شهردار کرمان در نشست شورای اداری شهرستان کرمان بیان کرد

ضرورت دریافت تاییدیه آتش‌نشانی در ساخت و سازها

شهردار کرمان گفت: با شهرداران مناطق و آتش‌نشانی هماهنگی‌های خوبی انجام شده که همه ساخت و سازها بعد از تایید نظام مهندسی و دریافت پروانه از شهرداری از آتش‌نشانی نیز تاییدیه دریافت کنند. وی بدون ذکر نام درباره یک شرکت تعاونی مسکن دولتی در شهر کرمان گفت: این شرکت تعاونی 700 واحد مسکونی ساخته است که حتی سردرب آن امکان ورود ماشین آتش‌نشانی را نمی‌دهد. کرمان با توجه به جمعیت و پراکندگی زیاد، شرایط خطرپذیری را دارد. در ادامه افزود: 12 پارک محله‌ای را در حال آماده‌سازی داریم و محور گلبازخان تنها یک تملک آن باقیمانده که به زودی بازگشایی می‌شود.

کد خبر: 6153 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ بهمن ۹۵ - ۴:۰۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان کرمان علی بابایی، شهردار کرمان، درباره حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران بیان کرد: این فاجعه سنگین از این منظر تلنگری برای کشور و شهر کرمان است که بعضا نکات ایمنی در ساخت و سازها رعایت نمی‌شود. با شهرداران مناطق و آتش‌نشانی هماهنگی‌های خوبی انجام شده که همه ساخت و سازها بعد از تایید نظام مهندسی و دریافت پروانه از شهرداری به آتش‌نشانی فرستاده می‌شوند تا تاییدیه آنها را نیز دریافت کنند.ضرورت دریافت تاییدیه آتش‌نشانی در ساخت و سازها

ضرورت دریافت تاییدیه آتش‌نشانی در ساخت و سازها

ضرورت دریافت تاییدیه آتش‌نشانی در ساخت و سازها

ضرورت دریافت تاییدیه آتش‌نشانی در ساخت و سازها

بابایی افزود: در نخستین کارگروهی که با شهرداران مناطق و شهرستان کرمان داریم، این موضوع را با همه هماهنگ می‌کنیم و جمع‌بندی نهایی را داشته باشیم. همه امکانی که به لحاظ ایمنی مشکل داشتند و اخطاریه دریافت کرده بودند، دوباره به آنها اعلام شده است که نسبت به ایمن‌سازی مجموعه خود اقدام کنند.

شهردار کرمان بیان کرد: در شهر کرمان مکان‌هایی داریم که شرکت تعاونی‌های مسکن وابسته به دستگاه‌های دولتی احداث کرده‌اند، اما ورود ماشین آتش‌نشانی به داخل آنها به سختی انجام می‌شود. وی بدون ذکر نام درباره یک شرکت تعاونی مسکن دولتی در شهر کرمان گفت: این شرکت تعاونی ۷۰۰ واحد مسکونی ساخته است که حتی سردرب آن امکان ورود ماشین آتش‌نشانی را نمی‌دهد.

بابایی با بیان اینکه امسال سه ایستگاه آتش‌نشانی در شهر کرمان تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: ایستگاه آتش‌نشانی شهرک ‌الغدیر نیز در حال اتمام است و پیگیر خرید تجهیزات آن هستیم.

وی مجموع ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر کرمان را ۱۰ ایستگاه برشمرد و اظهار داشت: پراکندگی شهر کرمان مشکل اساسی است و ایجاد دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک مطهری و منطقه دیگری در برنامه سال ۹۶ در نظر داریم.

بابایی اظهار کرد: دوره‌های قبل که شهرداری کرمان با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر به عنوان یکی از کلانشهرها معرفی شد، از برخی امکاناتی که قبلا دریافت می‌کرد از جمله دریافت ماشین‌های آتش‌نشانی محروم شد. کرمان با توجه به جمعیت و پراکندگی زیاد، شرایط خطرپذیری را دارد و با توجه به ایام پایانی سال، سعی داریم تا طی دو ماه آینده پروژه‌های عمرانی را ساماندهی کنیم که وضعیت شهری بهتری را شاهد باشیم.

بابایی در ادامه خواستار تشکیل ستاد سفر در ارتباط با پروژه‌های شهر کرمان شد و گفت: سطح میدان آزادی برای عید نوروز بازگشایی می‌شود و مسیر بهمنیاز نیز که سه بخش آن آماده بتن‌ریزی است تا شب عید به حالت اول برمی‌گردد.

وی افزود: وسایل مورد نیاز برای اجرای پروژه تل کابین شهر کرمان آن تخلیه شده و در حال حاضر شش پایه نصب شده و مابقی در حال پیگیری است. وی همچنین، بیان کرد: ۱۲ پارک محله‌ای را در حال آماده‌سازی داریم و محور گلبازخان تنها یک تملک آن باقیمانده که به زودی بازگشایی می‌شود.

وی در پایان یادآوری کرد: شهرداری کرمان به عنوان شهرداری نمونه در اقتصاد مقاومتی کلان شهرها انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ بهمن ۹۵
1208 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0