حمزه شکیب، مطرح شدن برخی سوءاستفاده های مالی را دلیل اصلی کاهش مشارکت مهندسان در انتخابات دانست. حمزه شکیب

سوء استفاده‌ های مالی، دلیل کاهش مشارکت در انتخابات نظام مهندسی

حمزه شکیب، مطرح شدن برخی سوءاستفاده های مالی را دلیل اصلی کاهش مشارکت مهندسان در انتخابات دانست.

کد خبر: 970723006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ مهر ۹۷ - ۷:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حمزه شکیب، مطرح شدن برخی سوءاستفاده های مالی را دلیل اصلی کاهش مشارکت مهندسان در انتخابات دانست.

حمزه شکیب، مطرح شدن برخی سوءاستفاده های مالی را دلیل اصلی کاهش مشارکت مهندسان در انتخابات دانست.

حمزه شکیب، مطرح شدن برخی سوءاستفاده های مالی را دلیل اصلی کاهش مشارکت مهندسان در انتخابات دانست.

سوء استفاده‌ های مالی، مشارکت در انتخابات  نظام مهندسی را کاهش داد

منتخب هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در باره انتخابات نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: اگرچه امسال تعداد شرکت کننده ها در استان تهران بیش از نهصد و هفتاد نفر بیش تر از سال گذشته بود، ولی بطور کلی مشارکت مهندسان در انتخابات های نظام مهندسی پایین بوده و از صد و دوازده هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، زیر ده هزار نفر در انتخابات مشارکت داشتند.
شکیب از مهم ترین علل این اتفاق را عملکرد هیئت مدیره در دوره گذشته و دستگاه نظارت بر سازمانهای نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد و گفت: اتفاقاتی که در هیئت مدیره هفتم نظام مهندسی تهران رخ داد موجب شد تا مهندسان به نوعی از این سازمان قهر کنند.
وی با عنوان این که مشارکت مهندسان در چند دوره اخیر کم بوده است، اظهار داشت: یک دلیل دیگر آن افزایش تعداد اعضای سازمان در سالهای اخیر بود که پانصد نفر به تعداد اعضا اضافه شد.
منتخب انتخابات هشتمین دوره هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران ادامه داد: من در دوره گذشته هیئت مدیره نظام مهندسی تهران در چند نطق پیش از دستورم خواستار افزایش مشارکت اعضای سازمان بودم ولی اختلافات داخلی اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تهران با یک دیگر از یک طرف و حاشیه هایی که از نظر مالی از قبیل برخی سوءاستفاده ها در این سازمان رخ داد و رسانه ای شد از طرفی دیگر و همچنین اختلافات میان وزارت راه و شهرسازی با نظام مهندسی تهران و کشور موجب شده تا میزان مشارکت مهندسان کاهش یابد.
شکیب در مورد دوره هشتم این هیئت مدیره افزود: در حال حاضر یازده نفر از اعضای دوره هفتم توانسته اند به هیئت مدیره هشتم راه یابند و چهارده نفر دیگر اعضا، تازه وارد هستند. ضمن این که اعضای دوره هفتم این تجربه و پختگی را بدست آورده اند که روند کنونی باید اصلاح گردد و هیئت مدیره به صورت شورایی اداره شده و دسته بندی و گروه بندی در هیئت مدیره جدید شکل نگیرد. تلاش اعضای جدید نیز بر اینست که اتفاقات دوره هفتم در دوره هشتم رخ ندهد.

سوء استفاده‌ های مالی، دلیل کاهش مشارکت در انتخابات نظام مهندسی

عضو هیئت مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اولویت اول هیئت مدیره هشتم نظام مهندسی تهران را بازگرداندن اقتدار و استقلال به این سازمان دانست و گفت: باید راه و روش وزارت راه و شهرسازی نسبت به سازمانهای نظام مهندسی تغییر کند و جایگاه مقتدر و مستقل سازمانها را در نظر بگیرد.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: اولویت بعدی ما شفاف و عادلانه سازی نظام توزیع کار میان اعضای حقوقی و حقیقی است و باید شرکتهای نظارت بر ساخت و ساز پایش شوند. ضمن این که نظام توزیع کار به اعضای حقیقی نیز باید اصلاح گردد.
شکیب از دیگر برنامه های دوره هشتم نظام مهندسی ساختمان را ارتقای دوره های آموزشی به مهندسان معرفی و عنوان کرد: آموزش مباحثی مانند فرآیندهای قانونی و حقوق مهندسی، تکنیکهای نظارت بر ساخت و ساز، تکنیکهای اجرای ساختمان سازی، اخلاق حرفه ای مهندسی و … مسائلی هستند که در سالهای گذشته از آن ها غفلت شده و باید آموزش آن ها در دستور کار هیئت مدیره هشتم قرار گیرد. بنظر میرسد با این اقدامات مهندسان با سازمان آشتی کنند.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مهر ۹۷
1691 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0