رفع مشکل کشاورزان با عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان کرد:

رفع مشکل کشاورزان با عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی عنوان داشت:عرضه محصول در بورس کالا میتواند راهگشای مشکلات کشاورزان باشد.

کد خبر: 970105001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ فروردین ۹۷ - ۱۲:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی عنوان داشت:عرضه محصول در بورس کالا میتواند راهگشای مشکلات کشاورزان باشد.

رفع مشکل کشاورزان با عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا

رفع مشکل کشاورزان با عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا

رفع مشکل کشاورزان با عرضه محصولات کشاورزی  در بورس کالا

محمد شفیع ملک زاده ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با انتقاد از ناکارآمدی عرضه محصولات کشاورزی در بازار سنتی گفت: با وجود مشکلات متعدد کشاورزان در بازار سنتی، عرضه محصول در بورس کالا میتواند راه گشای مشکلات کشاورزان باشد.
ملک زاده ادامه داد: اگرچه عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا نیازمند ایجاد زیرساختها و امکانات لازم است، ولی موفقیت در عرضه محصول به نفع تولیدکنندگان تمام میشود.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی با اشاره به این که هشتاد درصد کشاورزان خرده مالک هستند، تصریح کرد: طبق این اساس، آن ها توان عرضه محصولات در بورس کالا را ندارند در حالی که با تقویت اتحادیه های صنفی و تعاونیها بمنظور عرضه محصولات در بورس کالا فاصله قیمت تولید تا توزیع به حداقل خود میرسد .
وی با عنوان این که بازار سنتی محصولات، بزرگ ترین ضربه را به تولیدکنندگان وارد میکند، عنوان داشت: با توجه به آن که بحث فروش محصولات کشاورزی مهمترین راه کاهش فاصله قیمت تولید تا توزیع است؛ بنابراین عرضه مستقیم محصول توسط تولید کنندگان امری مهم در حفظ حقوق تولید کننده و مصرف کننده بشمار میرود.

رفع مشکل کشاورزان با عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا

ریاست نظام صنفی کشاورزی اظهار داشت: اگرچه مقرر بود بیست و پنج درصد غرفه شهرهای بزرگ در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد تا محصولات خود را عرضه کنند ولی در عمل این کار اجرا نشد چرا که بعد از به مزایده گذاشتن این غرفه ها، دلالان و واسطه ها بمنظور سود جویی خود اقدام به اجاره این غرفه ها کردند.
ملک زاده عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا را مستلزم نظارت مسئولان دانست و خاطر نشان ساخت: عرضه محصول در بورس کالا در صورت کمبود نظارتها زمینه را برای سودجویی بسیاری از افراد در بخش فراهم خواهد کرد به طوری که آن ها با خرید گندم وارداتی به نرخ هشتصد تومان و اختلاط آن با گندم داخلی و تحویل به سیلوهای خرید، ما به التفاوت پانصد تا ششصد تومانی آن با محصول داخلی را دریافت میکنند.

منبع : چشمه سار

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ فروردین ۹۷
1062 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0