در خطر بودن جان پانصد معدن کار دیگر در معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب در خطر بودن جان پانصد معدن کار دیگر در معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب

در خطر بودن جان پانصد معدن کار دیگر در معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب

در خطر بودن جان پانصد معدن کار دیگر در معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب ، هشدار داده شده است. پیش از این درباره وضعیت نامناسب این معدن از نظر ایمنی هشدار داده بودیم

کد خبر: 990422003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ تیر ۹۹ - ۱۰:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، در خطر بودن جان پانصد معدن کار دیگر در معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب ، هشدار داده شده است. پیش از این درباره وضعیت نامناسب این معدن از نظر ایمنی هشدار داده بودیم

در خطر بودن جان پانصد معدن کار دیگر در معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب

در خطر بودن جان پانصد معدن کار دیگر در معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب

عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن کرمانشاه بیان کرد:

جان پانصد معدن‌کار دیگر در معادن قیرطبیعی گیلان‌غرب در خطر است
عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با اشاره به این که پیش از این در مورد احتمال وقوع خطر در معدن “سرتیتان” گیلان‌غرب هشدار داده شده بود، بیان کرد: نزدیک به بیست معدن قیرطبیعی دیگر در گیلان‌غرب وضعیت حاد دارند و احتمال وقوع حادثه مشابه در آن ها وجود دارد.
مرتضی عزیزی با اشاره به حادثه‌ای که چند روز پیش در معدن قیرطبیعی گیلانغرب رخ داد و سبب کشته شدن یک نفر شد، اظهار کرد: پیش از این درباره وضعیت نامناسب این معدن از نظر ایمنی هشدار داده بودیم.
عزیزی گفت: این هشدار را سال نود و پنج دادیم و باید ظرف مدت ۱ سال نسبت به اصلاح و تغییرات در این معدن برای ارتقا ایمنی اقدام و در غیر اینصورت از بهره‌بردار معدن صلب صلاحیت می ‌شد که متاسفانه هیچ‌کدام از این اقدامات صورت نگرفت و امروز شاهد بروز حادثه در این معدن بودیم.
وی با عنوان این که سال نود و پنج، سازمان نظام مهندسی معدن استان با اعتباراتی که در اختیار داشت و با حمایت سازمان صمت نسبت به انجام پروژه “بررسی وضعیت معادن و ذخایر قیرطبیعی غرب استان کرمانشاه” اقدام کرد، گفت: در قالب این سند وضعیت هریک از معادن قیرطبیعی گیلان‌غرب بصورت تک به تک از نظر ذخایر و خصوصا مسائل ایمنی بررسی گردید.
به گفته وی، در این پروژه تمام جزییات سی معدن قیرطبیعی گیلان‌غرب مد نظر قرار گرفت که طبق آن از این تعداد، بیست معدن در شرایط حاد ایمنی قرار داشتند، حدود ۵ معدن در معرض خطر بودند و باید اصلاحاتی روی آن ها صورت می ‌گرفت تا ایمن گردند و چند معدن باقی مانده وضعیت مناسب‌تری داشتند.
وی ادامه داد: متاسفانه با تغییراتی که در سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان صمت استان رخ داد، این پروژه به حاشیه رفت و به جزئیات آن دیگر توجه نشد.
عزیزی معتقد است، اگر در آن زمان به هشدارهایی که داده شده بود توجه می‌شد، امروز شاهد وقوع این حادثه در معدن قیرطبیعی گیلان‌غرب نبودیم.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با اشاره به حاد بودن وضعیت بیست معدن قیرطبیعی دیگر در استان که احتمال بروز حادثه مشابه در آن وجود دارد، گفت: اگر هرچه زودتر نسبت به رفع نواقص و ایمن سازی این معادن اقدام نگردد، احتمال وقوع حوادث مشابه و به خطر افتادن جان دیگران وجود دارد.
عزیزی گفت: برآورد میشود حدود پانصد نفر در بیست معدنی که وضعیت حاد دارد کار می‌کنند و در معرض خطر جدی قرار دارند.
وی، اصلاحات ساختاری در معادن قیرطبیعی گیلان‌غرب را ضروری دانست و گفت: به علاوه باید از مسئولین فنی توانمند و دارای صلاحیت در معادن استفاده شود که نظام مهندسی معدن استان پتانسیل خوبی در این زمینه دارد.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه مسئولیت اصلی نظارت بر ایمنی معادن را بر عهده سازمان صمت بعنوان ناظر عالی و سازمان نظام مهندسی معدن که بازرسی روزانه را بعهده دارند، دانست.
چند روز پیش در حادثه معدن قیرطبیعی گیلان‌غرب :۱ نفر کشته و ۶ نفر مجروج شدند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ تیر ۹۹
553 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0