دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی خبر داد:

کمک به صاحبان مسکن مهر گلستان شهر در حال پی گیری است

مدیرکل راه و‌شهرسازی استان خراسان شمالی از پی گیری اعطای 2 ‌سال مهلت بصاحبان مسکن مهر گلستان شهر که کارت قسط خود را دریافت نموده اند خبر داد.

کد خبر: 960231022 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶ - ۶:۵۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، مدیرکل راه و‌شهرسازی استان خراسان شمالی از پی گیری اعطای ۲ ‌سال مهلت بصاحبان مسکن مهر گلستان شهر که کارت قسط خود را دریافت نموده اند خبر داد.پی گیری کمک به صاحبان مسکن مهر گلستان شهر

پی گیری کمک به صاحبان مسکن مهر گلستان شهر

پی گیری کمک به صاحبان مسکن مهر گلستان شهر

پی گیری کمک به صاحبان مسکن مهر گلستان شهر

علی رضا مصطفی زاده ، با اشاره بخسارات وارده به مسکن مهر گلستان شهر بجنورد در اثر زلزله بیست و سوم اردی بهشت ماه جاری با قدرت ۵٫۷ ریشتر، بیان کرد: در این راستا برای متقاضیان مسکن مهر این شهرک که کارت قسط دریافت نموده اند موضوع اعطای دو سال مهلت در پرداخت قسط از طریق مراجع مربوطه در دست پی گیری است.
مصطفی زاده با اشاره به این که به محض تصویب، اعلام عمومی خواهد شد، گفت: هم چنین با پی گیری اداره کل راه و شهرسازی و جلسه هماهنگی با بانک مسکن، کلیه واحدهایی که در اثر زلزله خسارت دیده است میتوانند برای تعیین میزان خسارت و استفاده از خدمات بیمه به شعب بانک مسکن جهت تشکیل پرونده مراجعه نمایند.
پیش تر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان خراسان شمالی تصریح کرد: ساکنین گلستان شهر تا زمان تعمیر واحدهای خسارت دیده، اقساط پرداخت نمیکنند.
محمدحسین علی نیا ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با بانک، مقرر شده است تا زمانیکه واحدهای مسکونی در گلستان شهر قابل سکونت نیست، اقساط بانکی از ساکنین دریافت نگردد.
علی نیا با اعلام این که متاسفانه به لحاظ فنی برخی پروژهها در گلستان شهر کیفیت لازم را ندارند افزود: نتایج اولیه از بازدیدهایی که از واحدهای آسیب دیده در گلستان شهر انجام شده، حاکی از این است که خسارتها بیش تر مربوط به نازک کاریها است و خوشبختانه سازه ها بلحاظ سفت کاری خسارتی ندیده است.


علی نیا گفت: خسارتها بیش تر بصورت ترک دیوارها و سقف بوده و به اسکلت سازه ها آسیبی نرسیده است.
او بیان داشت: این نشان میدهد که واحدهای مسکونی در گلستان شهر به لحاظ اسکلت سازه ای با کیفیت مناسب اجرا شده است و مقاومت لازم را دارند البته بعضا کیفیت در بعضی از واحدها خوب نیست و بلحاظ فنی مشکل دارد.
وی تصریح کرد: خسارتها در شماری از واحدها به حدی است که قابل سکونت و بهره برداری نیست.
علی نیا در خصوص اقدامات انجام شده برای ساکنین آسیب دیده از زلزله عنوان کرد: خسارتهای وارد شده به واحدهای مسکونی در گلستان شهر بجنورد جبران میشود.
ایشان افزودند: حادثه دیدگان از زلزله اخیر، نگران جبران خسارتها نباشند.
علی نیا اذعان کرد: تیمی متشکل از استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ، وضعیت و میزان خسارتهای وارد شده به واحدهای مسکونی در این مجموعه را بررسی میکنند.
او اظهار داشت: تیمهای ارزیاب خسارت به تک تک واحدهای مسکن مهر خسارت دیده در گلستان شهر مراجعه و خسارتها را برآورد میکنند.
مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد، بزرگ ترین پروژه مسکن مهر در استان خراسان شمالی است که هنوز آمار رسمی از تعداد ساکنین آن ارائه نشده است.

منبع: بلاغ

 

کانال تلگرام نظام مهندسی ایلام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ اردیبهشت ۹۶
1171 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0