوالفضل فرساد با اشاره به تخریب بی رویه و غیرقانونی بافت باغی شهر تفت گفت: این حجم از تخریب و ساخت و سازهای بی رویه و غیر قانونی که در سطح شهر شاهد آن هستیم نشان دهنده آن است که عزم جدی برای برخورد با فعالیت های غیرقانونی متخلفین وجود نداشته و قوانین بازدارنده ای که برای حفظ بافت ارزشمند باغی تفت وضع گردیده است بصورت کمال و تمام به اجرا در نیامده است.
فرساد، نقش شهرداری، شورای شهر و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری را در امر ساخت و ساز بسیار پررنگ تر و با اهمیت تر از سایر ادارات خواند و خواستار هماهنگی هرچه بیشتر آن ها با سازمان نظام مهندسی ساختمان شد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح ضوابط و شیوه نامه های طراحی در ساخت و سازهای باغات، گفت: شیوه نامه ای که توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه طراحی ساختمان ها در بافت باغی ابلاغ شده است در بعضی موارد با ضوابط شهرسازی شهرداری تناقضاتی دارد که می بایست با هماهنگی شهرداری، میراث فرهنگی و سازمان نظام مهندسی این تناقضات برطرف شود.
سرپرست دفتر نمایندگی شهرستان تفت هماهنگی و همسویی ادارات و سازمان ها را گره گشای بسیاری از مسائل خواند و گفت: اعتماد تنها حلقه ی اتصال دستگاه های دولتی و غیردولتی در سطح شهر است که با آن می توان هم راستا و هم سو به مردم خدمت رسانی کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ شهریور ۰۲
167 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0