نهایی و کامل شدن بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن نهایی و کامل شدن بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن

نهایی و کامل شدن بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن

نهایی و کامل شدن بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن ، با دستور دستور وزیر راه و شهرسازی انجام شد. گرداوری لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صورت گرفت

کد خبر: 990729001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ مهر ۹۹ - ۸:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نهایی و کامل شدن بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن ، با دستور دستور وزیر راه و شهرسازی انجام شد. گرداوری لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صورت گرفت

نهایی و کامل شدن بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن

نهایی و کامل شدن بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بیان کرد:
گرداوری لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از گرداوری لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد و افزود: با دستور وزیر راه و شهرسازی، بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن، نهایی و کامل خواهد شد.
حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در مورد برنامه‌های در دست انجام آن دفتر، تصریح کرد: پیش‌نویس اولیه لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان هم‌اکنون با همکاری دفتر توسعه مهندسی ساختمان، تهیه شده و در انتظار هستیم تا در حوزه معاونت مسکن و ساختمان به جمع‌بندی نهایی برسد.
وی با اشاره به این که گرداوری نظامات اداری؛ مبحث دوم مقررات ملی و کنترل ساختمان به مراحل پایانی خود رسیده است، گفت: نظامات اداری در مراحل پایانی گرداوری قرار دارد و با جمع‌بندی مبحث، به نظرخواهی عمومی گذاشته می‌ شود.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در مورد اهمیت مبحث دوم مقررات ملی و کنترل ساختمان، عنوان داشت: در نظر است، وظایف ارکان نگه‌داری ساختمان از جمله شهرداری ‌ها، ‌ مراجع صدور پروانه، مالک، بازرس و تمام کسانی که مسئولیت نگه‌داری ساختمان را بر عهده دارند، شفاف و روشن گردد تا از این طریق بتوان فرآیند نگه‌داری از ساختمان و اجرای مبحث بیست و دوم مقررات ملی و کنترل ساختمان، راحت و سهل‌تر از گذشته انجام گردد.
مانی فر ادامه داد: دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در مورد برخی از لوایحی که در هیات دولت به پیشنهاد قوه قضاییه مطرح بوده از جمله قانون تملک آپارتمان اظهارنظر کرده و نظرات کارشناسی در این ‌مورد به تفصیل در مورد نگه‌داری ساختمان پیشنهاد شده است.
الزامات قانونی نگه‌داری از ساختمان ‌ها بازنگری می ‌گردد
وی گفت: یکی از مهم ‌ترین موضوعاتی که در موضوع تملک و بهره‌برداری از ساختمان ‌ها اهمیت دارد موضوع نگه‌داری ساختمان است که حتما باید به آن پرداخته و در قوانین دیده شود. بدین معنا، قوانین باید نگه‌داری از ساختمان را مورد حمایت قرار دهند و الزامات لازم در این مورد در قوانین دیده شود.
وی گفت: یکی از موضوعاتی که روی آن کار شده، موضوع نگه‌داری ساختمان هم در موضوع گرداوری نظامات اداری و هم در گنجاندن موضوع در لایحه تملک آپارتمان‌ ها بود.
مانی فر در مورد بیمه تضمین کیفیت ساختمانهای طرح اقدام ملی نیز گفت: در مورد بیمه تضیمن کیفیت ساختمانهای طرح اقدام ملی مسکن با دستور معاون مسکن و ساختمان وزارتخانه، دفتر مقرارت ملی و کنترل ساختمان، اقدام کرده است. در این مورد، با شرکت ‌های بیمه مذاکره شد و نتایج به وزیر راه و شهرسازی ارایه شده است. با دستور وزیر راه و شهرسازی بیمه تضمین کیفیت ساختمان نهایی و کامل خواهد شد.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تصریح کرد: ساختمان ‌هایی که زین پس دارای تضمین کیفیت خواهند شد پس از بهره برداری چنانچه دچار اشکال شوند، بیمه متقبل خسارات احتمالی خواهد بود. در این مورد، با چندین شرکت بیمه رایزنی شده و قیمت قطعی اخذ و هم اکنون در حال گرداوری متن تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و شرکتهای بیمه هستیم.
منبع: فصل تجارت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مهر ۹۹
389 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0